Lietuvos alkoholinių gėrimų rinka – dugne (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Alkoholinių gėrimų parduotuvėje

2016-08-11 17:25

Lietuvos alkoholinių gėrimų rinka skaičiuoja dešimtmečio žemumas. Šiemet pirmąjį pusmetį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, parduotuvėse, baruose ir kavinėse alkoholinių gėrimų įsigyta 4 procentais mažiau, rodo „Baltijos gėrimų pramonės aljanso“ duomenys, sudaromi pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos ir rinkos dalyvių informaciją.

Alkoholinių gėrimų paklausos mažėjimo tendencija Lietuvoje fiksuojama jau daugelį metų. Legalių pardavimų kritimą epizodiškai kompensuoja sėkminga kova prieš šešėlį, tačiau pastaruosius dvejus metus Lietuvoje alkoholinių gėrimų parduota rekordiškai mažai, o per dešimtmetį rinka sumažėjo 30 proc. Tai vienas didžiausių atskiro pramonės segmento kritimų šalyje.

Daugiau perkama tik vyno

„Jau kurį laiką kasmet fiksuojame naujus rinkos dugno rekordus – Lietuvos gyventojai ir šalies svečiai alkoholinių gėrimų perka vis mažiau. Tai lemia mažėjantis gyventojų skaičius, jo vis dar neatsveria augantys atvykstančių turistų srautai, kurie didėja, bet ne taip stipriai.

Galbūt patys to ir nepastebėjome, tačiau per dešimtmetį reikšmingai pasikeitė ir mūsų vartojimo įpročiai, susiformavo gastronomijos, saikingo kokybiškų gėrimų vartojimo kultūra, visa tai neišvengiamai atsispindi pardavimuose“, – sako Algirdas Čiburys, „MV Group“, valdančios „Stumbro“, „Alitos“ ir „Anykščių vyno“ gamyklas, rinkodaros direktorius.

Pirmąjį pusmetį Lietuvoje iš visų alkoholinių gėrimų kategorijų augo tik dvi – tai putojantys vynai ir natūralūs vynuogių bei vaisių-uogų vynai. Abiejų šių rūšių gėrimų pirkta atitinkamai 28 proc. ir 4 proc. daugiau. Putojantys vynai augo daugiausia kitų putojančių fermentuotų gėrimų sąskaita. Tai rodo, kad lietuviai perima Europos kultūrą ir vis dažniau renkasi klasikinius produktus.

Stipriųjų – trečdaliu mažiau

Visos kitos alkoholinių gėrimų kategorijos šiemet fiksuoja mažėjančius pardavimus. Spirituotų vynų paklausa pirmąjį pusmetį krito 34 proc. Nuo 2014 metų, kai šiai gėrimų kategorijai buvo drastiškai padidinti akcizai, jų realizacija vietos rinkoje sumažėjo maždaug 50 proc.

„Netolygus akcizų kėlimas lemia pokyčius rinkoje. Jei viena gėrimų kategorija pabrangsta labiau nei kita, natūralu, kad pirkėjai tokių gėrimų atsisako ir juos keičia kitais, santykinai pigesniais arba daugiau vertės už kainą suteikiančiais gėrimais“, – pastebi ir UAB „Italiana LT“ generalinis direktorius Sigitas Zaikauskas.

Alaus ir stipriųjų gėrimų pardavimai mažėjo neženkliai – po 1 proc. Vis dėlto per 10 metų šalyje stipriųjų gėrimų paklausa yra smukusi daugiau nei trečdaliu, arba 38 proc. Tai antra labiausiai krentanti gėrimų rūšis po spirituotų vynų.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas