„Lietuvos geležinkelius“ apsaugos nuo privatizavimo?


Alfredo Pliadžio (Fotodiena) nuotr.

Elta

2011-02-07 13:54

Vyriausybei niekaip nepavyksta sutarti dėl „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros atskyrimo modelio. Klausimas atidėtas dar savaitei.

Tačiau, pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, linkstama pritarti jo vadovaujamos ministerijos pozicijai, kuria geležinkelių infrastruktūros valdymas būtų perduodamas įsteigtai naujai antrinei bendrovės įmonei.

„Iš vienos pusės, yra radikalūs laisvosios rinkos šalininkai, kurie sako, kad reikia atskirti ir įsteigti atskirą valstybinę instituciją, iš kitos pusės, sakoma, kad viskas yra gerai, kad nieko nereikia daryti. Mes manome, kad šiuo metu esantis modelis neatitinka Europos Sąjungos direktyvų“, – pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo sakė E. Masiulis.

Susisiekimo ministras taip pat pažymėjo, jog ministerijos siūlomas modelis užkerta kelią bet kokiai privatizacijai.

„Noriu išsklaidyti bet kokias pasirodžiusias interpretacijas dėl privatizavimo. Jeigu mes būtumėm nusprendę steigti atskirą infrastruktūrinę įmonę nuo „Lietuvos geležinkelių“, tai tuo atveju leistų eiti toliau privatizavimo link.

-Pagal mūsų siūlomą struktūrą apie privatizavimą net kalbėti negalima“, – pabrėžė E. Masiulis.

Galutinai apsispręsti dėl klausimo priėmimo ketinama kitą savaitę.

Vyriausybėje jau buvo iš esmės pritarta siūlymui atskirti geležinkelių infrastruktūrą ir perduoti ją valdyti antrinei „Lietuvos geležinkelių“ įmonei, kuriai būtų perduota valdyti patikėjimo teise infrastruktūra, taip įgyvendinant integruotą geležinkelių valdymą, primena ELTA.

Pagal įstatymo projektą, siūloma Lietuvos geležinkelių inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos perduoti infrastruktūros įkainių nustatymo ir pajėgumų paskirstymo funkcijas, o Konkurencijos tarybai siūloma perduoti rinkos priežiūros funkcijas

Tikimasi, kad atskyrus infrastruktūrą „Lietuvos geležinkeliai“ suneš daugiau dividendų į biudžetą, o iš to bus skiriama lėšų infrastruktūros įmonei.

Prezidentės patarėjas ekonomikos ir finansų klausimais Nerijus Udrėnas teigė, kad „Lietuvos geležinkelių“ į atskiras bendroves skaidyti nereikėtų, o pelno ir nuostolių ataskaitos turėtų būti skelbiamos atskirai, tačiau užtikrino, jog tai jokiu būdu nereiškia „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės privatizavimo.

Tuo tarpu Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūnas, opozicijos lyderis Algirdas Butkevičius buvo pareiškęs, jog Vyriausybės užmojai atskirti „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrą, krovinių ir keleivių vežimą yra tiesiausias žingsnis įmonės privatizavimo link, o Europos Sąjungos (ES) direktyva esą suteikia galimybę šalims pasirinkti geležinkelių valdymo modelį ir nereikalauja steigti atskiros infrastruktūros įmonės, o tik atskirti apskaitą.

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas