Kaip lietuviai vertina aptarnavimo kultūrą prekybos centruose?

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Parduotuvėje

2016-10-14 17:35

Aptarnavimas – svarbus veiksnys lemiantis ne tik prekybos centro įvaizdį, bet ir klientų nuotaikas. Teigiama, kad klientai tampa vis reiklesniais ir pasigenda malonesnio bendravimo.

„Išaugame iš familiaraus bendravimo su pirkėju ir nuolankaus „klientas visada teisus“ lygio“, – apie aptarnavimo kultūrą didžiuosiuose šalies prekybos centruose sako Tomas Misiukonis, mokymų įmonių personalui lektorius. Pasak jo, šiandien daugėja pardavėjų, kurie mėgsta savo darbą, pasiilgsta klientų ir ant jų nebamba.

Tačiau beveik trečdalis lietuvių (30 proc.) nėra patenkinti aptarnavimo kultūra šalies prekybos centruose, rodo prekybos centro „Panorama“ inicijuotas reprezentatyvus Lietuvos gyventojų tyrimas. 14,2 proc. respondentų nurodo, kad pardavėjai galėtų būti mandagesni, 8 proc. atsakiusiųjų mano, kad pardavėjai pernelyg įkyriai siūlo prekes, o 7 proc. tyrimo dalyvių kliūva pardavėjų abejingumas.

„Pardavėjų atsainumas ar perdėtas draugiškumas klientui – tai praėjusio amžiaus palikimas. Šiandien užaugo nauja reiklių ir išsilavinusių pirkėjų karta, kuri nebesitaiksto su netinkamu pardavėjų elgesiu. Autentišką apsipirkimo patirtį jie vertina kaip ir išskirtines prekės savybes. Pardavėjams svarbu stiprinti santykį su klientu, siekti tarpusavio pasitikėjimo, dėl kurio pirkėjas norėtų sugrįžti. Todėl startavome su pardavėjams skirta mokymų akademija“, – sako Birutė Kalanovaitė, PLC „Panorama“ generalinė direktorė.

Tyrimas rodo, kad vyrai (15 proc.) labiau nei moterys (13,6 proc.) pasigenda mandagesnių ir paslaugesnių pardavėjų. O moterys (10 proc.) dažniau nei vyrai (6 proc.) atkreipia dėmesį, kai prekė siūloma per daug įkyriai.

Daugiau nei pusė – 56 proc. – Lietuvos gyventojų mano, kad aptarnavimo kultūra prekybos centruose per pastaruosius penkerius metus išliko tokia pati arba pablogėjo. Tačiau T. Misiukonis išlieka optimistiškas ir teigia, jog aptarnavimo kultūros tradicijos šalyje susiformavo neseniai, todėl reikia, kad praeitų dar šiek tiek laiko, kol žmonių nuostatos ir požiūris pasikeis.

„Klientų aptarnavimo reikia mokytis kaip ir bet kokio kito dalyko. Būtina išmokti nelįsti klientui į akis, tačiau tuo pačiu metu palaikyti su juo nuoširdų pokalbį, užmegzti žmogišką ryšį. Reikėtų atprasti vartoti žodžius „nežinau“, „paieškokite mūsų internetiniame puslapyje“ arba „o šita prekė ar domintų?“, – tvirtina T. Misiukonis, konsultacijų ir mokymų kompanijos „OVC Consulting“ mokymų specialistas.

Jis yra ir vienas iš lektorių rugsėjį prasidėjusiuose „Panoramos“ mokymų akademijos tęstiniuose mokymuose vadovaujančias pareigas einantiems parduotuvių darbuotojams. Jų metu kartu su kviestiniais lektoriais gilinamasi į savitą ir išskirtinę klientų aptarnavimo kultūrą, mokoma geriau pažinti tiek save, tiek klientą.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas