Lietuvis meta iššūkį stambiesiems farmacininkams (15)

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Gabija Sabaliauskaitė / Ekonomika.lt

2012-08-27 14:25

Pirmojo vaistažolinio preparato nuo skausmo "Dolosan" kūrėjas lietuvis Andrius Kavaliauskas rankose jau laiko natūralaus gaminio pakuotę ir Ekonomika.lt pasakoja apie jauno verslo specifiką, farmacijos gigantų konkurenciją, įstatyminę aplinką. "Buvo akimirkų, kai, atrodė, linksta rankos", – sako A. Kavaliauskas, tačiau stabtelti pusiaukelėje – blogiausia, kas gali nutikti.

Dar prieš metus palikęs farmacijos kompaniją, atsidavė idėjai arba, kaip sako pats, svajonei – sukurti necheminį vaistą, kuris malšintų skausmą. Pirmiausiai, jis sako, idėja kilusi ne kaip farmacininkui, o kaip vartotojui – kaip sveikai išsivaduoti nuo skausmo. Lietuvišką formulę gaminti apsiėmė prancūzai, tačiau pirmiausia žaliosios tabletės atsiras gimtojoje rinkoje.

Taigi nuo pat Jūsų verslo pradžios: kaip kilo idėja kurti natūralų vaistą skausmui malšinti, kai yra rinkoje preparatų, tiesa cheminių, yra užtektinai?

Baigiau sveikatos mokslus Vilniaus universiteto Medicinos fakultete, 7 metus dirbau farmacijos srityje, o 3 paskutiniuosius – su vaistažoliniais funkciniais preparatais, maisto papildais. Tada ir įsitikinau, kad vaistažolė gali būti tokia pat veiksminga kaip ir cheminiai preparatai – tai ne tik maisto papildas, ji gali atlikti ir funkciją. Pats buvau vartotojas, tyrinėjau rinką ir pastebėjau, kad analgetikų rinkoje nėra sveikesnio, vaistažolinio preparato alternatyvos. Mano idėjos kilmė – praktika ir paprastas vartotojo noras savo skausmą gydyti sveikesniu būdu.

Taigi, idėja lietuviška, bet juk vaisto kilmės šalis – Prancūzija?

Kai sugalvojau idėją, pradėjau tyrinėti, ar įmanoma sukurti vaistažolinį, efektyvų vaistą nuo skausmo: domėjausi, enciklopedijose ir viešojoje erdvėje ieškojau vaistingųjų medžiagų, taip išsirinkau 8 vaistažoles. Man rekomendavo vieną laboratoriją Prancūzijoje, kuri užsiima vaistažolių efektyvumo tyrimu, veiksmingųjų medžiagų išgavimu. Su savo startupu kreipiausi į juos: patikrinome, išrinkome vaistažoles, kurias būtų geriausia sudėti į mūsų žaliąją tabletę.

Toji Prancūzijos laboratorija rekomendavo kitą gerą vaistažolinių preparatų gamintoją Prancūzijoje – kaip patikimą, pažangios metodikos, vaistažolių išgavimo ekstrakcijos gamintoją. Taigi jam ir pateikiau užsakymą.

Kiek žmonių dirbo kad idėja būtų įgyvendinta? Kiek laiko reikėjo formulei sukurti, užmegzti ryšius su gamintojais ir platintojais?

Idėja ir jos įgyvendinimas, viskas nuo A iki Z yra mano. Mažiausiai dvejus metus projektą turėjau galvoje: kažką tokio reikia sukurti. O lygiai prieš metus, praėjusį rugpjūtį, pradėjome šnekėti su laboratorija. Tuomet ir nusprendžiau atsisakyti darbo ir sutelkti jėgas į šį preparatą, aktyviausias darbas truko lygiai metus.

Atsiribojau nuo visų įsipareigojimų kitiems, kad jie netrukdytų ir man pačiam, ir nekenktų darbui kitose įmonėse. Atsisakiau visko susikaupiau, kad įgyvendinčiau, galiu sakyti, savo svajonę.

Ar pasiūlydamas rinkai naują preparatą nebijote didžiųjų farmacijos kompanijų konkurencijos? Kokie įėjimo į rinką barjerai, kaip sėkmingai konkuruoti?

Konkurencija išties labai galinga, tiesioginiai mano konkurentai yra didžiausios pasaulinės farmacijos kompanijos. Nesu išsigandęs ir pasitikiu savo jėgomis. Kompanijoje, kurioje dirbau anksčiau, taip pat nuo nulio pristačiau rinkai naują vaistažolinį preparatą. Konkuruoti reikėjo su pasauliniais farmacijos grandais, bet tą konkurenciją atlaikiau sėkmingai – pardavimai augo. Pasitikėjimo man prideda profesinė praktika ir dabar jau geri santykiai su visais farmacijos didmeninkais ir tinklais Lietuvos rinkoje. Be to, esu atlikęs nedidelį rinkos tyrimą – gavau atsakymą, kad žmonėms toks produktas būtų įdomus.

Bet juk maža vartotojų tyrimo imtis negali atspindėti visos rinkos poreikio?

Jei sprendimus priimtume tik 100 proc. žinodami, kad jie pasitvirtins, nedaug jų būtų priimama. Labiau veikia ir mano intuicija, ir tikėjimas, kad pavyks.

Jau turite naujo produkto pristatymo rinkai patirties. Su kokiomis kliūtims tuomet reikėjo susidurti?

Pagrindinis iššūkis – patirties trūkumas. Reikėjo žinių, kaip bendrauti, kaip tartis su didmenininkais ir tinklais, mažmenininkais, kad tie susitarimai veiktų. Patirties trūkumas ir buvo didžiausia kliūtis, stabdžiusi mane ankstesnėje įmonėje. Pirma reikėjo išmokti, o tik tada dirbti. Bet šį kartą patirties jau sukaupiau – tos kliūties nebeliko.

Naujas preparatas vaistinėse dar nepasirodė. Ar jau radote platintojus?

Šiandien jau turiu jį rankose, vaistas jau išvažiavo į dalį vaistinių. Dar ne su visais platintojais susitariau, sudėtinga įtikinti, kad jis bus sėkmingas. Paprastai tinklai visada skeptiškai žiūri į naujus produktus, jie norėtų kažkokiu būdu pasitikrinti, ar tikrai jis bus sėkmingai parduodamas ir tik tada pardavinėti, o ne atvirkščiai. Tai būtų sudėtinga, jei neturėčiau senų gerų ryšių su tinklais. Jau kitą savaitę sutartys turėtų būti pasirašytos sutartys su 50–70 proc. rinkos vaistinių.

Kaip verslo pradžiai daugiau nei pusė rinkos atrodo labai didelis skaičius. Kaip Jums pavyko?

Galbūt padeda tai, kad pradėjau ruoštis žymiai anksčiau: produktas pasirodė šiandien, bet su tinklais pradėjau kalbėtis dar prieš 4 mėnesius.

Kodėl produktas turėtų būti patrauklaus vartotojams?

Bendros tendencijos: sveikata ir jos siekimas natūraliais metodais. Kitas dalykas, nors nesu tikras, ar tai svarbu vartotojui, yra unikali idėja, todėl kylantis natūralus smalsumas, turėtų paskatinti įsigyti produktą. Aišku, vartotojai paskui įvertins, kiek jis veiksmingas ir, kai spės įsitikinti, nebeliks kliūčių pirkti mūsų, o ne kitą preparatą, nes kainodaros atžvilgiu jo kaina bus panaši kaip ir kitų rinkoje esančių cheminių preparatų.

Straipsnio puslapiai:

- Gabija Sabaliauskaitė

Close

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas