Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Artūras Ketlerius / technologijos.lt

2011-10-07 15:24

Kuro kainoms degalinėse mušant rekordines aukštumas, žvilgsnis savaime krypsta į alternatyvias transporto priemones.

Pavyzdžiui, į elektromobilį perdarytu „Honda HR-V“ modeliu kelionė iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie devynis litus. Tuo tarpu benzinu varomas automobilis iš savininko kišenės už tokią kelionę gali išpurtyti trigubą sumą. Tad kodėl elektromobiliai vis dar tebėra diskusijų tema, o ne reali alternatyva?

Nors tiesioginiai elektromobilių eksploatavimo kaštai atrodo labai nedideli, tačiau dauguma vairuotojų, nors kiek pasigilinę į situaciją, greit išvardina ir pagrindines bėdas: didžiulė naujų elektromobilių kaina, silpna infrastruktūra, visiškai neaiškios eksploatacijos galimybės šaltomis žiemomis, o kur dar remonto problemos? Kaip gi sekasi spręsti šias problemas?

Kalbant apie infrastruktūrą – tai jau kiekvienos valstybės vidaus reikalas. Kokia gi situacija pas mus? Tai viena iš aktualiausių temų elektromobilių gerbėjams ir skeptikams. Pastarieji, tik prakalbus apie elektromobilių populiarėjimą Lietuvoje, pirštais ima rodyti į įkrovimo stotelių trūkumą. Šiuo metu Lietuvoje veikia tik dvi elektromobilių įkrovimo stotelės: viena Vilniuje ir viena Kaune. Reikia pripažinti, jog tai gerokai per mažai ir daugiau tėra simboliniai inovacijų pavyzdžiai, o ne realios infrastruktūros detalės.

„Pagrindinė problema – nulinė infrastruktūra jų (elektromobilių – aut. past.) eksploatacijai ir niekinis susidomėjimas iš valdžios pusės“, – daugelio automobilistų mėgėjų nuomonę išsako „Citroen“ automobilių fanas Gintaras Rumšas.

Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Karolis Beniulis pripažįsta, kad infrastruktūros kūrimas yra sudėtingas procesas, tačiau tikisi, jog pirmieji žingsniai įgaus vis didesnį pagreitį.

Be to, pozityviai nuteikia kai kurių Lietuvos politikų požiūris į elektromobilius ir jų populiarinimą. Nors elektromobilių infrastruktūros kūrimui kol kas milijonų niekas nežada, tačiau kalbų apie elektromobilių „šviesią ateitį“ nestinga. Pavyzdžiui, Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad Lietuvoje jau 2020 gali atsirasti elektromobilių gamykla, Vilniaus meras Artūras Zuokas neslepia, kad norėtų leisti elektromobilius statyti nemokamai.

Belieka tikėtis, jog kalbos neliks tik kalbomis ir elektromobilių infrastruktūra sulauks ne tik simbolinio, bet ir realaus finansinio dėmesio. Tačiau pati infrastruktūra problemos neišspręs – gyventojai turės pajėgti įsigyti elektra varomus automobilius. Ir nors elektromobiliu važinėti šiuo metu ekonomiškai naudingiau, tačiau kol kas vairuotojus atbaido didelė elektromobilių kaina. Lietuvoje automobilis dažniausiai įsigyjamas už maždaug 8 tūkts. litų, tuo tarpu naujo elektromobilio kaina gali siekti 90 ar 100 tūkst. litų. Nebūtina pirkti naują elektromobilį – ji galima padaryti iš seno vidaus degimo automobilio. Tokios galimybės išbandytos jau ir Lietuvoje.

Straipsnio puslapiai:

- Artūras Ketlerius

technologijos.lt

Close

Policijos pareigūnai įspėjo visus besidairančius naujo būsto

 Artėjant butų nuomos sezono įkarščiui, policijos pareigūnai suskubo perspėti apie tykančias sukčių pinkles. Jie nurodo, į ką atkreipti dėmesį, kad gyventojai neliktų ir be pinigų, ir be buto. „Būsimieji studentai, ...

