Leisti pinigus automobilio priežiūrai lietuviams tapo prabanga

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

Almantas Karčiauskas

2013-11-24 09:46

 Automobilio priežiūra – tai ne tik išlaidos kurui, bet ir visos eksploatacinės išlaidos. Tai yra itin plati sąvoka, ji apima automobilio registraciją, techninę apžiūrą, draudimą, tepalus, filtrus, diržus(guoliukus) ir jų keitimą, padangas. Taip pat važiuoklės ir kitų mazgų tikrinimas, valytuvai, plovikliai, plovimas ir pan. Todėl visai nenuostabu, kad realiai bendros statistinio automobilio naudojimo išlaidos yra dvigubai didesnės, nei išlaidos kurui – pagal apytikslį skaičiavimą, vienas pravažiuotas 7-10 metų kompaktiško automobilio kilometras kainuoja nuo 0,50 iki 0,68 Lt.

Tačiau vis dar prisimenami ekonomikos sąstingio laikai šiek tiek pakoregavo automobilininkų įpročius. Vieni pradėjo mažiau važinėti, o kiti sugeba taupyti net ir automobilių priežiūros sąskaita. Tai viena iš naujesnių tendencijų. Lietuva – senų automobilių kraštas, bet anksčiau akivaizdžių piktybinės nepriežiūros pėdsakų buvo galima pastebėti tik retame parduodamame automobilyje, „nujoti“ automobiliai pasitaikydavo rečiau. Dabar tai jau tampa tendencija.

„Čia praėjusio sunkmečio atgarsiai ir grimasos. Tiesiog yra tokia tendencija, kad žmonės mažiau dėmesio skiria automobilių priežiūrai. Aš dažnai tvarkau automobilius, kuriuos turguje įsigiję žmonės atvaro man smulkiam remontui, todėl šias tendencijas tikrai pastebiu. Anksčiau Lietuvoje naudotos mašinos buvo vertinamos bent dėl pusėtinos priežiūros, o dabar jau mačiau daugybę mašinų, kurių buvę šeimininkai net nesivargino keisti tepalų. Ir aš tai puikiai suprantu – kam investuoti į brangius tepalus, kokias nors smulkesnes pakabos gumas ar dar kažką, jei po metų žadi automobilį parduoti. Faktiškai tai yra savotiškas automobilinis sadizmas, bet jis pagrįstas elementariu išskaičiavimu“, – sako automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.

Nekeisti tepalai – infarktas varikliui

Variklio alyvos dabar dažniausiai nekeičia tie automobilininkai, kurie perka senus automobilius kokiems metams, ir bando šį laiko tarpą pravažinėti kuo mažiau investuodami į savo automobilį. Logika tokia – kam keisti tepalus kas 10-15 tūkst. kilometrų, jei pravažiavus 20 tūkst. kilometrų mašina bus išleista „į marčias“. „Seni ir nekeisti variklio tepalai yra pagrindinė motoro prasto tepimo priežastis, ypač ekstremaliomis sąlygomis – tokiomis kaip šaltas oras ar aukšti variklio sūkiai, tolimos ir ilgos kelionės.Tuomet kala kompensatoriai, greičiau dyla variklis. Taip pat kaupiasi nuosėdos, apsineša vidinės detalės, pasitaiko kad užstringa tepaliniai žiedai ir variklis pradeda deginti tepalus. Seni tepalai esant šaltam orui pasidaro tirštesni ko pasakoje sunkiau kuriasi automobilis, padidėja kuro sąnaudos." – pasakoja automobilių meistras.

Straipsnio puslapiai:

- Almantas Karčiauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas