Lietuvių kelionių planuose – naujos oro bendrovės

(Puslapis 1 iš 4)


Fotodienos nuotr.

Indrė Vainalavičiūtė / Balsas.lt

2014-03-06 17:09

Pakyla lėktuvas. Į saloną įeina stiuardesė: „Gerbiami keleiviai! Jus sveikina mūsų aviakompanija. Lėktuvą pilotuoja aukščiausios klasės pilotas, nusipelnęs parašiutų sporto meistras“ – mūsų dienomis tokie juokeliai kelia tik atlaidžią šypseną, mat kelionės lėktuvais tapo neatsiejama kasdienybės dalimi.

Šiandien iš Lietuvos tiesioginiais skrydžiais galima pasiekti nemažai Europos miestų, o jungiamųjų skrydžių keleiviams atsiveria dar platesnės kelionių galimybės. Kuo patraukli Lietuvos skrydžių rinka investuotojams ir kokios naujos kryptys žadamos keleiviams? Apie tai kalbamės su Tarptautinio Vilniaus oro uosto Komercijos departamento direktore Jūrate Baltrušaityte.

– Kai Vilnius 2009-aisiais buvo tapęs Europos kultūros sostine, mums teko ir sunkiausiai pasiekiamos kultūros sostinės vardas.

– Kai Vilnius buvo tapęs Europos kultūros sostine, buvo labai sunkus metas. Nereikėtų dėl to keiksnoti oro uosto, tiesiog aplinkybės buvo susijusios su ekonomine krize, kuri palietė visas verslo sritis. Tai, be abejo, lėmė ir keleivių srauto mažėjimą. Tuo metu bankrutavo ir viena didžiųjų vežėjų – kompanija „Flylal –Lithuniam Airlines“, kiti vežėjai sumažino veiklos apimtis. Tai buvo didelis iššūkis oro uostui.

Aviacijos pasaulyje niekas nevyksta labai greitai. Kartais juokaujame, kad gyvename panašiai kaip mados industrijoje, kuomet dar vasarą ruošiamos žiemos kolekcijos. Aviacijoje sezonai yra tik du – žiema ir vasara. Šiandien visiškai aiškūs visi vasaros sezono planai, kalbėti jau galime apie kitos žiemos skrydžius. Tad ir anuomet kolegos susidūrė su dideliu iššūkiu, turėjo atlikti labai sunkų darbą. Džiugu, kad pavyko beveik iš karto atkurti porą reikalingų krypčių.

– Kuo šiandien išsiskiria Lietuvos skrydžių rinka?

– Lietuvoje beveik neturime vadinamųjų tranzitinių keleivių. Visų trijų mūsų oro uostų keleiviai yra žmonės, keliaujantys iš taško į tašką. Tai susiję su tuo, kad neturime bazinio vežėjo, kuris paprastai oro uostuose būna tranzitinio srauto vystytojas, kaip, pavyzdžiui, „airBaltic“ Rygoje ar „Estonian air“ Taline.

Nepaisant to, galima dirbti sėkmingai. Šiuo metu Lietuvos skrydžių rinka auga: 2013-aisiais užfiksuotas 10 proc. keleivių srauto augimas. Mūsų rinkos potencialas yra didelis, augimo bei mobilumo rodikliai taip pat džiugina.

– Apie Lietuvos skrydžių rinką yra išsakyta nuomonė, kad mūsų šalis šiuo metu lenkia estus ir latvius. Ką manote jūs?

– Šiandien latvių ir estų oro bendrovės išgyvena įdomius metus – abu vežėjai yra turėję įvairių sunkumų ir iš jų brenda. Jie turėjo atlikti rimtus maršrutų tinklo peržiūros ir efektyvinimo darbus. Estijos keleivių srautą Lietuva jau pralenkė, o štai iki latvių dar reikia pasistiebti.

Straipsnio puslapiai:

- Indrė Vainalavičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas