Keliai gadinami, kad būtų ką taisyti

(Puslapis 1 iš 3)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Virginija Grigaliūnienė, Alia Zinkuvienė / Respublika.lt

2010-11-09 12:02

Lietuvos keliams remontuoti negailima šimtų milijonų, o tausoti jų nėra jokio noro. Negana to, kad kelius niokojančios dygliuotos padangos niekaip neuždraudžiamos, dar ir krovininių transporto priemonių svorį Susisiekimo ministerija siūlo didinti iki begalybės.

Nuo lapkričio 10 dienos transporto priemonės keliais galės riedėti tik su žieminėmis padangomis. Nors daug kalbėta apie dygliuotų padangų žalingą poveikį keliams, jos iki šiol neuždraustos. “Kol kas jokio Europos Sąjungos teisės akto, įpareigojančio tokias padangas uždrausti eksploatuoti, nėra, - informavo Lietuvos kelių policijos tarnybos vadovas Gintaras Aliksandravičius ir sutiko, kad tokios padangos niokoja kelius. - Bet ne mes tą sprendžiame, o Susisiekimo ministerija. Mums svarbiausia, kad keliuose būtų kuo saugiau.”

Naudinga miškavežiams

Susisiekimo ministerija ne tik dygliuotas padangas delsia uždrausti. Tenkindama lobistų užgaidas, ji pasiūlė didinti leistiną vežamų krovinių svorį. Seimui svarstyti pateiktame įstatymo projekte siūloma leisti Lietuvos keliais vežti krovinius iki 48 tonų.

“Nepritariame tokiems Susisiekimo ministerijos siūlymams, - “Vakaro žinioms” teigė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas. - Mūsų nuomone, tai tik tam tikrų krovinių vežėjų atstovų pageidavimų tenkinimas. Būtent medienos vežėjai to nori. Kiti vežėjai tuo nepasinaudotų, nes tiek Europos Sąjungos šalyse, tiek kaimyninėse Rusijoje ar Baltarusijoje leidžiamas krovinių svoris - mažesnis.”

Todėl naudos iš tokių įstatymo pakeitimų, anot G.Ramaslausko, turėtų tik miško vežėjai. O žalą patirtų visa Lietuva, visi transporto priemonėmis besinaudojantys piliečiai, kuriems tektų važinėti suniokotais keliais.

“Kam nors tas yra naudinga, dėl to ir stengiamasi”, - lobistų užmačias įžvelgė “Linavos” atstovas.

Leidimų neprašo

Įstatymo projekte numatyta, kad riboti sunkiasvorių automobilių eismą pažeidžiamuose kelių ruožuose galės ir savivaldybės. Tokią teisę jos turi ir dabar, tik mažai kas tų leidimų prašo.

Antai Varėnos rajone, kur po vasarą praūžusio škvalo tebevyksta intensyvūs miško tvarkymo darbai, savivaldybė yra išdavusi tik keletą leidimų sunkiasvorėms ir didžiagabaritėms transporto priemonėms važiuoti vietinės reikšmės keliais.

“Ir uždrausti negalime, nes po škvalo medieną žmonės pardavinėja - reikia ją išvežti, - sakė “Respublikai” savivaldybės Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vyr. specialistas Vytautas Jotauta. - Kontroliuoti juos neturime nei žmonių, nei resursų. Paprastai tuo pačiu keliu ne viena įmonė mišką veža. Vienai pretenzijų pareikši, tai rodo pirštu į kitas devynias...”

Reikalauti nėra iš ko

“Kad miškavežiai baigia išmalti visus kelius, žmonės skundžiasi kasdien”, - “Respublikai” sakė Matuizų seniūnas Antanas Soraka. Anot jo, kai kuriais keliais sunkiai išvažiuoja net mokinius vežantys autobusiukai - vairuotojai turi labai saugotis, kad ratų nepamestų.

Straipsnio puslapiai:

- Virginija Grigaliūnienė, Alia Zinkuvienė

Respublika.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas