Kodėl į Lietuvą neskuba ateiti elektromobiliai?

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Artūras Ketlerius / technologijos.lt

2011-10-07 15:24

Kuro kainoms degalinėse mušant rekordines aukštumas, žvilgsnis savaime krypsta į alternatyvias transporto priemones.

Pavyzdžiui, į elektromobilį perdarytu „Honda HR-V“ modeliu kelionė iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie devynis litus. Tuo tarpu benzinu varomas automobilis iš savininko kišenės už tokią kelionę gali išpurtyti trigubą sumą. Tad kodėl elektromobiliai vis dar tebėra diskusijų tema, o ne reali alternatyva?

Nors tiesioginiai elektromobilių eksploatavimo kaštai atrodo labai nedideli, tačiau dauguma vairuotojų, nors kiek pasigilinę į situaciją, greit išvardina ir pagrindines bėdas: didžiulė naujų elektromobilių kaina, silpna infrastruktūra, visiškai neaiškios eksploatacijos galimybės šaltomis žiemomis, o kur dar remonto problemos? Kaip gi sekasi spręsti šias problemas?

Kalbant apie infrastruktūrą – tai jau kiekvienos valstybės vidaus reikalas. Kokia gi situacija pas mus? Tai viena iš aktualiausių temų elektromobilių gerbėjams ir skeptikams. Pastarieji, tik prakalbus apie elektromobilių populiarėjimą Lietuvoje, pirštais ima rodyti į įkrovimo stotelių trūkumą. Šiuo metu Lietuvoje veikia tik dvi elektromobilių įkrovimo stotelės: viena Vilniuje ir viena Kaune. Reikia pripažinti, jog tai gerokai per mažai ir daugiau tėra simboliniai inovacijų pavyzdžiai, o ne realios infrastruktūros detalės.

„Pagrindinė problema – nulinė infrastruktūra jų (elektromobilių – aut. past.) eksploatacijai ir niekinis susidomėjimas iš valdžios pusės“, – daugelio automobilistų mėgėjų nuomonę išsako „Citroen“ automobilių fanas Gintaras Rumšas.

Lietuvos elektromobilių asociacijos direktorius Karolis Beniulis pripažįsta, kad infrastruktūros kūrimas yra sudėtingas procesas, tačiau tikisi, jog pirmieji žingsniai įgaus vis didesnį pagreitį.

Be to, pozityviai nuteikia kai kurių Lietuvos politikų požiūris į elektromobilius ir jų populiarinimą. Nors elektromobilių infrastruktūros kūrimui kol kas milijonų niekas nežada, tačiau kalbų apie elektromobilių „šviesią ateitį“ nestinga. Pavyzdžiui, Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad Lietuvoje jau 2020 gali atsirasti elektromobilių gamykla, Vilniaus meras Artūras Zuokas neslepia, kad norėtų leisti elektromobilius statyti nemokamai.

Belieka tikėtis, jog kalbos neliks tik kalbomis ir elektromobilių infrastruktūra sulauks ne tik simbolinio, bet ir realaus finansinio dėmesio. Tačiau pati infrastruktūra problemos neišspręs – gyventojai turės pajėgti įsigyti elektra varomus automobilius. Ir nors elektromobiliu važinėti šiuo metu ekonomiškai naudingiau, tačiau kol kas vairuotojus atbaido didelė elektromobilių kaina. Lietuvoje automobilis dažniausiai įsigyjamas už maždaug 8 tūkts. litų, tuo tarpu naujo elektromobilio kaina gali siekti 90 ar 100 tūkst. litų. Nebūtina pirkti naują elektromobilį – ji galima padaryti iš seno vidaus degimo automobilio. Tokios galimybės išbandytos jau ir Lietuvoje.

Straipsnio puslapiai:

- Artūras Ketlerius

technologijos.lt

Close

Darbo paieškos ir algos Lietuvoje: dabar ir prieš 100 metų

Ir tarpukario, ir dabartinėje Lietuvoje dėl darbo ramūs galėjo būti paklausią profesiją ar amatą turintys gyventojai. Tik supratimas, kas yra paklausu, skyrėsi gerokai, teigia darbo paieškos ypatumus tada ir dabar palyginęs specialistų paieškos ...

5 dalykai, kuriuos reikia žinoti apie ligos išmokas

Pastaruoju metu smarkiai išaugus sergamumui gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, ne viena savivaldybė paskelbė gripo epidemiją mieste, o kai kurios ugdymo įstaigos uždarytos karantinui. „Sodra“ primena, ką apie ligos socialinio ...

Sausį kainos ir vėl didėjo: kas brango, kas pigo?

2018 m. sausio mėn., palyginti su 2017 m. gruodžio mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,3 proc., praneša Lietuvos statistikos departamentas. Daugiausia įtakos turėjo kietojo kuro, degalų ir tepalų, kitų asmens priežiūros ...

Maisto kainos – galvos skausmas ir Seimo nariams: pateikė naują siūlymą

Politikai ir vėl pradėjo svarstyti, kad galbūt jie turi įsikišti ir pabandyti užtikrinti žemesnes maisto produktų kainas. Dėl to jau ruošiamas naujas siūlymas. Konservatoriai Laurynas Kasčiūnas ir Žygimantas Pavilionis siūlo, kad pridėtinės ...

Po sustiprintos alkoholio kontrolės „bambalinį“ alų pakuotėmis perka net negeriantys

Šiais metais įsigalioję prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimai paisomi ne visų. Policija jau yra pranešusi apie skelbimus įvairiose socialinių tinklų grupėse, o regionuose pastebėtas ir „taškų“ klestėjimas. Prekybininkas: drąsiai ...

Ilgai laukta mokesčių reforma: kas gali pasikeisti?

 Praeitų metų pakeitimai mokesčių srityje susilaukia kritikos ne tik iš ekonomistų, bet ir iš pačių Seimo narių. Kalbama, kad programinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) nuostatos buvo pamirštos, imtasi tik ...

Lenkija praranda patrauklumą: ar lietuviai vis dar susivilios vykti apsipirkti?

 Tuntais į Lenkiją vykstantys apsipirkti lietuviai nėra naujiena. Tačiau, anot ekonomistų, situacija gali pradėti keistis, mat vieno iš trijų veiksnių, lėmusių Lenkijos kainų žavesį, nebelieka. Pastebima, kad jau kurį laiką zlotas vis ...

Alkoholio reklama liejasi laisvai – gamintojai aptiko valstiečių inicijuotų pataisų spragą

 Nuo šių metų įsigaliojęs bet kokios alkoholio reklamos draudimas įnešė daug sumaišties alkoholio gamintojams. Tačiau net ir per sumaištį nebuvo sunku pamatyti, kaip gudriai galima apeiti draudimus ir toliau ...

Kaip neužkibti ant sukčių kabliuko?

 Šaltuoju metų sezonu siauste siaučia ne tik įvairūs ligų sukėlėjai, bet ir internetiniai sukčiai, žmonėms siūlantys įsigyti neva stebuklingai tai vienokius, tai kitokius negalavimus bei sveikatos sutrikimus išgydančių ...

Nemaloni žinia tėvams: vaikų išmokos vėluos

 Dėl nuo pat pradžių strigusios sistemos, priimančios prašymus dėl vadinamųjų vaiko pinigų, išmokas laiku gaus ne visi. Prognozuojama, jog sausio gale prašymus pateikę tėvai, pinigų gali tikėtis tik kovo mėnesį. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas