Kuro kainų burbulas Lietuvoje: kodėl permokame?

(Puslapis 1 iš 3)


Degalinė

Viktorija Chockevičiūtė / tv3.lt

2015-12-18 12:51

 Nors didmeninė rinka atvira, pagrindinis naftos produktų tiekėjas Lietuvoje – monopolininkas „Orlen Lietuva“. Mažmenininkai perkantys kurą iš šios bendrovės tvirtina, kad ji siūlo geriausias sąlygas, tačiau degalinėse, kurios įsigyja kurą iš Suomijos, kainos – mažesnės.

Energetikos ekspertas Vytautas Sidzikauskas teigia, kad Ūkio ministerijos, diplomatų ekonomikoje ir užsienio ambasadų atstovybėse vienas iš uždavinių – skatinti didmeninės rinkos plėtimąsi. „Reikia žiūrėti kaip pati mūsų valstybė, visų pirma ūkio ministerija, vyriausybė ir diplomatinis korpusas dirba mums naudinga, ekonomine kryptimi. Norint atverti šią rinką nėra lengva. Net tas, kuris pigiau gali parduoti žiūri į kitus tiekėjus ir visada stengsis kaip galima savo produktą parduoti brangiau. Jei būtų pastovūs kiti tiekėjai mažesnėmis kainomis – tada išloštume“, – sako V. Sidzikauskas.

„Statoil“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis pripažįsta, kad „Orlen Lietuva“ – monopolis Lietuvoje, bet nežiūri kaip į vienintelį galimą tiekėją. „Taip, jie veikia globalioje rinkoje taip, kad Lietuvoje yra vieninteliai tiekėjai, bet tai nereiškia, kad negalime įsigyti produkto kitur. Žinoma, jie kažkiek naudojasi tokia padėtimi, tačiau iš kitos pusės yra ir ribojami kaip monopolis ir praranda laisvę kaip verslo subjektas, nes tikrai turi daugiau apribojimų“, – įsitikinęs I. Klimaitis.

Alternatyva – degalai iš Suomijos

„Neste Lietuva“ degalinės didžiąją dalį savo degalų importuoja iš Suomijos. Pasak mažmeninės prekybos skyriaus vadovo Audriaus Miežio, toks sprendimas priimtas dėl to, kad įsigyjant kokybiškesnius degalus degalinių tinklas vis dar gali konkuruoti kainomis su kitomis degalinėmis. „Mes matėme tiek poreikį, tiek galimybę įsigyti kokybiškesnių degalų. Taip pat praeitų metų pabaigoje buvo ženklų, kad gali būti „Orlen Lietuva“ tiekimuose sutrikimų, o mes norėjom, kad jų nekiltų mūsų klientams. Mums dabar atsiperka ir transportavimo kaina ir galime būti konkurencingi kainų atžvilgiu“, – pasakoja A. Miežis.

„Statoil“ didžiąją dalį savo degalų 2015 metais pirko iš „Orlen Lietuva“. Tokį savo sprendimą pagrindžia tuo, kad pasvėrus visas galimybes, grėsmes ir atsiskaitymo galimybes – jų pasiūlymas patraukliausias. „Mes kaip ir visi kiti rinkos dalyviai esame laisvi, iš kokio tiekėjo pirkti degalus. Jų kainos žinoma mus sąlygoja. Iš esmės „Orlen Lietuva“ kainodara negalime sakyti, kad neleidžia mums piginti degalų, tiesiog jie yra vieni iš rinkos dalyvių ir, jei geresnio pasiūlymo rinkoje nėra, mes perkame iš jų ir turime tokią savikainą kokią turime“, – sako I. Klimaitis.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas