Lietuvos jaunimas „emigruoja“ į priemiesčius

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Paulius Grinkevičius / Ekonomika.lt

2012-06-09 14:11

Nekilnojamojo turto (NT) kainų burbulas sprogo prieš ketverius metus, tačiau neigiamas jo pasekmes sostinėje tebematome ir dabar. Prieš sunkmetį žvėriškais tempais sostinės centre kilusios NT kainos privertė jaunimą keltis į užmiestį. Dėl to Vilniuje dabar turime nuostolingą viešąjį transportą, didelį automobilizacijos lygį ir daug kitų problemų.

Kišenes tuština kuras

Trakų Vokėje su vyru ir mažu vaiku gyvenanti Beata pasakoja, kad gyvenimas priemiestyje jai kas mėnesį kainuoja nemažą sumą – už kurą tenka atseikėti apie 800 litų. Šiek tiek nepatogumų sukelia ir retai važiuojantis transportas, tačiau pašnekovė sakosi esanti gyvenimu priemiestyje patenkinta.

„Iki Baltupiuose esančio darbo nuvykstame per 20 minučių, nes kamščiai visuomet būna į priešingas puses negu mes važiuojame. Namuose neturime interneto, dujų, šalia mūsų neasfaltuotas kelias, tačiau bendrai esame patenkinti. Šalia yra ir mokykla, parduotuvė, darželis“, – pasakojo pašnekovė.

Tačiau ne visose sostinės priemiesčio vietose infrastruktūra pritaikyta gyventi šeimoms ir jaunimui.

Netoli Riešės gyvenanti 25 metų amžiaus vilnietė Eglė pasakoja suskaičiavusi, kad jeigu ji kasdien automobiliu važinėtų iš namų į sostinės centre esantį darbą, per mėnesį kurui išleistų 700 litų. Tiesa, prie šios sumos nemenkai prisidėtų ir daug kuro naudojantis automobilis, o taip pat mokestis už automobilio parkavimą miesto centre – vietų nemokamai pastatyti automobilį šalia darbovietės nėra.

Dalį problemų pašnekovei pavyksta išspręsti dėl važiavimo sutariant su kaimynais, tačiau netolimoje ateityje ji ketina kraustytis į centrą.

„Pastoviai iškyla nepatogumų, kad reikia nuolat su kažkuo tartis dėl važiavimo į darbą arba atgal. Netrukus planuoju kraustytis į centrą – paskaičiavau, kad buto nuoma centre kartu su mokesčiais man kainuos tiek pat, kiek dabar sumoku už kurą“, – sakė pašnekovė.

Paklausta ar į darbą vyksta viešuoju transportu, mergina atsakė juo važinėti negalinti – autobusas važiuoja vos tris kartus per dieną, tačiau nė vienas reisas į darbą nuvykti netinka, o ir atvažiavus iki namų dar laukia nemenkas kelio galas pėsčiomis.

Mergina pasakoja, kad jos kaimynai – daugiausiai jaunimas, taip pat susiduria su gyvenimui priemiestyje nepritaikyta infrastruktūra: „Mokykla ir darželis yra pačioje Riešėje – iki jos mums dar 4–5 kilometrai. Kaimynų berniukas eina į mokyklą. Tėvams jį reikia vežti ten, o atgal jis grįžta su autobusu, tačiau būna, kad autobusas neatvažiuoja.“

Priešingai nei europiečiai

Kaip rodo tyrimai, Vilnius nuo kitų Lietuvos miestų skiriasi tuo, jog tai bene vienintelis Lietuvos miestas, kuriame gyventojų skaičius išlieka pastovus – į sostinę atvyksta gyventi žmonės iš kitų miestų, o kituose miestuose gyventojų mažėja.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas