Lietuva artina Aziją prie Europos


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-03-01 12:09

 Naujas Lietuvos susitarimas su Rumunija leis Lietuvai traukiniais priartinti Aziją prie Europos.

Praėjusią savaitę prie Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projekto „Vikingas“ prisijungė Rumunija.

Per „Vikingo“ dešimtmečio proga surengtą konferenciją pasirašytas susitarimo memorandumas tarp AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Rumunijos nacionalinės geležinkelių krovinių bendrovės „CFR Marfa“ S.A.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ direktoriaus Stasio Dailydkos, naujas susitarimas su Rumunija leis išvengti keltų per Juodąją jūrą problemos, bus galima su „Vikingu“ pasiekti Turkiją bei Graikiją.

„Čia driekiasi „Transeco“ koridorius, kuris suteikia galimybę pasiekti Azerbaidžaną, Kazachstaną bei Kiniją. Tai gali tapti alternatyviu, toliau vystomu koridoriumi“, – kalbėjo S. Dailydka.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas teigė, kad „Vikingas“ turi „milžinišką potencialą“ ir pridėjo, jog dėl prisijungimo prie projekto deramasi ir su Skandinavijos bei Vokietijos kompanijomis. Kroviniai iš Skandinavijos ar Vokietijos Lietuvą galėtų pasiekti per Klaipėdos jūrų uostą.

„Lietuvos geografinė, istorinė padėtis susidariusi tokia, kad esame įvairių kelių sankryžoje, tad mūsų dėmesys, pozicija bendradarbiaujant ir skirstant krovinius ne tik Rytų–Vakarų, bet ir Šiaurės kryptimi yra labai svarbūs žingsniai“, – konferencijoje sakė susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.

Prieš dešimt metų pradėtas įgyvendinti traukinio „Vikingas“ projektas leido geležinkeliais sujungti Baltijos ir Juodąją jūras. Maršrutą Klaipėda–Vilnius–Minskas–Kijevas–Iljičiovskas traukinys įveikia per 52 valandas.

Rumunijos prisijungimas prie „Vikingo“ leis Lietuvai toliau aktyviai prisidėti prie tarptautinės Rytų–Vakarų koridoriaus kūrimo iniciatyvos EWTCA (angl. East–West Transport Coridor Association), kuria siekiama sujungti Aziją su Europa. Iniciatyva apima krovinių srautų judėjimą tarp Pietinės Baltijos šalių per Lietuvą, Baltarusiją iki Rusijos, Ukrainos, Kaukazo, Centrinės Azijos, Kinijos ir kitų Tolimųjų Rytų šalių.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad „Vikingo“ projektas įdomus ne tik Europai, juo susidomėjo ir JAV. Prie projekto taip pat siekia prisijungti Azerbaidžanas, Bulgarija, Gruzija bei Turkija.

Lietuva taip pat vykdo dar du geležinkelių projektus, atveriančius Europai greitesnius kelius į Aziją.

Pirmas jų – šaudyklinis traukinys „Saulė“. Dar 2011 metais jis iš Kinijos tranzitu per Lietuvą atvežė krovinius iki Antverperno Belgijoje. O pernai iš Klaipėdos į Almatą Kazachstane „Saulė“ nuvyko per 8 dienas. Įprastai šiuo maršrutu geležinkelių kroviniai gabenami 17–24 dienas. Nuo šių metų spalio mėnesio planuojama, kad „Saulė“ reguliariai vykdys savo maršrutą dukart per mėnesį.

Kitas projektas – „Mekurijus“. Juo prekės iš Klaipėdos į Maskvą nugabenamos per dvi paras. Vienu reisu „Merkurijus“ gali nuvežti iki 114 konteinerių. Norint tokį patį kiekį nugabenti įprastais keliais, prireiktų 100 sunkvežimių.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas