Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Artūras Ketlerius / technologijos.lt

2011-10-07 15:24

Kuro kainoms degalinėse mušant rekordines aukštumas, žvilgsnis savaime krypsta į alternatyvias transporto priemones.

Pavyzdžiui, į elektromobilį perdarytu „Honda HR-V“ modeliu kelionė iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie devynis litus. Tuo tarpu benzinu varomas automobilis iš savininko kišenės už tokią kelionę gali išpurtyti trigubą sumą. Tad kodėl elektromobiliai vis dar tebėra diskusijų tema, o ne reali alternatyva?

Nors tiesioginiai elektromobilių eksploatavimo kaštai atrodo labai nedideli, tačiau dauguma vairuotojų, nors kiek pasigilinę į situaciją, greit išvardina ir pagrindines bėdas: didžiulė naujų elektromobilių kaina, silpna infrastruktūra, visiškai neaiškios eksploatacijos galimybės šaltomis žiemomis, o kur dar remonto problemos? Kaip gi sekasi spręsti šias problemas?

Kalbant apie infrastruktūrą – tai jau kiekvienos valstybės vidaus reikalas. Kokia gi situacija pas mus? Tai viena iš aktualiausių temų elektromobilių gerbėjams ir skeptikams. Pastarieji, tik prakalbus apie elektromobilių populiarėjimą Lietuvoje, pirštais ima rodyti į įkrovimo stotelių trūkumą. Šiuo metu Lietuvoje veikia tik dvi elektromobilių įkrovimo stotelės: viena Vilniuje ir viena Kaune. Reikia pripažinti, jog tai gerokai per mažai ir daugiau tėra simboliniai inovacijų pavyzdžiai, o ne realios infrastruktūros detalės.

„Pagrindinė problema – nulinė infrastruktūra jų (elektromobilių – aut. past.) eksploatacijai ir niekinis susidomėjimas iš valdžios pusės“, – daugelio automobilistų mėgėjų nuomonę išsako „Citroen“ automobilių fanas Gintaras Rumšas.

Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Karolis Beniulis pripažįsta, kad infrastruktūros kūrimas yra sudėtingas procesas, tačiau tikisi, jog pirmieji žingsniai įgaus vis didesnį pagreitį.

Be to, pozityviai nuteikia kai kurių Lietuvos politikų požiūris į elektromobilius ir jų populiarinimą. Nors elektromobilių infrastruktūros kūrimui kol kas milijonų niekas nežada, tačiau kalbų apie elektromobilių „šviesią ateitį“ nestinga. Pavyzdžiui, Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad Lietuvoje jau 2020 gali atsirasti elektromobilių gamykla, Vilniaus meras Artūras Zuokas neslepia, kad norėtų leisti elektromobilius statyti nemokamai.

Belieka tikėtis, jog kalbos neliks tik kalbomis ir elektromobilių infrastruktūra sulauks ne tik simbolinio, bet ir realaus finansinio dėmesio. Tačiau pati infrastruktūra problemos neišspręs – gyventojai turės pajėgti įsigyti elektra varomus automobilius. Ir nors elektromobiliu važinėti šiuo metu ekonomiškai naudingiau, tačiau kol kas vairuotojus atbaido didelė elektromobilių kaina. Lietuvoje automobilis dažniausiai įsigyjamas už maždaug 8 tūkts. litų, tuo tarpu naujo elektromobilio kaina gali siekti 90 ar 100 tūkst. litų. Nebūtina pirkti naują elektromobilį – ji galima padaryti iš seno vidaus degimo automobilio. Tokios galimybės išbandytos jau ir Lietuvoje.

Straipsnio puslapiai:

- Artūras Ketlerius

technologijos.lt

Close

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas