Kritinė situacija Baltarusijos pasienyje: para atsieina 100 tūkst. eurų

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr. Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

2017-10-19 16:29

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema, kaip ir legendinė Vilniaus oro uosto taksistų problema, atrodo amžinos ir niekaip neįveikiamos nors ir dedama daug pastangų. O juk prastovos pasienyje trikdo darbą Lietuvos vežėjams, kurie sukuria apie 6 proc. šalies bendrojo produkto.

Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ specialistai periodiškai vykdo stebėsenos išvykas į pasienio postus. Neseniai atlikta asociacijos narių apklausa ir nustatyta, kad kertant ilgomis eilėmis itin garsėjantį Lietuvos-Baltarusijos pasienio kontrolės postą Medininkai-Kamenyj Log, abejose pusėse eilėse tenka laukti vidutiniškai 22 valandas. Ir dėl taip susiklosčiusios situacijos yra kalta Lietuvos, o ne Baltarusijos pusė.

„Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių. Pasienio posto pralaidumas per parą siekia vos 67,6 proc. Vietoje numatytų 1000 transporto priemonių per parą pravažiuoja vidutiniškai vos 676 automobiliai. Tai yra vidutiniai skaičiai, piko metu arba kai vyksta profilaktiniai patikrinimai pravažiuoja dar mažiau vilkikų“, - sako „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, dėl to kiekvieną parą vežėjai praranda po 100 tūkst. eurų, nes vieno automobilio paros prastova, pagal įvairias skaičiavimo metodikas, vidutiniškai vertinama mažiausia 300 eurų nuostoliu. Tačiau dėl prastovų ne tik verslas patiria nuostolių, nemažai praranda ir valstybė gaudama mažiau mokesčių iš vežėjų.

Vairuotojas: eilės metų metus nemažėja

Jau daugiau kaip 10 metų tarptautinių krovinių pervežimų įmonėje vairuotoju dirbantis Laimonas Akstinas sako, kad dažnai visą parą tenka prastovėti prie Lietuvos – Baltarusijos sienos. Jei per sieną pravažiuotų be eilių, jis per tą parą galėtų vežti jau naują krovinį, o dabar patiria nuostolius ir įmonė, ir jis pats. Vairuotojas piktinasi, kad problema visiems gerai žinoma, bet jau daug metų niekas nesikeičia – eilės pasienyje nemažėja. Pasak L. Akstino, siūlymai ne kartą teikti ir aptarti kartu su Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamento pareigūnais, tačiau situacija nesikeičia.

„Linava“ mato keletą nesibaigiančių eilių pasienyje priežasčių ir sprendimo būdų. Pasienio postuose trūksta pareigūnų, dėl to nepilnai formuojamos pamainos. Postų darbuotojams trūksta motyvacijos, taip pat ir finansinės – atlyginimai maži. Tarp pasienio tarnybų nėra bendros unifikuotos informacinės sistemos ir ryšio tarp pasienio kontrolės postų ir palaukimo aikštelių. Tokia sistema leistų derinti veiksmus, greitinti postų darbą.

Straipsnio puslapiai:

Close

A. Veryga apie vaistų pertvarką: „skandinavai taupydami nenugydo savo pacientų“

 Vykdant kompensuojamų vaistų sistemos pertvarką, viešojoje erdvėje jau kilo ažiotažas. Žmonės tikina, kad nebegauna tų vaistų, prie kurių yra pripratę, o vietoje jų pasiūlyti kiti. Tuo tarpu Aurelijus Veryga tikina, kad tai tik ...

Prekyba alkoholiu Lietuvoje draudžiamu laiku: pelnosi nuo studento iki taksisto

 Įvairiose socialinio tinklo „Facebook“ grupėse apstu su Lietuvos įstatymais prasilenkiančių pasiūlymų. Šįkart kalbame apie galimybę įsigyti alkoholio po to, kai parduotuvėse oficialiai jis yra nebeparduodamas. Daug tokių ...

Ryškėja nauja tendencija renkantis butą: dėl to pasiryžta mokėti ir brangiau

 Ieškant buto naujos statybos name, vis dažniau lietuviai teiraujasi, ar butas bus pilnai įrengtas. Analitikai patikina, kad ši tendencija su kiekvienais metais vis ryškėja. Nepaisant to, kad toks butas kainuoja daugiau, ...

Į gamyklą Visagine – milijoninės investicijos ir 1000 darbo vietų

 Jungtinės Karalystės medicinos prietaisų gamintoja „Intersurgical” paskelbė plečianti savo veiklą Visagine. Naujajai bendrovės gamyklai bus skirta 8 ha žemės ploto Visagino pramonės parke. Bendrovė pirmame plėtros etape ketina ...

Atsakė, ką daryti, jei keliaujant buvo sugadintas bagažas

 Vasaros laikotarpiu Lietuvos gyventojų kelionių skaičius į užsienį gerokai padidėja, o vienas mėgstamiausių keliavimo būdų – kelionės lėktuvu. Tad kiekvienam keliautojui svarbu žinoti, kokios yra oro keleivių teisės, kaip elgtis bei ...

11 dalykų, kuriuos būtina žinoti apie sukauptos pensijos išmokėjimą

Seimas pritarė pensijų kaupimo pertvarkai, kurios viena svarbiausių dalių yra sukauptų pinigų išmokėjimas pensijos amžiaus sulaukusiems gyventojams. Ką būtina žinoti apie sukauptos pensijos išmokėjimą sulaukus pensijos amžiaus, kuris ...

Vilniaus atliekų tvarkymo centro vadovas „dovanojo“ privačiai bendrovei 4,5 mln. eurų

 Kazokiškių sąvartyno vadovas drąsiai galėtų pretenduoti į metų dosnuolio apdovanojimą – jis be didelės sąžinės graužaties su šiukšlių krize susidūrusiai įmonei padovanojo 4,58 mln. eurų. Mistiniais argumentais ...

Kuro kainos stiebiasi aukštyn, bet ar pasieks rekordines?

 2013 metais kuro kainos Lietuvoje pasiekė aukštumas. Iki jų betrūksta keliasdešimties centų. Visgi ekspertai ramina, kad šiemet tokio didžiulio šuolio kainose nematysime. Naftos kainos po truputį kopia ...

Prestižinio klubo rekomendacijos Lietuvai: apmokestinti NT, paskatinti žmones ilgiau dirbti

 Lietuva oficialiai tapo 36-ąja Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) nare. Ši organizacija dar kartais vadinama „turčių klubu“, mat į ją priimamos pažengusios šalys. Norint pasiekti kitų ...

NT rinkoje – vasarinis atoslūgis: 10 proc. mažiau sandorių

 Pirmąjį vasaros mėnesį nekilnojamojo turto rinka atkartoja gamtą: pavasaris buvo ankstyvas ir aktyvus, o vasaros pradžia – ramesnė. Negalutiniais Registrų centro duomenimis, birželį pardavimo sandoriais perleista 10 657 pastatai, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas