Kodėl puspriekabių draudimas pabrango dešimt kartų?

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Žydrė Dargužytė / CargoNEWS

2011-12-25 17:02

  Šių metų rudenį daugelį vežėjų, norinčių apdrausti savo puspriekabes privalomuoju draudimu, nemaloniai nuteikė žinia – kainos kone daugelyje draudimo bendrovių vienu metu padidėjo keliskart arba netgi dešimt kartų. Vežėjai, seniau galėję apdrausti savo puspriekabes už 100 Lt arba netgi mažiau, įnirtingai puolė ieškoti atsakymų, kodėl taip įvyko. Deja, atsakymų rasti jie kol kas negali, tačiau ryžtingai imasi kovoti prieš tokią situaciją. Transportininkų pasipiktinimas pasiekė kulminaciją – LR Konkurencijos tarybai prašymą tirti, ar tarp draudimo bendrovių nėra kartelinių susitarimų pateikė ministerijos bei Draudimo priežiūros komisija (DPK).

Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius sako pats savo įmonėje „Ekosig“ susidūręs su negailestinga vežėjams draudimo situacija Lietuvoje. „Lapkričio pradžioje kreipėmės į UADB „Ergo Lietuva” ir draudimo bendrovės „IF P& C Insurance AS” filialą dėl puspriekabių privalomojo draudimo pratęsimo. Praėjusiais metais puspriekabės buvo apdraustos už 90-94 Lt metams. Per praėjusį laikotarpį nei viena firmai priklausanti transporto priemonė jokių avarijų nepatyrė. Todėl paprašėme puspriekabes drausti panašiomis kainomis, kokias turėjome iki šiol, nes jos kiekvienais ankstesniais metais beveik nekito. Buvome nustebinti – mums buvo pasiūlyta daugiau kaip 10 kartų didesnė kaina – 1000-1050 Lt“, - konstatuoja S. Česnavičius.

Pašnekovas pabrėžia, kad jų praktikoje nebūta tokio atvejo, kad puspriekabė be vilkiko sukeltų avariją. „Draudimo bendrovėms mokame ypač didelius mokesčius už vilkikų privalomąjį draudimą. Mus nustebino draudimo bendrovių įžūlumas ir jų nebaudžiamumas, kad tarpusavyje galimai susitarusios gali sau leisti puspriekabių metines draudimo kainas padidinti daugiau nei 10 kartų. Kai paprašėme argumentuotai pagrįsti kainų didinimą skaičiais, tai nebuvo padaryta. Blogiausia, kad kainos keliamos būtent tada, kai įkainiai už tarptautinius krovinių gabenimus katastrofiškai mažėja. Kainos už vežėjų paslaugas nuo 2011 metų pradžios iki šios dienos sumažėjo per 30 %. Smulkiems ir vidutiniams vežėjams jau šiandien nėra lengva išgyventi“, - aiškina S. Česnavičius.

Institucijų labirintai

S. Česnavičius, kaip smulkių ir vidutinių vežėjų atstovas, įtaręs, kad tarp draudimo bendrovių gali būti įvykę slapti susitarimai didinti kainas, nedelsdamas kreipėsi į DPK, tačiau DPK komisijos pirmininko Mindaugo Šalčiaus raštas susidariusios situacijos neišgrynino. Jame rašoma: „Informuojame, kad konkurenciją ribojančią ar galinčią riboti viešojo administravimo subjektų bei ūkio subjektų veiklą ir nesąžiningos konkurencijos veiksmus reglamentuoja, šių subjektų teises, pareigas ir atsakomybę bei konkurencijos ribojimo ir nesąžiningos konkurencijos kontrolės LR teisinius pagrindus nustato Konkurencijos įstatymas“.

Straipsnio puslapiai:

- Žydrė Dargužytė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas