Kaip prekybos centrai parengia pasiūlymą skirtą būtent jums?

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Parduotuvėje

2016-07-19 15:42

Lietuvoje daugiau nei prieš dešimtmetį atsiradusios lojalumo kortelės pakeitė žmonių apsipirkinėjimo įpročius. Šiuo metu juos keičia – didieji duomenys (angl. big data). Šis terminas apibūdina milžiniškus duomenų masyvus, kurių pagalba surinkta informacija padeda formuoti mažmeninių tinklų rinkodaras ir pardavimo strategijas.

Dabar dažnai girdime terminą „didieji duomenys“, tačiau nesupraskite klaidingai – tai ne tik didelis duomenų kiekis, tačiau taip pat jų greitis ir įvairovė.

Duomenų valdymo bendrovės „Callcredit Information Group“ techninių sprendimų vadovas Cyril Law prieš kelis mėnesius viešėjęs Lietuvoje ir dalyvavęs progreso konferencijoje „LOGIN 2016“ skaitė pranešimą apie didžiųjų duomenų naudojimą Jungtinės Karalystės „ASDA“ prekybos centruose.

Didieji duomenys keičia prekybos sektorių

Specialisto teigimu, didieji duomenys neišvengiamai keičia prekybos sektorių, tačiau tai yra natūralu. „Šiuo metu įmonės turi priėjimą prie didesnio informacijos kiekio, o šie duomenys verslui suteikia konkurencinį pranašumą“, – teigia Cyril Law.

Didžiųjų duomenų informacija įvairiose srityse auga greičiau nei bet kada anksčiau ir pasak atliktų tyrimų, iki 2020 metų kiekvieną sekundę bus sukuriama apie 1,7 megabaitų naujos informacijos kiekvienam žmogui pasaulyje. Įdomu tai, kad kiekvieną sekundę yra sukuriami nauji duomenys. Pavyzdžiui, kiekvieną sekundę „Google“ skaičiuoja 40 000 užklausų, o tai sudaro 1,2 trilijonus užklausų per metus.

Neišnaudotas potencialas

Nors prekybininkai vis labiau vadovaujasi didžiųjų duomenų informacija, tačiau tarptautinės audito ir mokesčių konsultavimo bendrovės KPMG atlikto tyrimo duomenys rodo, kad net 96 proc. įmonių neišnaudoja visų didžiųjų duomenų teikiamų galimybių.

„Callcredit Information Group“ patirtis rodo, kad tinkamai apdorojus didžiuosius duomenis, galima sužinoti naudingos ir ateičiai vertingos informacijos apie pirkėjus ir vartotojus: kokie jų pomėgiai, šeima, finansinė padėtis ir pan. Didieji duomenys netgi leidžia daryti spėjimą – klientas turi vaikų ar gyvena vienas. „Su didžiųjų duomenų pagalba galima numatyti kokios paslaugos ar prekės norės klientai dar gerokai prieš jiems jos paprašant“, - pasakoja C. Law.

Didieji duomenys akimirksniu reaguoja į esamą situaciją, o mažmeninėje prekyboje padeda įvertinti klientų nuotaikas ir priimti teisingus verslo sprendimus. „Jei kompanija gamina, pavyzdžiui, savo prekės ženklo ledus ir pusė metų nuo jų patekimo į parduotuvių lentynas įmonė surenka bent 5 terabaitus „Facebook“ pranešimų, kuriuose tie ledai paminėti, ar įsivaizduojate kokią produkto analizę galima padaryti?“, - pavyzdį pateikia C. Law.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas