Kaip sukurti gerą logotipą? (1)

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

IT Naujienos

2012-10-04 16:35

Logotipas yra kiekvieno „brand’o” atspindys. Be prekinio ženklo tikriausiai net „Apple” nebūtų tapusi tokia žymia įmone pasaulyje. Juk būtent firmos logotipas įtakoja požiūrį į prekę ar paslaugą. Svarbiausia, kuriant prekės ženklą, yra tikslus formos, dydžio ir spalvų pasirinkimas, o taip pat logotipo ilgaamžiškumas. Taigi trumpai primename 7 prekės ženklo kūrimo žingsnius.

Trafareto braižymas

Logotipo kūrimo procesas prasideda nuo trafareto braižymo. Trafareto kūrimo darbai padės apsispręsti, kokios formos ir bruožų bus logotipas. Iš pradžių patartina nusipiešti ne vieną, o kelis trafaretus tam, jog vėliau būtų lengviau išsirinkti. Būtent prie pradinio logotipo įvaizdžio kūrimo darbų dizaineriai turėtų praleisti daugiausiai laiko, nes tai yra logotipo pamatas. Kuriant prekės ar paslaugos ženklą taip pat svarbu turėti užtektinai informacijos apie įmonę, kuriai yra kuriamas logotipas. Tuomet bus galima laikytis tam tikrų taisyklių, kurios padės kuriant tolimesnį logotipo dizainą.

Logotipo formos parinkimas

Nusibraižę trafaretą keliaukite toliau ir pradėkite mąstyti apie logotipo formą: apmąstykite ar nubraižėte tikslias prekės ženklo linijas, galbūt jas dar reikėtų koreguoti. Ženklo forma turi būti originali, nepatartina kurti logotipo, kuris asocijuotusi su kitais žinomų firmų logotipais. Toks prekės ženklo pasirinkimas bus nesąžiningas, be to, tokiu būdu dings išskirtinumas.

Ilgaamžiškumas

Pieš pradedami tolimesnius logotipo kūrimo darbus sutelkite dėmesį į logotipo ilgaamžiškumą: apgalvokite ar parinktas įvaizdis bus įdomus, pavyzdžiui, po 10 metų. Žinoma tiksliai nustatyti logotipo ilgaamžiškumo nepavyks, kadangi viskas keičiasi labai sparčiai, tačiau vertėtų dėmesį atkreipti į geometrinių formų reikšmes. Pavyzdžiui, apskirtimas yra savotiškas vienybės ir laiko tėkmės simbolis, o trikampis – ugnies, veržlumo atspindys. Šios formos turi pastovę reikšmę ir gali padėti apsispręsti.

Logotipo universalumas

Kitas svarbus aspektas - logotipo matomumas ant balto ir ant juodo fono. Dėl to vertėtų atsargiai derinti spalvas, bandyti įvairius variantus, kol galiausiai bus atrastas vienas tinkamiausias spalvų derinys. Nepamirškite parinkti logotipo dydžio – jis turi gerai atrodyti ant didelių reklaminių objektų ar plakatų, o taip pat ant vokų bei blankų. Trumpai tariant, prekės ženklas turi būti universalus.

Spalvų derinimas

Spalvos yra dar vienas aspektas, kuris reikalauja atidumo. Pavyzdžiui, kuriant šiltų atspalvių logotipą, patartina naudoti raudoną, geltoną, tinkami ir kiti geltonai spalvai giminingi atspalviai. Nepatartina naudoti tų spalvų, kurios yra perdėtai ryškios – tokios spalvos nebus patrauklios stebėtojui, kadangi jos erzina ir rėžia akis. Solidesnio pobūdžio logotipui puikiai tiks ir tamsesnės spalvos: pilka, juoda ar rusva. Visgi kartais spalvų deriniai yra renkami individualiai, tad galima sulaužyti šias taisykles ir bandyti pateikti bei pritaikyti prekės ženklą naujai. Taip pat verta pasidomėti, kokios spalvos ir kaip veikia žmones. Mokslininkai yra nustatę, jog žalia ir rusva veikia raminančiai, o raudona, oranžinė arba geltona žadina emocijas ir jausmus. Apgalvokite, kokias emocijas logotipas turėtų sužadinti aplinkiniams.

Straipsnio puslapiai:

Close

Penki eksperto patarimai padės padaryti svajonių karjerą

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti, jei šioje srityje turi mažai patirties arba jos visai nėra? „Viskas įmanoma, svarbiausia turėti noro, užsidegimo ir tinkamai ...

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas