Kaip už komunalines paslaugas mokėsime ateityje?
(Puslapis 1 iš 2)

Fotolia.com nuotr.
2016-01-15 10:30
Šiandien mobiliuoju telefonu galime išsikviesti taksi, pažiūrėti savo mėgstamą televizijos laidą ar apsipirkti internetinėje parduotuvėje. Išmaniųjų technologijų revoliucija neišvengiamai pakeis ir tokią kasdienės rutinos dalį kaip mokėjimas už komunalines paslaugas.
Vos prieš nepilną dešimtmetį daugelis iš mūsų turėjo storas spalvotas apskaitos knygeles, kuriose ranka surašydavome skaitiklių rodmenis, komunalines išlaidas ir už jas susimokėdavome banke ar pašte. Šiandien sąskaitas apmokame vos keliais pelės klavišo paspaudimais internetu. Išmaniųjų technologijų specialistai teigia, kad ir šis būdas atsiskaityti už paslaugas ilgainiui taps atgyvena.
„Mes, kaip vartotojai, natūraliai tikimės, kad mokėjimai už komunalines paslaugas persikels į mobilųjį telefoną, nes išmanieji telefonai vis labiau virsta universaliais valdikliais, kuriuose norime po ranka turėti visą informaciją, reikalingą atlikti kasdienius darbus. Kita vertus, jei kalbėtume apie komunalines paslaugas, vien tik duomenų surinkimas vienoje sąskaitoje ir jų parodymas mobiliojo telefono ekrane nesukuria realios pridėtinės vertės“, – sako vienos didžiausios IT paslaugų bendrovės Baltijos šalyse „Tieto Lietuva“ verslo plėtros vadovas Andrius Adamonis.
Operatoriai Lietuvoje jau imasi pirmųjų žingsnių: pavyzdžiui, privatūs klientai gali išmaniąja programėle greitai ir paprastai deklaruoti rodmenis, sumokėti už elektrą ir dujas ar peržiūrėti deklaravimo istoriją.
Šiuo metu ganėtinai patogią elektroninę mokėjimų už paslaugas knygelės išpildymo variantą gali pasiūlyti šalyje veikiantys bankai, tačiau realiai mokėjimo būdas skiriasi priklausomai nuo paslaugų teikėjo. Dėl to vartotojas negali patogiai susimokėti už visas komunalines paslaugas, nes internetinėje bankininkystėje atsiranda kelios sąsajos: viena, kurioje vartotojas deklaruoja rodmenis už elektrą, šildymą ar vandenį, o kita, pavyzdžiui, už dujas.
A. Adamonio nuomone, ateityje vartotojas norės vienoje vietoje matyti visas komunalines paslaugas, už kurias jam būtina mokėti – už elektrą, šildymą, vandenį ar dujas, o gal net sumą, kokią reikia mokėti už naudojimąsi telefonu ar internetu.Vartotojas tikrai jausis daug komfortiškiau, jei jį programėlė išlaisvins nuo prisijungimo prie kelių ar daugiau interneto svetainių.
„Tačiau yra du apribojimai: tam, kad iš viso atsirastų tokios vieningos sąsajos, reikia, kad vartotojas norėtų už vieningą sąsają susimokėti ir apskritai norėtų keisti savo įpročius ir pradėti naudotis tokia sąsaja. Neabejotinai toks sprendimas turi kurti labai aiškią papildomą vertę“, – kalba A. Adamonis.