Karti Jeruzalės tramvajaus patirtis Vilniaus negąsdina

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Elta

2012-03-20 11:05

 Jau neabejojama, kad po kelerių metų Vilniuje kursuos greitieji tramvajai. Nei projektų autorių, nei sostinės vadovų nejaudina blogas kelis tūkstančius kilometrų nuo mūsų sostinės nutolusio Izraelio Jeruzalės miesto pavyzdys, kur vos mažiau nei prieš metus pradėjęs veikti tramvajus jau vadinamas klaida.

Nenorėjęs viešinti savo vardo ir pavardės Jeruzalės gyventojas R.L. niekaip nesupranta, kam jo net 3,5 tūkst. metų skaičiuojančiam miestui prireikė tramvajaus. Anot "Respublikos" pašnekovo, Jeruzalėje atsiradusios tramvajų linijos yra erzinančių spūsčių priežastis, o keleivių pervežimo problemos taip ir neišspręstos.

"Kas važiavo į darbą ar kur kitur lengvaisiais automobiliais, tas jais ir toliau važiuoja, nors projekto autoriai sakė, kad būtent automobilių vairuotojai taps uoliausiais tramvajų keleiviais, padarys šį transportą rentabilų", - prisiminė dienraščio pašnekovas.

Rusakalbėje Izraelio žiniasklaidoje Daug rašoma, kad vos pernai rugpjūtį atidarytoje Jeruzalės tramvajų trasoje, kuri projekto autorių buvo reklamuojama kaip itin saugi, jau spėjo įvykti net kelios avarijos.

Vienoje jų buvo sužalota taksi keleivė, kai taksi automobilis, kuriuo ji vyko, susidūrė su tramvajumi. Vėliau taksi vairuotojas prisipažino, kad buvo nepratęs prie staiga automatiniu būdu užsidegančio raudono šviesoforo signalo, kuris užsižiebia vos priartėjus tramvajui. Pagal Kelių eismo taisykles šios rūšies transportui pirmenybė suteikiama beveik visada.

"Patikėkite, tie eismo įvykiai yra niekas, palyginti su kitais dalykais, susietais su Jeruzalės tramvajaus projektu", - "Respublikai" tvirtino R.L.

Jeruzalės gyventojas prisipažino girdėjęs, kad tramvajaus linijos gali būti pradėtos tiesti ir Vilniuje. Tačiau prieš apsisprendžiant dienraščio pašnekovas siūlė viską gerai pasverti.

R.L. teigimu, šnekos apie Jeruzalės greitojo tramvajaus tiesimą Izraelio susisiekimo ministerijoje prasidėjo dar 1995 m., tačiau statybos prasidėjo tik 2002 m. "Projektas turėjo būti baigtas dar 2008 m., tačiau iš tikrųjų jį baigė 2011-aisiais. Didelė makalynė radosi dėl finansų. Iš pradžių projekto plėtrai buvo numatyta skirti 4 mlrd. šekelių (2,78 mlrd. litų), tačiau baigus projektą paaiškėjo, kad jis kainavo daug brangiau - 5 mlrd. šekelių (3,48 mlrd. litų)“, - stebėjosi pašnekovas.

Todėl, pasak Jeruzalės gyventojo, niekas nežino, kada atsipirks prabangi keliolikos kilometrų tramvajaus trasa ir ja važinėjantys brangūs tramvajai.

Dar būtų pusė bėdos, sakė R.L., jei net penktadaliu pabrangęs projektas būtų nors iš dalies išsprendęs Jeruzalės transporto spūsčių problemas. Tačiau ne tik jos nebuvo išspręstos, bet ir jų pagausėjo.

R.L. tvirtino, kad tuo metu, kai Jeruzalės valdžia bruko miestiečiams tramvajaus linijos idėją, vienas iš argumentų didelėms investicijoms pateisinti buvo tai, kad neva atsiradus pigiai tramvajaus linijai miesto gyventojai masiškai iš asmeninių automobilių ir autobusų persės į tramvajus.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas