Kritinė situacija Baltarusijos pasienyje: para atsieina 100 tūkst. eurų

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr. Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

2017-10-19 16:29

Ilgų eilių pasienyje su Baltarusija problema, kaip ir legendinė Vilniaus oro uosto taksistų problema, atrodo amžinos ir niekaip neįveikiamos nors ir dedama daug pastangų. O juk prastovos pasienyje trikdo darbą Lietuvos vežėjams, kurie sukuria apie 6 proc. šalies bendrojo produkto.

Per parą – 100 tūkst. eurų nuostolių

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ specialistai periodiškai vykdo stebėsenos išvykas į pasienio postus. Neseniai atlikta asociacijos narių apklausa ir nustatyta, kad kertant ilgomis eilėmis itin garsėjantį Lietuvos-Baltarusijos pasienio kontrolės postą Medininkai-Kamenyj Log, abejose pusėse eilėse tenka laukti vidutiniškai 22 valandas. Ir dėl taip susiklosčiusios situacijos yra kalta Lietuvos, o ne Baltarusijos pusė.

„Tai apsunkina Lietuvos vežėjų darbą, trukdo laiku įvykdyti įsipareigojimus klientams, atsiranda finansinių nuostolių. Pasienio posto pralaidumas per parą siekia vos 67,6 proc. Vietoje numatytų 1000 transporto priemonių per parą pravažiuoja vidutiniškai vos 676 automobiliai. Tai yra vidutiniai skaičiai, piko metu arba kai vyksta profilaktiniai patikrinimai pravažiuoja dar mažiau vilkikų“, - sako „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, dėl to kiekvieną parą vežėjai praranda po 100 tūkst. eurų, nes vieno automobilio paros prastova, pagal įvairias skaičiavimo metodikas, vidutiniškai vertinama mažiausia 300 eurų nuostoliu. Tačiau dėl prastovų ne tik verslas patiria nuostolių, nemažai praranda ir valstybė gaudama mažiau mokesčių iš vežėjų.

Vairuotojas: eilės metų metus nemažėja

Jau daugiau kaip 10 metų tarptautinių krovinių pervežimų įmonėje vairuotoju dirbantis Laimonas Akstinas sako, kad dažnai visą parą tenka prastovėti prie Lietuvos – Baltarusijos sienos. Jei per sieną pravažiuotų be eilių, jis per tą parą galėtų vežti jau naują krovinį, o dabar patiria nuostolius ir įmonė, ir jis pats. Vairuotojas piktinasi, kad problema visiems gerai žinoma, bet jau daug metų niekas nesikeičia – eilės pasienyje nemažėja. Pasak L. Akstino, siūlymai ne kartą teikti ir aptarti kartu su Susisiekimo ministerijos ir Muitinės departamento pareigūnais, tačiau situacija nesikeičia.

„Linava“ mato keletą nesibaigiančių eilių pasienyje priežasčių ir sprendimo būdų. Pasienio postuose trūksta pareigūnų, dėl to nepilnai formuojamos pamainos. Postų darbuotojams trūksta motyvacijos, taip pat ir finansinės – atlyginimai maži. Tarp pasienio tarnybų nėra bendros unifikuotos informacinės sistemos ir ryšio tarp pasienio kontrolės postų ir palaukimo aikštelių. Tokia sistema leistų derinti veiksmus, greitinti postų darbą.

Straipsnio puslapiai:

Close

Gamintojai įsipareigojo keisti produktų receptūras: kaip tai paveiks kainą?

 Cukraus mokesčio – išvengta. Bent jau kol kas. Mat gamintojai patys po ilgų derybų su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) susitarė mažinti cukraus, druskos ir riebalų kiekį produktuose. Sveikatai – tai nauda, bet ar nuo to ...

NT rinka didžiųjų Lietuvos vystytojų akimis: pigti gali tik tam tikri būstai

 Nekilnojamojo turto (NT) kainų augimas pastaraisiais metais dažną galėjo ir šokiruoti – atsidurdavome tarp Europos Sąjungos šalių, kur būstas labiausiai brangsta. Vis dėlto vystytojai įsitikinę, kad stabdžių spausti kol ...

Kelionių advokatas atsakė, ką daryti „Travelonline Baltics“ klientams

 Turizmo departamentui laikinai sustabdžius kelionių organizatoriaus „Travelonline Baltics“ pažymėjimą kyla sąmyšis, ką gi reikės daryti keliones per šią įmonę pirkusiesiems. „Travelonline Baltics“ save ...

„Maxima“ pranešė mažinanti vieno produkto kainas

 Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiandien paskelbė mažinantis praeitais metais itin brangusio produkto – sviesto kainas. Skirtingų prekės ženklų sviestas, tepieji riebalų mišiniai bei kai kurie ...

„Sodra“ nurodo, ką tėvams privalu žinoti

 „Sodra“ primena, kad vaiko priežiūros išmokos už gruodį, kurios išmokamos sausį, yra mažesnės už tas, kurios buvo išmokėtos už kitus 2017 m. mėnesius, dėl skirtingo neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) ir ...

Nustatyta: keldami kainą draudikai specialiai atgraso vairuotojus

 Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ...

Prekių kainos prasidėjus naujiems metams: kur apsipirkti pigiausia?

 Pasibaigus šventiniam šurmuliui, tenka grįžti į kasdienybę. Labiausiai apie tai primena prekybos centruose nykstantys šventiniai atributai ir suaktyvėję išpardavimai. Kokios vyrauja dažno vartojimo prekių kainos ...

Butų ir namų kainos – didžiausios per dešimtmetį

 Butų ir individualių namų kainos daugelyje šalies regionų 2017 metais buvo aukščiausios per pastarąjį dešimtmetį, o kai kuriuose rinkos segmentuose gerino rekordus, viršydamos dar iki krizės fiksuotus ...

Vilniaus oro uosto „Duty free“ parduotuvių laukia grandioziniai pokyčiai

 Jau vasario 1 d. bus pradėta grandiozinė komercinių patalpų pertvarka, į kurią Vilniaus oro uostas planuoja investuoti apie 1,9 mln. eurų. Remonto metu bus perplanuota didžioji dalis išvykimo terminalo erdvių, esančių už keleivių ...

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas