Laivybos įmonės perspektyvas spalvina skirtingomis spalvomis

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

CargoNEWS

2013-11-10 12:31

Dvi biržoje kotiruojamos laivybos įmonės ateitį piešia skirtingomis spalvomis – viena nemato nei krovinių gabenimo laivais, nei vietinės biržos perspektyvų, o kita pragiedrulių įžvelgia ir kurpia laivyno atnaujinimo planus. Analitikai sako, kad vilčių įmonėms atsigauti yra, bet reikia spręsti įsisenėjusias problemas.

„Nebenoriu gyventi su rožiniais akiniais ir tikėti, kad jau tuoj viskas bus gerai. Jau krūvą metų buvome užsimaukšlinę tuos akinius ir vis laukėme to kažko, bet stebuklas neįvyko. Būsiu atviras – optimizmo laivybos rinkoje nėra. Galbūt yra mažiau pesimizmo, nei buvo vakar ar užvakar, bet optimizmo – tikrai ne“, – optimizmu netrykšta Vytautas Lygnugaris, „Limarko“ laivininkystės kompanijos (LLK) prezidentas.

Pasak jo, krovinių gabenimo laivais įkainiai (frachtai) po pasaulį sukrėtusios finansinės krizės yra atsitiesę tiek nedaug, kad tai neturi ryškesnio teigiamo poveikio laivų savininkams. Indeksas „Baltic Dry“, atspindintis krovinių gabenimo sausakrūviais laivais įkainius visame pasaulyje, nuo šių metų pradžios yra pakilęs 2,3 karto, tačiau spalis buvo itin nesėkmingas (fiksuotas 19% nuopuolis), o nuo 2008 m. siektų aukštumų indeksas vis dar yra smukęs 7,3 karto.

„Nepervertinčiau šio indekso rodomo menko rinkos atsigavimo – jis atspindi pasaulinę laivybos sektoriaus sveikatą, tačiau mes veikiame tik nedideliame segmente. Lietuvos laivybos įmonės yra tokios menkos pasaulinės laivybos rinkos dalyvės, kad jų net nematyti. Matau tik viena – Lietuvos laivynas toliau mažės ir mūsų registre bus vis mažiau laivų. Ta tendencija buvo pastaruosius 10 metų ir bus toliau. Man tai aišku kaip du kart du keturi, valstybė turėtų ką nors daryti, kad būtų palanku registruoti laivus su Lietuvos vėliava“, – sako p. Lygnugaris.

Jo teigimu, Lietuvos jūrų laivų registre prieš 10 metų buvo apie 200 laivų, dabar jų telikę apie 100, o po penkerių metų geriausiu atveju bus telikę 50.

LLK šią savaitę paskelbė, kad dėl mažo biržoje cirkuliuojančių akcijų skaičiaus ir neaktyvios prekybos jomis ketina trauktis iš „Nasdaq OMX Vilniaus“ biržos. Dėl šio klausimo bus šaukiamas akcininkų susirinkimas, o prieš pasitraukimą dar laukia oficialus siūlymas investuotojams parduoti akcijas po 0,12 EUR (vidutinę 6 mėn. kainą).

„O kas yra ta Vilniaus birža? Ji yra tokia sekli, kad jos net nematyti. Ir absoliučiai nelikvidi“, – taip žinią apie pasitraukimą komentuoja p. Lygnugaris.

LLK šiemet sausį–rugsėjį gavo 2,5 mln. Lt grynojo pelno, o pernai atitinkamu laikotarpiu nuostoliai sudarė 30,4 mln. Lt. Pajamos šiuo laikotarpiu smuko 22%, iki 30,8 mln. Lt.

Audronis Lubys, valstybės valdomos „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) generalinis direktorius, pripažįsta, kad krizė laivybos sektoriuje dar nesibaigė, tačiau rinkos ateities vien juodomis spalvomis jis nepiešia.

Straipsnio puslapiai:

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas