Karti Jeruzalės tramvajaus patirtis Vilniaus negąsdina
(Puslapis 1 iš 2)

AFP/SCANPIX nuotr.
2012-03-20 11:05
Jau neabejojama, kad po kelerių metų Vilniuje kursuos greitieji tramvajai. Nei projektų autorių, nei sostinės vadovų nejaudina blogas kelis tūkstančius kilometrų nuo mūsų sostinės nutolusio Izraelio Jeruzalės miesto pavyzdys, kur vos mažiau nei prieš metus pradėjęs veikti tramvajus jau vadinamas klaida.
Nenorėjęs viešinti savo vardo ir pavardės Jeruzalės gyventojas R.L. niekaip nesupranta, kam jo net 3,5 tūkst. metų skaičiuojančiam miestui prireikė tramvajaus. Anot "Respublikos" pašnekovo, Jeruzalėje atsiradusios tramvajų linijos yra erzinančių spūsčių priežastis, o keleivių pervežimo problemos taip ir neišspręstos.
"Kas važiavo į darbą ar kur kitur lengvaisiais automobiliais, tas jais ir toliau važiuoja, nors projekto autoriai sakė, kad būtent automobilių vairuotojai taps uoliausiais tramvajų keleiviais, padarys šį transportą rentabilų", - prisiminė dienraščio pašnekovas.
Rusakalbėje Izraelio žiniasklaidoje Daug rašoma, kad vos pernai rugpjūtį atidarytoje Jeruzalės tramvajų trasoje, kuri projekto autorių buvo reklamuojama kaip itin saugi, jau spėjo įvykti net kelios avarijos.
Vienoje jų buvo sužalota taksi keleivė, kai taksi automobilis, kuriuo ji vyko, susidūrė su tramvajumi. Vėliau taksi vairuotojas prisipažino, kad buvo nepratęs prie staiga automatiniu būdu užsidegančio raudono šviesoforo signalo, kuris užsižiebia vos priartėjus tramvajui. Pagal Kelių eismo taisykles šios rūšies transportui pirmenybė suteikiama beveik visada.
"Patikėkite, tie eismo įvykiai yra niekas, palyginti su kitais dalykais, susietais su Jeruzalės tramvajaus projektu", - "Respublikai" tvirtino R.L.
Jeruzalės gyventojas prisipažino girdėjęs, kad tramvajaus linijos gali būti pradėtos tiesti ir Vilniuje. Tačiau prieš apsisprendžiant dienraščio pašnekovas siūlė viską gerai pasverti.
R.L. teigimu, šnekos apie Jeruzalės greitojo tramvajaus tiesimą Izraelio susisiekimo ministerijoje prasidėjo dar 1995 m., tačiau statybos prasidėjo tik 2002 m. "Projektas turėjo būti baigtas dar 2008 m., tačiau iš tikrųjų jį baigė 2011-aisiais. Didelė makalynė radosi dėl finansų. Iš pradžių projekto plėtrai buvo numatyta skirti 4 mlrd. šekelių (2,78 mlrd. litų), tačiau baigus projektą paaiškėjo, kad jis kainavo daug brangiau - 5 mlrd. šekelių (3,48 mlrd. litų)“, - stebėjosi pašnekovas.
Todėl, pasak Jeruzalės gyventojo, niekas nežino, kada atsipirks prabangi keliolikos kilometrų tramvajaus trasa ir ja važinėjantys brangūs tramvajai.
Dar būtų pusė bėdos, sakė R.L., jei net penktadaliu pabrangęs projektas būtų nors iš dalies išsprendęs Jeruzalės transporto spūsčių problemas. Tačiau ne tik jos nebuvo išspręstos, bet ir jų pagausėjo.
R.L. tvirtino, kad tuo metu, kai Jeruzalės valdžia bruko miestiečiams tramvajaus linijos idėją, vienas iš argumentų didelėms investicijoms pateisinti buvo tai, kad neva atsiradus pigiai tramvajaus linijai miesto gyventojai masiškai iš asmeninių automobilių ir autobusų persės į tramvajus.