Kainas valdyti susiruošusi valdžia neįtikina nė smulkiųjų verslininkų

 Sauliaus Skvernelio ir Ramūno Karbauskio kalbos, jog reikėtų riboti prekybos centrų darbo laiką sekmadieniais ir taip didinti konkurenciją bei mažinti kainas, šypsnį sukėlė net ir smulkiesiems prekybininkams. Jie įsitikinę, kad tokie ...

Ekonomistai įsitikinę – skurstančių lietuvių nedaugėja

 Statistikos departamento naujausi duomenys parodė, kad praeitais metais apie 650 tūkst. šalies gyventojų gyveno žemiau skurdo rizikos ribos. Per metus tokių lietuvių skaičius net padidėjo, tačiau ekonomistai ragina atkreipti dėmesį, ...

Lietuviai išleidžia daugiau nei uždirba – specialistai kaltina pačius gyventojus

 Lietuviai – mažiausiai taupanti tauta visoje Europos Sąjungoje. Iš jos, pasirodo, esame vieninteliai, kurie išleidžiame daugiau, nei uždirbame, nes vis skolinamės. Gyventojai piktinasi, kad jiems taupyti neleidžia maži ...

Augančios imigracijos miražas: Lietuvą iš duobės traukia ne grįžtantys lietuviai

 Daugelis lietuvių žinią apie augantį imigrantų skaičių, kuris jau tris mėnesius viršiją emigravusių rodiklį, pasitiko su džiaugsmu. Tačiau išsamesni migracijos rodikliai atskleidžia, kad mūsų gretas pildo ne kadaise geresnio ...

„Yandex. Taxi“ įsisuko į lietuvio sąskaitą: neteko virš 90 eurų net nepasinaudojęs paslaugomis

 Į Lietuvą žengusi rusiško kapitalo pavėžėjimo bendrovė „Yandex. Taxi“ sukėlė tikrą ažiotažą. Institucijos dėl duomenų apsaugos siūlo nesinaudoti šios įmonės paslaugomis, o TV3 redakciją pasiekė istorija, kad net ir ...

„Telia“ išjungia skaitmeninę antžeminę televiziją: ką reikia žinoti?

Daugiau nei 10 metų Lietuvoje veikusi skaitmeninė antžeminė (DVB-T) televizija – pakeliui į muziejų: mokamus jos kanalus transliuojanti „Telia“ nuo šiandien išjungia dalį siųstuvų, o paskutinės transliacijos bus ...

Pensinio amžiaus ilginimas – būtinybė, bet ragina dėmesį atkreipti į tris veiksnius

 Viešojoje erdvėje vis kyla diskusijų, ar pensinis amžius turėtų būti ilginamas. Kai kuriose Europos šalyse planuojama, kad į pensiją žmogus išeis tik sulaukęs 72 metų. Tai gali nutikti ir Lietuvoje, tačiau netapti ...

Bendrovė iš JAV atidarys gamyklą Šiauliuose: įdarbins iki 600 darbuotojų

 JAV gamintojas „INTUS Windows“ paskelbė apie savo planus atidaryti gamybos centrą ir įdarbinti iki 600 darbuotojų Šiauliuose. 50 000 m2 ploto gamyklos statybos, kurios kelerius ateinančius metus bus vykdomos etapais, bus ...

„Small Planet Airlines“ vadovas paaiškino, kodėl vėluoja jų skrydžiai

 Šį kelionių sezoną netyla kalbos apie „Small Planet Airlines“ vėlavimus. Pati bendrovė tikina, kad visa tai lėmė didesnis kelionių intensyvumas, o nuo kitų kompanijų jos tikrai neišsiskiria, kaip blogiukai. Tiesa, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas