Kaip lietuvį įtikinti pirkti naują automobilį? (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Tomo Lukšio (Fotodiena) nuotr.

Elta

2011-01-25 15:23

Praėjusių metų duomenimis, Lietuvoje 1 mln. gyventojų teko 2190 naujų lengvųjų automobilių, arba 11,7 karto mažiau nei Europos Sąjungos vidurkis. Tai rodo, jog šalyje transporto politika - neegzistuoja, o vakariečiai tik džiaugiasi, kad Lietuva iš jų valstybių tempia senus naudotus automobilius, teigia valstybės įmonės „Regitra“ generalinis direktorius Ramutis Oleka.

Šių metų sausio 1 dieną kelių transporto priemonių registre buvo įregistruota daugiau kaip 2,14 mln. transporto priemonių, tačiau realus šalies keliuose važinėjančių transporto priemonių skaičius labai skiriasi. Atlikus techninių apžiūrų bei draudimo priemonių palyginamąją analizę paaiškėjo, jog skirtumas siekia 27 proc.

Antradienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje „2010 metų automobilių rinka - rezultatai ir prognozės, automobilių parko formavimosi tendencijos“ „Regitros“ vadovas pažymėjo, jog atsakymo, kiek šiuo metu šalyje iš tiesų yra transporto priemonių, paprasčiausiai nėra, o štai Vakarų valstybėse įvestas transporto priemonių apmokestinimas leidžia daug efektyviau kontroliuoti šių šalių automobilių parką.

„Kas blogiausia, kad gana didelė dalis užsienio autoįvykiuose nukentėjusių automobilių yra parduodami lietuvių verslininkams, kurie čia juos sutvarko bei grąžina vėl į rinką. Naudotas automobilis, kuris yra išbraukiamas iš registro, yra pavojinga atlieka. Šios atliekos išvežimui iš šalies turi būti gaunamas tos šalies sutikimas, o įvežimui į šalį taip pat turi būti gautas leidimas ją įvežti. Visos tos procedūros yra neatliekamos. Ir aš tai vadinu šešėliniu verslu, kadangi yra nesumokami mokesčiai. Jeigu būtų sutvarkytas šitas didelis nelegalus srautas, tai būtų didelis žingsnis pradedant formuoti automobilių parką“, - teigė P. Ignotas.

Asociacijos prezidento aiškinimu, Lietuvoje turėtų būti skatinamas naujų automobilių pirkimas, kad būtų sėkmingai išsprendžiamos visos dėl senų automobilių susidariusios problemos. Anot jo, valstybė, Vakarų šalių pavyzdžiu, turėtų numatyti finansines paskatas asmenims, perkantiems naujus automobilius, kurios galėtų siekti 2-3,5 tūkst. litų kaip mokestinė lengvata, atimama iš PVM, o tai paskatintų ir naujų automobilių atėjimą į rinką, jų pardavimus bei padidintų biudžeto pajamas.

„Tačiau, pasak valstybės institucijų, - tai būtų rinkos iškraipymas bei reikėtų gauti ES sutikimą. Nors ES direktyva nurodė tiesiogiai, kad valstybės tokią skatinimo politiką gali taikyti, jeigu turima omenyje automobilių parko atnaujinimo programa. Automobilių mūsų esamai infrastruktūrai yra per daug, jie nebesutelpa miestuose, nuostoliai dėl to yra didžiuliai, kenčia nuo to visi, o mes negalime pravažiuoti pro gatves. Visuomeninis transportas neturi atitinkamos infrastruktūros, o savivaldybės nesurenka lėšų jai atnaujinti. Taigi problema sukasi ratu ir nesisprendžia“, - aiškino P. Ignotas.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas