Kodėl vairuotojo profesija nežavi būsimų darbuotojų (5)

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

Justina Januškevičiūtė / CargoNEWS

2014-07-09 14:59

Dažnai girdime, kad sunkvežimio vairavimas – ne kiekvienam tinkamas darbas. Tačiau, ar tikrai tokių, kuriems šis darbas būtų įveikiamas ir patrauklus, tiek nedaug? Atsižvelgiant į Lietuvoje susidariusią situaciją, kada nuolat jaučiamas sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojų trūkumas, peršasi teigiamas atsakymas.

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, komunikacijos skyriaus vedėja Jūratė Baublienė teigia, kad šiais metais norą įgyti tarptautinių pervežimų vairuotojo profesiją pareiškė 179 asmenys, vidutinis jų amžius 29 metai.

Anot pašnekovės, absoliuti norinčiųjų įgyti tam tikras vairuotojų profesines kvalifikacijas dauguma mokėsi pagal Trišales profesinio mokymo ir įdarbinimo sutartis. 2013 m. laikotarpiu 329 asmenys įgijo Transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojų pradinę profesinę kvalifikaciją, 774 – Motorinių transporto priemonių kroviniams vežti vairuotojų pradinę profesinę kvalifikaciją, 3 vairuotojai pagerino Tarptautinių pervežimų vairuotojų kompetencijas, o 10 – įgijo Tarptautinių vežimų vairuotojo vadybininko – ekspeditoriaus kvalifikaciją. Bendras visų besimokiusiųjų asmenų amžiaus vidurkis – 34 metai.

J. Baublienė pabrėžia, jog atsižvelgiant į tai, kad tarptautinių pervežimų vairuotojo profesija viena iš paklausiausių ir darbo birža negali užpildyti visų darbdavių įregistruotų laisvų darbo vietų, bedarbiams yra pasiūloma ją įsigyti. Nors tiksli statistika nekaupiama, tačiau galima teigti, kad dėl tarptautinių pervežimų vairuotojo darbo specifikos (darbas išvykus iš namų, nutolimas nuo šeimos, darbo grafikas, tam tikra rizika kelyje, sveikatos problemos dėl nuolatinio sėdimo darbo, patiriamas stresas ir pan.) ne visi gali priimti tokį pasiūlymą.

Tokia padėtis susiklosto ne per vieną dieną. Tačiau, kokios ypatingos darbo sąlygos, apie kurias jau užsiminė LDB Komunikacijos skyriaus vedėja, būsimiems darbuotojams atrodo neįveikiamos, kad jie nesiryžta rinktis sunkvežimių vairuotojo profesijos?

Dideli pinigai ir brangus laikas?

Nevisi būsimi vairuotojai įgyja kvalifikaciją Lietuvos darbo biržos ir būsimos darbovietės lėšomis, dalis atitinkamas kategorijas ir kvalifikacijas „susirenka“ patys, mokydamiesi vairavimo mokyklose. Tačiau, tie, kurie tai patyrė savo kailiu, žino, kiek šis malonumas kainuoja.

VĮ „Regitros“ viešųjų ryšių specialistė, Laimutė Užupė, teigia, kad pirmuoju bandymu CE kategorijos egzaminą išlaiko 52,4 proc. jį laikiusių asmenų. Tai šiek tiek daugiau nei pusė visų būsimųjų vairuotojų, kurių Lietuvos keliuose nuo 2013 m. sausio 1 d. iki 2014 m. kovo 31 d. padaugėjo 6897 asmenimis. Skaičiai gali atrodyti pakankamai dideli, tačiau su CE kategorijos egzaminu vairuotojų išbandymai nesibaigia. O ir šį egzaminą iš pirmo karto išlaiko tik šiek tiek daugiau nei pusė visų norinčiųjų. Tai reiškia, kad antram bandymui vėl aukojamas laikas ir finansiniai ištekliai.

Straipsnio puslapiai:

- Justina Januškevičiūtė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas