LiMA kritikuoja valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo projektą


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2015-01-22 10:48

 Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) išreiškė susirūpinimą dėl Seime svarstomo Valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo projekto, galinčio turėti neigiamos įtakos Lietuvos verslui. Pasak specialistų, siekis šalia prekių ženklų žymėti prekybos ar paslaugos teikimo vietą ar bendrinį pavadinimą lietuvių kalba, įveda naujus perteklinius reikalavimus verslui ir yra betikslis.

„Siūloma 17 straipsnio formuluotė reiškia, kad šalia prekės ženklo reikalaujama parašyti prekių ar paslaugų kategoriją, pavyzdžiui nurodyti, kad tai yra degalinė, parduotuvė ar kioskas, – teigia LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus. – Manome, kad šis reikalavimas yra netikslingas – juk pats prekės ženklo savininkas yra suinteresuotas pritraukti vartotojus ir sprendžia kokie užrašai reikalingi. Daugumai prekės ženklų prierašai tiesiog taps pertekline informacija, mažinančia paties ženklo matomumą. Papildoma informacija nėra naudinga nei užsienio svečiams, nei Lietuvos gyventojams.“

S. Bartkus pabrėžia, kad kritika išreiškiama ne dėl visų užrašų lietuvių kalba ar paties Valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo poreikio, o dėl prievartinio reikalavimo rašyti kategorijos pavadinimą šalia prekės ženklo.

Priverstinis kategorijos rašymas šalia prekės ženklo, pasak marketingo specialistų, ne tik reikalautų papildomų lėšų tiek iš didžiųjų įmonių, tiek iš smulkaus ir vidutinio verslo, bet ir būtų betikslis. LiMA atstovų teigimu, šiuo metu galiojanti viešųjų užrašų tvarka yra teisėta, pagrįsta, nuosekli ir nekelianti praktinių problemų, o verslininkų nurodoma informacija šalia prekės ženklo ar kitoje vietoje – išsami ir aiški vidutiniam vartotojui. Taigi, naujo įstatyminio reikalavimo įtvirtinimas neatneštų realios naudos vartotojams ir sudarytų papildomų rūpesčių verslininkams, kuriems dabartinis įstatymo projektas atrodo painus ir keliantis nemažai klausimų dėl jo įgyvendinimo bei kontrolės.

Lietuvos marketingo asociacija pabrėžia, kad siekiant didinti Lietuvos konkurencingumą Europos Sąjungoje ir pasaulyje, svarbu užtikrinti, naujai kuriamų įstatymų reikalavimų konkretumą, įpareigojimų verslo subjektams pagrįstumą ir papildomos naštos mažinimą. Manoma, kad dabartinis įstatymo projektas turi nemažai spragų, todėl turėtų būti koreguojamas atsižvelgiant į išsakytą kritiką.

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA) įkurta 2004 m. Šiuo metu LiMA vienija 629 marketingo ir komunikacijos srityse dirbančius specialistus. Asociacijos skyriai veikia Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas