Kitais metais rinkodaroje dominuos netradiciniai sprendimai

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2013-12-16 13:15

 Bankų specialistams prognozuojant, jog kitais metais Lietuvos ūkis pasieks prieškrizinį 2008-ųjų ekonomikos lygį, tai patvirtina ir apsukų nemažinantys, dar didesniu tempu nei pernai augantys marketingo biudžetai. 2014 metais išlaidas rinkodarai ketina didinti 62,3 proc. marketingo specialistų. Pardavimų skatinimas bei įvaizdžio formavimas ir toliau didės (atitinkamai 72,13 proc. ir 62,3 proc.). Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) atlikta rinkodaros specialistų apklausa rodo, jog marketingas internete ir netradiciniai reklamos sprendimai jau trečius metus neužleidžia pagrindinių pozicijų įmonėms skirstant marketingo biudžetą.

„Mūsų tyrimas rodo, jog atsigavusios po krizės įmonės labai intensyvina konkurencinę kovą dėl užimamos rinkos dalies. To apraiškos matosi ir šiuo metu vykstančiuose veiksmuose – vieši mobiliojo ryšio operatorių kainų ir reklamos karai užkulisiuose slepia daugybę ne taip matomų mažesnių įmonių grumtynių dėl rinkos dalies. Jos taip pat dažnai pasitelkia agresyvias reklamos priemones“, – sako LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. Jo teigimu, iš tyrimo matyti, jog ateinančiais metais, priešingai nei ankstesniais, kai visas marketingo biudžetų augimas buvo sutelktas į pardavimų skatinimą, įmonės pasiruošusios investuoti ir į įvaizdį.

LiMA rinkodaros specialistų apklausa parodė, jog mažinti išlaidas marketingui planuoja perpus mažiau marketingo vadovų nei 2013 m. – vos 9,84 proc. (2013 m. tokių buvo 21,3 proc.). Iš tų įmonių, kurios ketina 2014 m. mažinti rinkodaros biudžetus, 50 proc. metinė apyvarta yra nuo 20 iki 50 mln. litų. Daugiausia tai mažmeninės prekybos, finansų, farmacijos sektoriaus atstovai. Tuo metu 27,87 proc. rinkodaros specialistų yra linkę marketingo biudžetus kitais metais išlaikyti tokius pat, kaip ir šįmet. Iki 20 proc. didinti marketingo biudžetus ketina 52,46 proc. įmonių.

Marketingo specialistų nuomone, 2014 m. išlaidos reklaminiams skydeliams turėtų didėti 36,07 proc. 44,26 proc. įmonių rinkodaros atstovų linkę didinti išlaidas mokamai paieškai („Google Adwords“). Tuo metu pusė apklaustųjų prognozuoja, jog išlaidos šioms rinkodaros sritims neturėtų kisti, palyginti su 2013 m. Socialinių tinklų populiarumas tarp verslo segmentų ir toliau didėja – išlaidas komunikacijai socialiniuose tinkluose planuoja didinti 57,38 proc. įmonių, t.y. 16,38 proc. daugiau nei 2013 m. bei 6,38 proc. daugiau nei 2012 m.

Žvelgiant į rezultatus, marketingo išlaidos įvairioms reklamos priemonėms turėtų išlikti panašios, kaip ir šiais metais. 63,93 proc. specialistų 2014 m. planuoja ir toliau didinti išlaidas reklamai internete. Netradicinėms reklamos priemonėms išlaidas ketina didinti 62,3 proc. apklaustų rinkodaros specialistų, 16,39 proc. – reklamai televizijoje, po 21,31 proc. – reklamai radijuje ir spaudoje, lauko reklamai – 13,11 proc.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas