KLASCO grūdų krova įsibėgėjo


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2014-10-02 10:53

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ KLASCO rugsėjo mėnesį į 6 laivus pakrovė arti 200 tūkst. tonų kviečių, miežių ir kitų Lietuvoje užaugintų kultūrų. Anksčiau geriausiais metais rugsėjį būdavo pasiekiama 170 tūkst. tonų naujo derliaus apyvarta.

KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža pastebi, kad vasarą ne mažiau nei žemdirbiai ir prekybininkai derliaus prognozėmis domisi uosto kompanijos, daug investavusios į grūdų terminalų statybas. Nors tvirti ryšiai su nuolatiniais klientais leidžia tikėtis minimalių apkrovų, tačiau visi laukia ir gamtos dosnumo.

Didžiausią grūdų terminalą Klaipėdos uoste turinčiai kompanijai KLASCO šių metų rugsėjis uždavė rekordinį tempą ir tai yra geras ženklas visam prekybos sezonui. Numatoma perkrauti pusę visų per Klaipėdos uostą eksportuojamų lietuviškų grūdų.

„Rugpjūtį grūdus išgabeno 3 laivai. Iš rugsėjį užsakytų 6 laivų 3 atplaukė mėnesio pabaigoje, vienas jų kaip tik šiuo metu dar baigiamas krauti, todėl rezultatus tikslinsime vėliau. Preliminariais duomenimis, rugsėjį krauta 200 tūkst. tonų. Grūdai į mūsų terminalą gabenami be pertraukų, o krovos į laivus procesus reguliuojame pagal jų atplaukimo grafiką ir orus – per lietų triumų liukai uždaromi, laivai nekraunami. Pagal klientų paraiškas iki šios dienos, spalį garantuota 140 tūkst. tonų apyvarta, bet užsakymų sulaukiame beveik kasdien, todėl krovos į laivus tempas gali būti spartesnis nei rugsėjį. Tikimės, kad per sezoną, kuris prasidėjo rugpjūtį ir tęsis iki ateinančių metų birželio, bus išvežta per KLASCO ne mažiau grūdų nei pernai, kai krovėme 1,4 mln. tonų“, - teigia A. Pauža.

Prieš dešimtmetį pastatytas KLASCO 3 kupolinių sandėlių terminalas buvo pirmasis lietuviškų grūdų eksporto langas į rinkas, paskatinęs grūdų eksportuotojus prekybai rinktis Klaipėdos kryptį. 2011 metais jis išplėstas 6 talpyklomis skirtingoms grūdų rūšims atsižvelgiant į klientų pageidavimus. Pasak A. Paužos, pastarosios 23,5 mln. litų investicijos grąža vyksta pagal planą.

KLASCO vienu metu sandėliuose gali laikyti iki 105 tūkst. tonų grūdinių kultūrų, terminalo pajėgumas, priklausantis nuo rūšių kiekių ir laikymo trukmės, sudaro iki 2 mln. tonų per metus. Priimami geležinkeliu ir mašinomis atvežti grūdai. Turėdama giliausias uosto krantines, KLASCO gali priimti didžiuosius „Post Panamax“ laivus, į kuriuos pilama po 60-80 tūkst. tonų birių ar verstinių krovinių.

KLASCO yra didžiausia Klaipėdos uosto krovos bendrovė, kurios apyvarta sudaro vidutiniškai 13 mln.

tonų krovinių per metus. Per 2014 metų 9 mėnesius kompanija krovė 9,1 mln. tonų krovinių.

Close

PVM klystkeliai: (ne)įmanomos lengvatos, arba kodėl negrąžinimas 18 proc. PVM tarifas?

Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas kiekvienais metais sukelia diskusijas ne tik visuomenėje, bet ir tarp pačių politikų. Štai naujasis siūlymas įvesti lengvatinį PVM maisto produktams ir gėrimams įplieskia ir pokalbius apie bendrojo ...

„Ikea“ skubiai iš prekybos pašalina vieną prekių: lietuviai jau spėjo įsigyti

„Ikea“ praneša, kad imasi atsargumo priemonių ir išima iš prekybos zefyrinius saldainius „Godis Påskkyckling“ (100 g) dėl gamybos vietoje aptiktų pelių pėdsakų. „Maisto sauga yra vienas ...

Per 2 metus Lietuvos gyventojai uždirbo milijoną eurų

2 metai ir 2 savaitės – tiek laiko prireikė šalies gyventojams, kad surinktų ir Užstato sistemos administratoriui (USAD) perduotų 1 mlrd. užstato sistemoje dalyvaujančių plastikinių, stiklinių bei skardinių pakuočių. O kiekviena ...

Paskelbtos (ne) punktualiausios oro linijos pasaulyje

Net penktadalis pernai Europoje įvykusių skrydžių vėlavo arba buvo atšaukti. Tokią informaciją skelbia tarptautinė skrydžių statistikos agentūra „OAG“, išrikiavusi punktualiausias 2017 m. oro linijas. Net 90 proc. skrydžių ...

Brangs lietuvių dažnai perkamas produktas

Lietuvoje vištienos populiarumas pastaruosius metus sparčiai auga, tačiau teigiama, kad kaina nekinta. Skaičiuojama, kad per metus vienas lietuvis vidutiniškai jos suvartoja apie 30 kg. Lietuvos paukštininkystės asociacija ...

Klaipėdoje atidaroma viena galingiausių Baltijos šalyse kriptovaliutų kasyklų

Nuo vasario 21 d. Klaipėdoje pradeda veikti viena galingiausių Baltijos šalyse kriptovaliutų kasykla. Jos paslaugomis kviečiami pasinaudoti visi besidomintys naujųjų valiutų suteikiamomis perspektyvomis ir galimybe sulaukti finansinės ...

Didžiausias Lenkijos kelionių organizatorius žengė į Lietuvą: paviešinti pasiūlymai

Į Lietuvą žengė didžiausią rinkos dalį Lenkijoje atsiriekiantis kelionių organizatorius „Itaka“. Siūlydamas daugybę krypčių ir įvairiausių pasiūlymų jis turėtų itin suintensyvinti konkurenciją. Tiesa, kainomis konkuruoti ...

Valstiečių siūloma lengvata automobiliams sukėlė prieštaringą reakciją: jau geriau apmokestinti visus

Priemonių, kaip kovoti su klimato kaita ir aplinkos tarša ieško daugybė šalių. Ne išimtis ir Lietuva. Štai Seime užgimė pasiūlymas, kuriuo būtų skatinama įsigyti ekologiškesnius automobilius, tačiau ...

Smūgis emigrantams: pamirškite apie nuosavą būstą tėvynėje

Praėjo kiek daugiau nei pusmetis, kai šalies bankai nebeišduoda paskolų užsienyje dirbantiems lietuviams, kurie pajamas gauna ne eurais. Nekilnojamojo turto specialistai sako, jog šie pokyčiai skaudžiausi dirbantiems Anglijoje, ...

Verslininkų „skausmai“ rajonuose: valdžios priimti sprendimai verčia užsidarinėti

Padidinta minimali mėnesio alga (MMA) daugiausia neramina smulkius rajonų verslininkus. Tačiau šiais metais suktis teko ne tik dėl padidintos MMA iki 400 Eur, bet ir nustatytų „Sodros“ grindų – net uždirbant mažiau nei MMA, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas