„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen“ tikisi susitarti iki kitos savaitės


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr. Geležinkeliai

2016-03-17 12:12

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ir didžiausio Lenkijos naftos koncerno „PKN Orlen“ valdoma „Orlen Lietuva“ susitarimą ilgai trunkančiame ginče dėl krovinių vežimo sutarties tikisi pasirašyti kitą savaitę, sako „Lietuvos geležinkelių“ vadovas. Įmonės generalinis direktorius Stasys Dailydka teigia, kad „Orlen Lietuva“ nevykdo sutarties, dėl kurios įmonės bylinėjasi teismuose, ir yra skolinga geležinkeliams apie 30 mln. eurų.

„Tikimės derybas baigti kitą savaitę - norime pasirašyti taikos sutartį, bet ar taip bus, sunku pasakyti. Yra sutartis, kurios jie („Orlen Lietuva“ - BNS) nevykdo “, - BNS ketvirtadienį sakė S.Dailydka.

Jo pavaduotojas Albertas Šimėnas trečiadienį BNS sakė, jog baigti derybas tikimasi ketvirtadienį. S.Dailydka pripažino, jog derėtis su lenkais yra sudėtinga, o jau antrą savaitę vykstančios derybos pradėtos abipusiu sutarimu. Jo teigimu, naftos bendrovės skola siekia apie 30 mln. eurų, tačiau tikslų skaičių pasakyti sunku.

Pasak S.Dailydkos, prieš kelerius metus su „Orlen“ jau bandyta derėtis dėl 2009 metais pasirašytos ir iki 2024 metų galiojančios sutarties, tačiau derybos nutrūko.

„Orlen“ vadovai trečiadienį Vilniuje susitiko su premjeru Algirdu Butkevičiumi, tačiau žurnalistams nieko nekomentavo.

„Orlen“ ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje, santykius su „Lietuvos geležinkeliais“ sprendžia teismuose, taip pat paprašė Europos Komisijos dėmesio galimam geležinkelio ruožo į Latvijos Rengę atstatymui.

Lietuvos apeliacinis teismas pernai pasiūlė bendrovėms apsvarstyti galimybę ginčus išspręsti taikiai.

Vilniaus komercinio arbitražo teismas nagrinėja bylą, kurioje „Orlen Lietuva“ iš „Lietuvos geležinkelių“ siekia prisiteisti 15,9 mln. eurų dėl neva per didelių paslaugų kainų. „Orlen Lietuvos“ teigimu, „ Lietuvos geležinkeliai“ neteisingai skaičiuoja paslaugų kainas, priskaičiuodami papildomus mokesčius, kurie nėra numatyti ankstesniuose susitarimuose dėl tarifų.

„Lietuvos geležinkeliai“ savo ruožtu iš „Orlen Lietuvos“ siekia prisiteisti milijoninus eurrų už neapmokėtas paslaugas. Anot geležinkelių, nuo 2014 metų pradžios pasikeitus mokesčio už infrastruktūrą skaičiavimui, „Orlen Lietuva“ už paslaugas moka mažesnes sumas nei nurodoma sąskaitose - 2014 metais ji paprašė maždaug 29 mln. eurų nuolaidos, tačiau geležinkeliai ją atsisakė suteikti.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas