Kokie pavojai tyko „žalio“ vairuotojo?

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

CargoNEWS

2011-10-11 17:57

Tarptautinių gabenimų rinkoje esant vairuotojų trūkumui, transporto įmonės vis dažniau griebiasi šiaudo – ryžtasi įdarbinti žmogų, visai neturintį patirties tolimuosiuose reisuose. Netgi Lietuvos darbo biržos (LDB) atstovai patikina, kad prieš keletą metų vairuotojams kelti kur kas griežtesni reikalavimai, o dabar tie patys reikalavimai vis dažniau įvardijami ne kaip būtinybė, bet kaip privalumas. Savo mintimis apie tai, ką reikėtų žinoti vairuotojui, neturinčiam patirties, bet apsisprendusiam save išbandyti kaip šios nelengvos profesijos atstovą, dalijasi ilgametę patirtį šiame darbe turintys vairuotojai bei darbdaviai.

Ne pirmus metus transporto srityje dirbantys asmenys, pradėję kalbėti apie tolimųjų reisų vairuotojo profesijos niuansus, pirmiausia akcentuoja tai, kad daugelį ryžtis „avantiūrai“ gyventi vilkiko kabinoje įkvepia pinigai. Ir ką tuomet daro būsimasis tolimųjų reisų vairuotojas? „Pačiam ne kartą teko stebėti situaciją, kai žmogus, užsigeidęs gauti ministro algą, bet kokia kaina stengiasi gauti reikiamas teises. Jei gauna jas „lengvatinėmis“ sąlygomis, daro esminę klaidą. Tokiam „ekstremalui“ norėčiau priminti, kad šios profesijos tik dėl pinigų tikrai neverta rinktis, nes Lietuvos darbdaviai iki šiol nesupranta, kad jo darbuotojas turi turėti ne ką blogesnes socialines garantijas negu turi jis pats. Taip pat vairuotojas turėtų būti apdraustas nuo nelaimingų atsitikimų, kad įvykus nelaimei, pajaustų tik minimalius nuostolius. Iš tiesų, nežinau atvejų, kad vairuotojas specialiai sukeltų avarijų arba pritvirtinęs krovinį pasistengtų jį sugadinti“, - dėsto ilgą laiką autovežio vairuotoju dirbęs Robertas Šimkus.

Neverta griebti jaučio už ragų?

 

Pasak R. Šimkaus, darbdaviai, priimdami dirbti naują žmogų, ne visada tinkamai įsitikina, ar jis sugebės dirbti tokio pobūdžio darbą, o darbuotojas, apsidžiaugęs, kad lengvai „praslydo“ ir jau greitai sės už sunkvežimio vairo, aklai puola pasirašyti sutarties. Ir kas tada?

„Mano galva, jei priimamas į darbą žmogus sugeba per 5 ar 10 min. pasirašyti jam pakištą sutartį, atleiskite, brangieji, bet jis yra bukas kaip autobuso priekis. Darbdavys, prieš įdarbindamas turėtų įteikti potencialiam darbuotojui žemėlapį, prašydamas surasti vieną ar kitą Prancūzijos ar Ispanijos kaimelį, suvesti objekto koordinates į navigacijos sistemą, išsiaiškinti, ar žmogus supranta, kaip naudoti analoginį ar skaitmeninį tachografą, ką žino apie darbo ir poilsio reglamentą, CMR važtaraščio pildymą“, - aiškina R. Šimkus.

 

Pašnekovas iškelia mintį, kad visų šių dalykų naująjį vairuotoją turėtų mokyti ne vairuotojas profesionalas, o dėstytojas specialiuose kursuose. „Aš visų šių dalykų beveik išmokau aktyviai lankydamasis Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje, studijuodamas taisykles. Sakau „beveik“, nes neabejoju, kad žinau toli gražu ne viską. Ir savo aplinkoje pastebiu, kad „žali“ vairuotojai būtent dėl darbo ir poilsio reglamento neišmanymo dažnai patiki tuo, ką sako lenkas ar prancūzas, ir daro rimtų pažeidimų, o po to ieško kaltų. Jei vadovaujiesi reglamentais tinkamai, bėdų, galima sakyti, nekyla. O jei ir kyla,  bet žmogus yra įsitikinęs savo teisumu, tam yra teismai. Šiuo atveju aš nekalbu apie atskiras lenkų ar prancūzų pareigūnų sukurtas taisykles. Juk visi žino, kad šioje srityje kyšininkavimas, vertimas sumokėti už neįrodytus nusižengimus yra įprastas dalykas. Bet yra ir kita medalio pusė – darbdavio požiūris“, - kalba R. Šimkus.

Straipsnio puslapiai:

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas