Lietuvoje aušta elektromobilių era

(Puslapis 1 iš 2)


Asmeninio archyvo nuotr.

Neringa Medutytė / Ekonomika.lt

2010-11-10 17:09

Mindaugas Milašauskas elektroniką vadina tik savo pomėgiu, tačiau šiandien jis pirmasis Lietuvoje perdarė „Hondą“ ir 2010-ųjų spalį užregistravo elektromobilį. „Dar vaikystėje piešiau piešinius, kuriuose perdariau mašinų detales“, – prisimena M. Milašauskas.

Vilniaus Gedimino technikos universitete radioelektronikos specialybę įgijęs ir dabar tarptautinėje telekomunikacijų kompanijoje dirbantis M. Milašauskas savo pirmąjį elektromobilį pradėjo gaminti dar 2008 metais: „Važinėjau su labai senu automobiliu, norėjau naujo. Pradėjęs ieškoti ekonomiško ir ekologiško supratau, kad rinkoje tokio nėra. Hibridiniai automobiliai taip pat neatliko tokių funkcijų ir kaina jų didelė. Tad po darbo, laisvalaikiu, pas draugą autoservise ėmiau konstruoti tokį automobilį, kokio noriu. Konstravau laisvalaikiu, užtrukau apie 2 metus, bet jei tam būčiau skyręs visą laiką, būtų užtekę 4 mėnesių“, – prisimena M. Milašauskas.

Pavadintas „3e“ ir tokiais pat logotipais apklijuotas automobilis primena esąs ekologiškas, ekonomiškas ir elektrinis.

Nėra daug detalių

Perdaryti „Honda HR-V“ modelį į elektromobilį kainavo apie 30 tūkst. litų. „Brangiausias buvo akumuliatorius – 15 tūkst. Litų, – sako M. Milašauskas. – Jo galiojimo laikas – apie 5 metus. Bet kai reikės keisti, akumuliatoriai bus ir pigesni, ir dar geresnių parametrų.

Taip pat po dvejų metų reikės keisti anglies šepetėlius, kurie perduoda srovę. Jų kaina – apie 200 litų. Šiame automobilyje, priešingai, nei vidaus degimo variklius turinčiose mašinose, nėra daug detalių, todėl ir keisti beveik nieko nereikia, jis neteršia aplinkos.“

Elektromobilis – kiekvienam

Šiuo metu M. Milašauskas su pirmuoju Lietuvoje perdirbtu ir užregistruotu automobiliu už 9 litus gali nuvažiuoti 100 kilometrų. Akumuliatorius įkraunamas 8 valandoms, o pakrauti jį galima per 4 valandas.

Tačiau M. Milašauskas turi naujų ambicijų: „Gal dar iki 2010 metų pabaigos man pavyks baigti elektrinę sistemą, kurią kiekvienas galėtų nusipirkti. Įmontavus tokią sistemą automobilis paprastai ir greitai taptų elektromobiliu. Kiek teko domėtis, pasaulyje dar nėra taip lengvai ir greitai montuojamos automobiliams skirtos elektrinės įrangos.“

Padeda studentams

„Kai pradėjau jį gaminti, pradėjau rašyti tinklaraštį, – prisimena M. Milašauskas. – Jį rašiau angliškai, nes tikėjausi sulaukti užsienio šalių specialistų pagalbos. Tačiau vėliau pasiekiau tokį lygį, kad niekas man ir nebegalėjo padėti.“

Tačiau dabar M. Milašauskas pats padeda Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentams, klubo „Alternatyvus transportas“ įkūrėjams. Planuojama, kad jau 2011 metų pavasarį Lietuvos gatvėmis riedės dar vienas elektromobilis.

Straipsnio puslapiai:

- Neringa Medutytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas