Latvija nugvelbė iš Šiaulių NATO krovinius (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Ievos Budzeikaitės (Fotodiena) nuotr.

Elta

2012-11-21 16:07

Per Šiaulius galėtų būti gabenami NATO kroviniai, bet pelningas sandoris nuplaukė į Latviją. Rygos oro ir jūrų uostai - greta, o Šiaulių oro uostas nesujungtas su geležinkeliu. Trūksta beveik septynių kilometrų vėžės. Bėgiai buvo išardyti ir neatstatyti.

Ketvirtadienį į Šiaulius susitikti su miesto ir oro uosto vadovais atvyksta darbo grupė, rengianti pasiūlymus dėl Lietuvos transporto ir logistikos įmonių panaudojimo Tarptautinių saugumo paramos pajėgų (ISAF) operacijoms skirtų ne karinių krovinių tranzitui per Lietuvą į Afganistaną ir iš jo gabenti.

Darbo grupei vadovauja užsienio reikalų viceministras Evaldas Ignatavičius. Šiauliuose šįkart daugiausia dėmesio bus skirta 6,9 kilometro geležinkelio atšakai, kuri buvo demontuota, o dabar siekiama atstatyti, rašo "Šiaulių kraštas".

Ši atšaka sujungtų viešąjį logistikos centrą su geležinkelio bėgiais. Jais NATO atskraidinti kroviniai iš Šiaulių oro uosto geležinkeliu galėtų būti nugabenami iki Klaipėdos jūrų uosto ir plukdomi laivais.

„Darbo grupė yra sudaryta tam, kad įtikintų NATO, jog krovinius geriausia gabenti per Lietuvą. O Šiauliai turi įtikinti darbo grupę", - sako Šiaulių meras Justinas Sartauskas.

Strateginiame Šiaulių miesto plėtros plane buvo numatyta, kad trūkstama 6,9 kilometro geležinkelio vėžė turėjo būti atstatyta 2010-2011 metais.

„Trūko pinigų. Todėl šią atšaką darysime kartu su logistikos centru", - paaiškino Savivaldybės Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vedėja Aistė Žalevičienė.

„Lėšas Logistikos centrui drauge su reikalinga geležinkelio atšaka - 50 milijonų litų - kaip ir turime, bet yra pakibęs klausimas dėl 15 procentų Savivaldybės dalies", - skaičiavo A. Žalevičienė.

50 milijonų yra skyrusi Susisiekimo ministerija iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

„Nuo 50 milijonų litų PVM yra apie 10 milijonų litų, kuriuos gautų valstybė. Prašysime, kad bent šia dalimi būtų sumažintas Savivaldybės indėlis, nors kelis milijonus indėlio miestas turės paieškoti", - sakė meras J. Sartauskas.

Savivaldybė jau turi parengusi Logistikos centro ir trūkstamos geležinkelio atšakos techninius projektus, leidimus statybai.

Logistikos centras - krovinių perkrovimo terminalas, kuriame turi būti ir jungtis su geležinkeliu, ir perkrovimo terminalas - ožiniai kranai.

Šiaulių oro uosto vadovas Romas Mikšys tikino, kad Šiauliams iš NATO krovinių būtų ne tik ekonominė nauda.

„Jeigu vyktų NATO krovinių perdislokavimas per Šiaulių transporto mazgą, galima įsivaizduoti, kokia nauda būtų. Apie tai kalbėtų „Euronews" arba CNN žiniose. Būtume žinomi visam pasauliui", - sakė R. Mikšys.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas