KLASCO grūdų krova įsibėgėjo


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2014-10-02 10:53

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ KLASCO rugsėjo mėnesį į 6 laivus pakrovė arti 200 tūkst. tonų kviečių, miežių ir kitų Lietuvoje užaugintų kultūrų. Anksčiau geriausiais metais rugsėjį būdavo pasiekiama 170 tūkst. tonų naujo derliaus apyvarta.

KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža pastebi, kad vasarą ne mažiau nei žemdirbiai ir prekybininkai derliaus prognozėmis domisi uosto kompanijos, daug investavusios į grūdų terminalų statybas. Nors tvirti ryšiai su nuolatiniais klientais leidžia tikėtis minimalių apkrovų, tačiau visi laukia ir gamtos dosnumo.

Didžiausią grūdų terminalą Klaipėdos uoste turinčiai kompanijai KLASCO šių metų rugsėjis uždavė rekordinį tempą ir tai yra geras ženklas visam prekybos sezonui. Numatoma perkrauti pusę visų per Klaipėdos uostą eksportuojamų lietuviškų grūdų.

„Rugpjūtį grūdus išgabeno 3 laivai. Iš rugsėjį užsakytų 6 laivų 3 atplaukė mėnesio pabaigoje, vienas jų kaip tik šiuo metu dar baigiamas krauti, todėl rezultatus tikslinsime vėliau. Preliminariais duomenimis, rugsėjį krauta 200 tūkst. tonų. Grūdai į mūsų terminalą gabenami be pertraukų, o krovos į laivus procesus reguliuojame pagal jų atplaukimo grafiką ir orus – per lietų triumų liukai uždaromi, laivai nekraunami. Pagal klientų paraiškas iki šios dienos, spalį garantuota 140 tūkst. tonų apyvarta, bet užsakymų sulaukiame beveik kasdien, todėl krovos į laivus tempas gali būti spartesnis nei rugsėjį. Tikimės, kad per sezoną, kuris prasidėjo rugpjūtį ir tęsis iki ateinančių metų birželio, bus išvežta per KLASCO ne mažiau grūdų nei pernai, kai krovėme 1,4 mln. tonų“, - teigia A. Pauža.

Prieš dešimtmetį pastatytas KLASCO 3 kupolinių sandėlių terminalas buvo pirmasis lietuviškų grūdų eksporto langas į rinkas, paskatinęs grūdų eksportuotojus prekybai rinktis Klaipėdos kryptį. 2011 metais jis išplėstas 6 talpyklomis skirtingoms grūdų rūšims atsižvelgiant į klientų pageidavimus. Pasak A. Paužos, pastarosios 23,5 mln. litų investicijos grąža vyksta pagal planą.

KLASCO vienu metu sandėliuose gali laikyti iki 105 tūkst. tonų grūdinių kultūrų, terminalo pajėgumas, priklausantis nuo rūšių kiekių ir laikymo trukmės, sudaro iki 2 mln. tonų per metus. Priimami geležinkeliu ir mašinomis atvežti grūdai. Turėdama giliausias uosto krantines, KLASCO gali priimti didžiuosius „Post Panamax“ laivus, į kuriuos pilama po 60-80 tūkst. tonų birių ar verstinių krovinių.

KLASCO yra didžiausia Klaipėdos uosto krovos bendrovė, kurios apyvarta sudaro vidutiniškai 13 mln.

tonų krovinių per metus. Per 2014 metų 9 mėnesius kompanija krovė 9,1 mln. tonų krovinių.

Close

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

„Norfa“ keičia darbo laiką

 Tiek didieji, tiek mažieji „Norfos“ prekybos centrai sekmadienį dirbs trumpiau. Pranešime spaudai rašoma, kad nuo lapkričio mėnesio, didesnieji XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos ...

Paviešino atlyginimus Lietuvoje: mažiausiai – Kalvarijose, daugiausiai – Vilniuje

 Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kaip keičiasi mokami atlyginimai skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Iš naujausių duomenų matyti, kad didžiausių atlyginimų lyderis nesikeičia, tai – Vilnius. Straipsnio apačioje ...

Ukrainiečių atlyginimai negalės būti mažesni nei lietuvių: išgelbės tautiečius ar pasmerks?

 Lietuvos Vyriausybė su Ukrainos Vyriausybe siekia stiprinti bendradarbiavimą ir užtikrinti darbuotojų teisių apsaugą, kovoti su nelegaliu darbu. Projekte numatyta, kad į Lietuvą atvykęs ukrainietis privalo gauti ne mažesnį atlyginimą nei tas, ...

Kad konkurencinė kova nebūtų pralaimėta: 5 taisyklės rengiant butą nuomai

 Nekilnojamojo turto ekspertė teigia, kad konkurencija butų nuomos rinkoje auga. Nuomininkams nebereikia „čiupti“ tai, kas atsirado pasiūloje. Jie gali rinktis. Tuo tarpu nuomotojai, norėdami greičiau ir brangiau išnuomoti, ...

Jau galima gauti paramą pirmajam būstui

 Nuo šiandienos, rugsėjo 1 dienos, įsigalioja Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymas, kuris sudarys sąlygas jaunoms šeimoms gauti subsidiją, skirtą pirmojo šeimos būsto kredito ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas