Kaip pristatyti verslo idėją (1)

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2012-08-13 20:38

Peteris Cohanas pradėjo domėtis „startup'ais“ dar 1996 metais. Per šį laikotarpį jis investavo į šešias verslo idėjas. Trys iš jų buvo sėkmingai išplėtotos ir parduotos. Bendra sandorių suma siekė 2 mlrd. JAV dolerių. Likusios trys investicijos nepasiteisino, rašo „Inc“.

P. Cohanui teko perskaityti šimtus verslo planų. Anot jo, gerus verslo planus vienija bendra tendencija – orientacija į būsimų klientų poreikius. Tik tie verslininkai, kurie perpranta žmonių norus ir poreikius gali tikėtis sėkmės. P. Cohano teigimu, 99 proc. pradedančiųjų verslininkų pamiršta būsimą klientą ir galvoja tik apie save.

P. Cohanas pateikia geros verslo idėjos pristatymo receptą.

Visų pirmą būtina nustatyti tikslinį klientų ratą. Reikia aiškiai apsibrėžti, kokiems žmonėms bus skirta jūsų paslauga arba produktas. Tuomet turite užduoti kontrolinius klausimus: kodėl rinkoje esantis produktas ar paslauga nepatenkina vartotojų poreikių, kaip turėtų atrodyti tobulas produktas  ar paslauga, kas lemia vartotojų pasirinkimą tarp konkuruojančių produktų, kaip vartotojai išsiverčia su esamo produkto ar paslaugos trūkumais?

Tuomet belieka kontrolinius klausimus pateikti potencialiems vartotojams, gautus atsakymus apibendrinti ir pateikti informaciją verslo plane.

Gerame verslo plane be viso kito turi būti ir šios dalys:

Santrauka

Esant reikalui turite būti pasiruošęs potencialiam investuotojaui išdėstyti savo verslo planą vos per dvi minutes. Santrauka turi atsakyti į kai kuriuos esminius klausimus. Kokia jūsų bendrovės misija? Kodėl ši misija jums svarbi? Kodėl jūs manote, kad šios misijos įgyvendinimas leis uždirbti pinigų? Kiek pinigų jums reikia? Kokios grąžos investuotojas gali tikėtis mainais už savo pinigus?

Produkto ar paslaugos apibūdinimas

Jeigu turite daugiau nei dvi minutes tuomet privalote investuotojui atskleisti daugiau detalių apie savo idėją. Papasakokite išsamiau, kodėl jūsų produktas ar paslauga yra geresnis nei tie, kuriuos siūlo konkurentai.

Tikslinė rinka

Tikslinė rinka apibūdina potencialius jūsų bendrovės klientus. Paaiškinkite, kodėl pasirinkote būtent šią asmenų grupę, papasakokite apie potecialias pajamas ir augimo perspektyvas. Pristatykite tikėtiną pelno maržą šioje rinkoje ir priežastis, kurios lems pardavimų augimą. Šioje dalyje galite pristatyti potencialių klientų apklausos duomenis.

Augimo planas

Šioje dalyje turite paaiškinti, kaip atkovosite iš konkurentų savo rinkos dalį. Pradėkite nuo to, ar klientams svarbi konkurencija tarp prekių ar paslaugų šioje rinkoje. Jei taip, į kokius faktorius vartotojai atsižvelgia rinkdamiesi produktus. Dėl kokių priežasčių vartotojai rinksis jūsų produktą ar paslaugą, o ne konkurentų. Plane turite nurodyti, kokią rinkos dalį ketinate perimti ir kokių priemonių imsitės, kad pasiektumėte šį tikslą.

Straipsnio puslapiai:

Close

Penki eksperto patarimai padės padaryti svajonių karjerą

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti, jei šioje srityje turi mažai patirties arba jos visai nėra? „Viskas įmanoma, svarbiausia turėti noro, užsidegimo ir tinkamai ...

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas