Lietuvos vežėjai veržiasi į Vokietijos rinką

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Agnė Rutkauskaitė / CargoNEWS

2012-08-28 17:06

Vokietija – viena iš Europos sąjungos šalių, su kurios rinka aktyviausiai siekia dirbti Baltijos šalių vežėjai. VŠĮ „Edukacijos ir tyrimų centro“ atliktas tyrimas atskleidė, kad Lietuvos vežėjai po Vokietijos labiausiai nori bendradarbiauti su Rusija, Belgija, Prancūzija ir Italija. Plačiau paanalizuosime visų šių šalių rinkas, krovinių pervežimų verslui aktualiais aspektais, tačiau pradėkime nuo Vokietijos.

Remiantis „World Economic Forum“ 2011-2012 m. sudarytu konkurencingumo reitingu, Vokietija užima šeštąją vietą pasaulyje. Prekybos įgalinimo indekse ypač gerai įvertinta šalies transporto infrastruktūra (pirma vieta pasaulyje). Vokietijoje labai gerai išplėtotas transporto tinklas. Šalyje veikia 549 oro uostai (330 iš jų su asfaltuotu pakilimo taku), geležinkelių tinklo ilgis 41981 km., vandens kelių ilgis sudaro 7467 km., o kelių tinklas – net 644480 km. Logistikos sektorius Vokietijoje yra trečias pagal dydį šalyje generuojantis 200 mlrd. Eurų apyvartą arba 7 proc. šalies BVP.

Tarptautinių krovinių pervežimų versle, bendradarbiauti su vokiečiais palanku dėl daugelio priežasčių: šalyje stabili politinė, teisinė, ekonominė aplinka, aukštas įmonių patikimumo ir kreditingumo lygis, modernus ir nuolat atnaujinamas infrastruktūros tinklas, kuris maksimaliai užtikrina saugumą ir krovininio transporto mobilumą. Dar vienas privalumas krovinių pervežimo verslui yra tas, kad Vokietijos įmonės pasižymi atvira tarptautinėms rinkoms verslo kultūra.

Vis tik šalis turi ir silpnųjų pusių. Vienas iš pagrindinių šalies silpnybių – federalinis valstybės valdymas. Dėl to teisinė aplinka ir tam tikros prekybos, logistikos, krovinių pervežimo taisyklės atskirose Vokietijos žemėse gali skirtis (pvz. eismo apropojimai švenčių dienomis). Dar vienas ryškesnis šalies minusas yra tas, kad Vokietijoje kaip ir visoje ES, transporto politika tampa vis labiau diskriminacinė kelių atžvilgiu. Keliams skiriamas mažesnis finansavimas, nei vidaus vandenų transportui, geležinkeliams.

Kelių mokesčiai

Vokietija siekia didinti krovininį transportą geležinkeliais ir vidaus vandenimis, tačiau išlaikant, bet nedidinant esamas transportavimo keliais apimtis. Nauja magistralinių kelių apmokestinimo sistema buvo pradėta diegti 2009 m.

Šalies planuose numatoma, kad mokesčiai surinkti iš krovininio transporto, toliau bus investuojami magistralinių kelių plėtrai. Siekiama pereiti prie sistemos, kad keliai būtų rekonstruojami ne iš biudžeto lėšų, bet iš pajamų, surinktų iš infrastruktūros naudotojų. Toks uždaro finansavimo ciklas jau taikomas nuo 2011 m., ir iki 2015 m. planuojama išplėsti apie 175 km. ilgio magistralinių kelių iki 6 juostų.

Straipsnio puslapiai:

- Agnė Rutkauskaitė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas