„Le Muse“: kai verslas prilygsta malonumui (3)

(Puslapis 1 iš 2)


Gamintojų nuotr.

Evelina Povilaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-11-30 17:15

Išskirtinio dizaino drabužių „Le Muse“ prekių ženklą lietuviai išgirdo iš užsienio žiniasklaidos. Vėliau ne vienas stebėjosi, kad šį verslą įkūrė lietuvės merginos, kurios šiandien džiaugiasi galinčios dirbti savo malonumui.

Paklaustos, kokiam stiliui priskirtų savo kuriamus moteriškus drabužius, „Le Muse LT“ direktorė Sofija Karnilavičienė ir idėjos autorė bei drabužių kūrėja Lina Pliūraitė sutrikusios nusijuokia. Iš tiesų įvairiais būdais dėvimus megztinius, sukneles, paltus ir kitokius drabužius sunku įsprausti į stilistinius rėmus. O ir pats verslas, anot jų, organiškas, neįprastas, tarsi savaime užaugęs.

„Neturėjome konkrečios vienos vizijos, – sako Lina. – Esame anksčiau darę projektą pagal visas taisykles ir mums nepavyko. Realybė dažnai būna kitokia nei idėjos galvoje. Todėl dabar tiesiog dirbame ir sulaukę galimybių jas išnaudojame.“

Sofija teigia, kad Lietuvos rinka pernelyg maža, palyginti su talentingų kūrėjų skaičiumi, todėl apie „Le Muse“ lietuviai sužinojo iš užsienio žiniasklaidos.

„Mūsų kelias buvo kitoks. Daug kas perskaitęs užsienio žiniasklaidoje apie mus manė, kad esame nelietuvės. Niekuomet nedarėme jokios reklamos“, – tvirtina Sofija.

Komandinis darbas

„Le Muse“ atsirado prieš ketverius metus, kai Lina pradėjo siūti išskirtinio dizaino drabužius. Po dvejų metų merginos įkūrė įmonę ir sako net nesvarsčiusios, kokią veiklos formą rinktis, natūraliai atidarė uždarąją akcinę bendrovę.

Šiandien „Le Muse“ komandoje darbuojasi penkios merginos, sostinėje veikia dvi parduotuvės, Paryžiuje – viena, taip pat prekiaujama internetu. Daugiausia klientų „Le Muse“ turi JAV, Kanadoje, Australijoje, šiek tiek iš Vokietijos, Prancūzijos, Šveicarijos, kitų Europos šalių. Yra buvę iš Pietų Afrikos, Japonijos. Yra klienčių, kurios perka po 25–30 „Le Muse“ drabužių ir juos nuolat dėvi.

Lina ir Sofija tvirtina, kad darbus komanda pasiskirstė pagal norus ir pomėgius, nepaisydami turimo išsilavinimo ir darbo patirties.

„Mums svarbu, kad žmogus galėtų išnaudoti savo galimybes ir dirbtų tai, kas jam patinka. Taip pat stengiamės nelįsti viena į kitos daržą, čia tokia nerašyta taisyklė“, – paaiškina Lina.

Darbas – malonumas

„Le Muse“ merginos, paklaustos, kokių didžiausių pamokų patyrė kurdamos verslą, pasakoja, kad pirmuosius dvejus metus dirbo gerai ir tikslingai, o šiemet leido sau išmokti visas galimas pamokas.

„Matyt, atsirado užtikrintumas, kad viskas jau įsivažiavo, todėl nusprendėme išbandyti tai, ko anksčiau nebandėme. Vis dėlto maloniausia augti tolygiai. Kiekvienas šuolis sukelia daug nereikalingo streso“, – sako Lina.

Straipsnio puslapiai:

- Evelina Povilaitytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas