Lietuviškai reklamai nėra nieko švento (5)

(Puslapis 1 iš 3)


Karolio Kavolėlio (Fotodiena) nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-06-27 18:00

 „Aš žudysiu“, „Pasaulis laikosi ant vyrų“, „Šitokio pasiūlymo gali atsisakyti tik avinai“ – tokiais reklaminiais šūkiais šokiruoti, nustebinti ar pritraukti dėmesį stengiasi reklamos kūrėjai. O visi dėl neetiškos reklamos kilę skandalai visuomenėje jų kūrėjams galiausiai atneša tik dar didesnį pelną.

Šiemet Lietuvos reklamos biuras yra gavęs vartotojų skundų dėl keturių reklamų. Per 2010–2011 metus tokių skundų gauta 29. Jeigu neskaičiuosime nusiskundimų dėl klaidingų reklamose nurodytų kainų, kita dažna vartotojų pasipiktinimo priežastis – smurtas ir antisocialinis elgesys reklamose. Vartotojų skundus nagrinėjančio Lietuvos reklamos biuro (LRB) vadovė Lauryna Macijauskaitė pateikia konkrečius atvejus – „Omnitel“ sugalvojo žaidimą, kuriame į bėgantį kolį reikėjo mėtyti kirvius ir pjūklus. Tiesa, vėliau bendrovė pjūklus žaidime pakeitė gėlėmis.

„Respublikos leidinių“ „Olialia“ žiebtuvėlio reklama buvo pripažinta antisocialine, nes joje pavaizduotas pakartas tradicinis žiebtuvėlis, o šalia jo – naujasis „Olialia“.

LRB sąraše yra ir komiškų nusiskundimų. Štai vienas pasipiktinęs tėvas prieš Kalėdas apskundė „Tele 2“ reklamą, nes joje buvo sakinys: „Teliks padėti dovanas po eglute.“ Vartotojas skundėsi, kad ši reklama neva leidžia vaikams suprasti, jog Kalėdų Senelio nėra. Vis dėlto LRB arbitražo komisija šį skundą atmetė.

Ironijos nesuprato

Šiemet vartotojų pasipiktinimo sulaukusi „Švyturio“ reklama, kurioje kalbama, kad pasaulis laikosi ant vyrų, buvo vienas veiksnių, lėmęs bendrovės reklamuojamojo alaus rinkos dalies augimą nuo 2011 m. vasario iki šių metų balandžio 17 proc. – tokius duomenis pateikė „Švyturio“ produkto vadovas Laimis Balčiūnas. Tiesa, pašnekovas užsiminė, kad reklamos kūrėjams nepavyko rasti tokių raiškos formų, kurios aiškiai pateiktų svarbiausią idėją – ironiją. „Reklama yra subtiliai ironiška ir pašiepia vyrus, kurie mano, kad pasaulis ant jų laikosi. Reklamose vyriškis išdidžiai guli ant meškos kailio lyg demonstruodamas jėgą. Bet ar daug vyrų realybėje medžioja meškas? – retoriškai klausė L. Balčiūnas. – O šnekančių taip, lyg medžiotų, netrūksta. Mes ironizuojame ir norime pasakyti, kad norint laikyti pasaulį reikia sunkiai dirbti.“

Lyderiui netinka

Po šios reklamos „Facebook“ socialiniame tinkle buvo raginama nepirkti „Švyturio“ produktų, nes reklamoje naudojamas šūkis neva diskriminuoja moteris. Vis dėlto, pasak L. Balčiūno, nepastebėta, kad būtų sumažėjęs dažniau moteriškajam segmentui skirtų prekių, pavyzdžiui, sidro, perkamumas.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas