Laimės batai, arba džinas butelyje

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

A-ZET

2013-04-13 16:43

 Vienos didžiausių avalyne prekiaujančių įmonių „Ageseta“ (ji valdo prekės ženklus „Gino Rossi“, „A&G“, „Rieker“) rinkodaros direktorius Saulius Antanaitis nėra tipinis kostiumuotas prekybininkas. Jo apranga dažniausiai casual, avalynė – sportinio stiliaus, o idėjos – nestandartinės. Su kitokiomis šiandien avalynės versle galbūt sunku ir išgyventi. Tačiau apie viską iš eilės. Pristatome – „Ageseta“ rinkodaros direktorius Saulius Antanaitis, kuris kišenėje slepia... džiną.

Kaip atsiradote avalynės prekyboje? Juk, jei gerai pamenu, vos prieš penkerius metus dar dirbote prodiuseriu vienoje didžiausių Lietuvos televizijų.

Taip, dešimt metų dirbau LNK televizijoje, o avalynės versle atsiradau netikėtai – tiesiog mane pakvietė dirbti, išbandyti laimę. Pasiūlymas suintrigavo – tuomet atrodė, kad lietuviai galbūt yra šimtakojai, nes nė vienoje pasaulio šalyje nėra tiek batų parduotuvių kiek pas mus. Ir jų vis daugėjo. Man pasidarė smalsu – nejaugi iš tiesų Lietuvoje nuperkama tiek avalynės? Pradėjęs dirbti pamačiau, kad tuo metu, prieš krizę, prekyba avalyne iš tiesų buvo labai geras verslas – vienas pelningiausių Lietuvoje.

Tuomet žmogus vienu kartu nusipirkdavo net ne vieną porą batų – jei būdavo bent minimalios nuolaidos, jis galėjo išsirinkti dvi tris poras avalynės. Aišku, tokius apsipirkimus galbūt lemdavo ne vien kliento norai, bet ir rinkodaros sprendimai – juk prigalvodavome visko. Prieš penkerius metus įmonių rinkodaros skyriai disponavo visai kitokiomis pinigų sumomis nei dabar. Kai finansiškai esi laisvas, gali sugalvoti įdomiausių dalykų ir išsiskirti iš minios.

Ką gi, finansinė situacija tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje labai pasikeitė. Ir per krizę pirmiausia būdavo atleidžiami būtent rinkodaros specialistai.

Visiškai pritariu – visos įmonės lėšas pirmiausiai taupė reklamos ir rinkodaros srityje. Mes irgi taupėme – mūsų rinkodaros biudžetas nuo keturių penkių milijonų per metus susitraukė iki keliasdešimties tūkstančių.

Turbūt smarkiai sumažėjo ne tik lėšos rinkodarai, bet ir avalynės paklausa? Gal dabar ji ne tik netolygi, gal net negatyvi? Ir apskritai, ar dar veikia kokie nors tradiciniai rinkodaros įrankiai?

Šiandien veikia nuolaida – tai galbūt vienintelis dalykas, kuris vis dar veikia užtikrintai. Sunkiu metu mes, avalynės ir drabužių pardavėjai, buvome priversti žmones išmokyti pirkti daiktus ne pirmine kaina, o tik su nuolaida – ši tendencija juntama jau kelinti metai. Sakote, patys išpaikinome pirkėją? Bet įmonėms reikėjo apyvartinių pinigų, tai ką turėjome daryti? Batai juk užperkami pusmečiui į priekį, tad lėšas reikėjo susigrąžinti bet kokia kaina. Dabar visi kaip voverės sukamės šiame užburtame nuolaidų rate ir nelabai žinome, kaip iš jo išeiti.

Na, gerai, tarkime, mes esame trys stambūs batų pardavėjai, trys didesni senbuviai Lietuvoje. Galbūt galėtume susėsti prie vieno stalo ir susitarti, kad netaikysime didesnių kaip 20 procentų nuolaidų. Tokių bandymų būta, bet jokių apčiuopiamų rezultatų jie nedavė, nes jei kolegoms reikia apyvartinių lėšų, jie stengsis jų gauti bet kokia kaina. Tai labai lengva suprasti ir įsivaizduoti: jei bankas iš manęs šiandien reikalauja grąžinti X sumą ir aš jos neturiu, tai vietoj 20 padarau 40 procentų nuolaidą ir susigrąžinu pinigus. Nors kai paskui peržiūri užpirkimo kainas, išvysti, kad kartais batus pardavei žemiau už savikainą. Bet čia aš kalbu apie šiandienos realijas.

Ar buvo tokių metų, kuriuos baigėte turėdami nuostolį?

Ir ne vieneri. Buvome priversti uždaryti kai kurias parduotuves, skausmingai atleisti žmones. Mums labai padėjo tai, kad prieškrizinis pelnas buvo pataupytas, o ne išleistas – galėjome pinigų pasiimti iš spintelės. Tiesą pasakius, mūsų įmonei jau ketvirti metai nuostolingi, manau, ir kitiems batų prekiautojams tas pats. Duok Dieve, kad šiemet baigtume turėdami pelną, tegul ir labai mažą. Spėju, kad dar mažiausiai dvejus metus situacija negerės. Baisiausia, kad nebėra vidutinio gyventojų sluoksnio – jis dingo, išgaravo. Kol jis neatsigaus, bus mišios. Todėl apie tokį pelną, kuris buvo prieškriziniais metais, net nedrįstu svajoti.

Žinote, tada buvo kalbama, kad avalynės kainos Lietuvoje nepagrįstai užkeltos. Ar tai tiesa?

Taip, galiu pripažinti, kad prieš krizę antkainiai buvo dideli. Tuomet teisingai dirbo tie, kurių antkainis siekė apie 70 procentų. Anuomet, jei pritaikydavai 50 procentų nuolaidą, vis tiek dar likdavo 20 procentų. O jei parduodavai su visa 70 procentų nuolaida, tai nelikdavo nieko, bet išvalydavai sandėlius, o tai irgi kartais reikalinga.

Sakykite, ar avalynės parduotuvių tinklas, kuriam jūs atstovaujate, Lietuvoje užima 15 procentų rinkos, kas teoriškai yra bet kurios įmonės rinkodaros siekiamybė?

Mes bandėme apskaičiuoti, bet tai labai sunku. Mat aš nenuvertinčiau turgaus – ten parduodami milžiniški avalynės kiekiai. Tai tiesiog matyti plika akimi: šalia maisto turguje dominuoja drabužiai ir avalynė. Jei taip yra, vadinasi, tai apsimoka. Jei mes žinotume, kiek avalynės parduodama būtent šiame segmente, tada galėtume įsivertinti labai realiai, kiek mes iš tikrųjų užimame rinkos. Kitaip lieka tik oficialioji statistika. Bet vis tiek bandėme skaičiuoti – galbūt užimame 9, o gal 10 procentų realios rinkos.

Įdomu, ar nedidelėje Lietuvoje naujiems žaidėjams batų versle dar yra vietos?

Straipsnio puslapiai:

A-ZET

Close

Kokį automobilį pirkti: naują ar naudotą?

Nuosava transporto priemonė daugeliui asmenų bei šeimų yra tapusi neatsiejamu pirkiniu, palengvinančiu ir pagreitinančiu keliones iš vienos vietos į kitą.

Trijų valstybės įmonių iniciatyva steigiamas Transporto inovacijų centras

 2019 m. vasario 15-ąją Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta sutartis ir memorandumas dėl Transporto inovacijų centro steigimo. Inovacijų centrą steigia 3 valstybės įmonės: „Lietuvos geležinkeliai“, „Kelių ...

Kaip pasirinkti pardavimų mokymų tiekėją?

Ne paslaptis, jog pardavėjų komanda generuoja didžiausias pajamas, išlaikančias visą organizaciją, todėl itin svarbu prisidėti prie šių žmonių žinių bagažo ir įgūdžių tobulinimo. Vienas iš veiksmingų būdų tai padaryti – investuoti į pardavimų komandos mokymus. Vis dėlto, ne visi pardavimų mokymai yra verti investicijų. Besirenkant mokymus ypatingai svarbu atkreipti dėmesį ne tik į jų turinį, ...

Planuojantiems pirkti būstą - paskola nekilnojamam turtui įsigyti

Nuosavo būsto, sodo namelio ar žemės sklypo įsigijimas kiekvienai šeimai suteikia ne tik džiaugsmo, bet ir nedidelio galvos skausmo, kadangi nekilnojamo turto pirkimas pareikalauja nemenkai atverti piniginę. Paskolų banko specialistų teigimu, dauguma žmonių, norinčių įsigyti nuosavą būstą, kreipiasi dėl finansavimo ir pildo paskolos gavimo paraišką internetu

Y karta: kuo skiriasi gimę devintajame ir dešimtajame dešimtmetyje?

Y kartos atstovai daro didelę įtaką darbo rinkai jau beveik 20 metų. Dabartiniai jauni suaugusieji atnešė daug naujovių į darbo procesų sritį ir neretai yra didelė mįslė darbdaviams ir žmogiškųjų išteklių specialistams. ...

Skandinavijoje madingas akcentas populiarėja ir Lietuvoje

Sostinėje, ant gyvenvietės „Lighthouse“ daugiabučių stogų, baigtos įrengti dvi aukščiausios Lietuvoje žaliuojančios terasos. Architektūros ekspertai sutaria, kad žaliuojančių stogų tendencija tiek ant horizontalių, tiek ant ...

Keliautojas Makalius: Naujuosius planuojantys užsienyje jau beveik pavėlavo

Artėjant didžiosioms metų šventėms klausimas „Kur švęsti Naujuosius?“ tampa ne vieno pokalbio tema. Keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius teigia, kad nors lietuviai pradeda suprasti, jog geriausius pasiūlymus ...

9 patarimai, kaip žiemą komunaliniams mokesčiams išleisti mažiau

Norite sutaupyti vandens? Duše prauskitės su antrąja puse. Ne, tai ne pokštas – specialistai teigia, kad toks santykius gerinantis prausimosi būdas gali sutaupyti iki 50 proc. vandens. O kaip sunaudoti kuo mažiau elektros ...

Kaip per dieną atidaryti elektroninę parduotuvę?

Atidaryti elektroninę parduotuvę tampa vis paprasčiau: nebereikia ilgų ir sudėtingų procesų, samdyti brangiai kainuojančių programuotojų ar derėtis su bankais dėl apmokėjimo būdų. Visa tai galima atlikti vos per dieną. Pasakysite, kad tai ...

„Lidl“ pristato tarptautinį Kalėdų tyrimą: lietuviai norėtų šventę sutikti kaip popiežius

 Dienos trumpėja, oras darosi vis šaltesnis ir palengva pradedame jausti Kalėdų dvasią. Drauge su Kalėdų nuotaikomis artinasi ir galybė pasirengimo didžiausiai metų šventei darbų: organizavimas, apsipirkimas, dekoravimas, dovanų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas