Lojalumo kortelės kaina Lietuvoje (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-12-05 16:56

Naudodamiesi lojalumo kortelėmis prekybos centruose mainais už nuolaidas prekybininkams suteikiame galybę informacijos apie save ir savo pirkimo įpročius. Vis dėlto Lietuvoje šia vertinga informacija pasinaudoja dar vos viena kita parduotuvė.

Į konkretų asmenį nukreipta rinkodara itin populiari Vakaruose, o ypač JAV, kur prekybininkai ją išnaudoja maksimaliai, kartais žmones priversdami atsidurti kurioziškose situacijose.

Informaciją apie klientų pirkimo įpročius galima nustatyti pasitelkiant vien lojalumą ar kreditines korteles. Štai prekybos tinklas „Target“ kiekvienam pirkėjui priskyrė unikalų „Guest ID“ numerį, kuris susietas su jų kreditine kortele, vardu ar el. paštu. Apie kiekvieno numerio pirkimo įpročius stengiamasi sukaupti kuo daugiau informacijos.

„Target“ atliko tyrimą ir nustatė, ką perka nėščios moterys: losjonus, kalcį, magnį, cinką, jei dideliais kiekiais perka muilą ir vatos tamponėlius, vadinasi, artėja gimdymo data. Iš viso sudarius 25 populiariausių nėščiųjų pirkinių sąrašą moterims buvo išsiųsti katalogai su kūdikių prekių kuponais. Kuponai būsimas mamas pasiekdavo anksti, todėl neišvengta ir nesusipratimų. Kartą į vieną iš „Target“ parduotuvių užsuko vyras ir piktinosi, kad vidurinėje besimokanti jo jauna dukra gavo tokį kuponą ir iškėlė skandalą. Vadybininkas vyro atsiprašė ir po kelių dienų paskambino jam dar kartą. Tuomet paaiškėjo, kad iš tiesų prekybos centras geriau už tėvą žinojo, kas vyksta šeimos namuose, – tėvas pripažino, kad jo dukra išties ruošiasi gimdyti, tik iki šiol nesiryžo tėvui atskleisti tokios informacijos.

Privatumą saugo

Kol kas sunku įsivaizduoti, kad panašūs kurioziški atvejai galėtų įvykti Lietuvoje. Vien dėl to, kad prekybininkai į konkretų asmenį nukreiptą rinkodarą mūsų šalyje taiko retai, nors tokios informacijos iš 4 mln. lojalumo kortelių vien didieji prekybos centrai yra sukaupę begalę .

Prieš keletą mėnesių žingsnį tokios rinkodaros link žengė prekybos centras „Rimi“. Iki tol klientams vardinius laiškus su specialiais pasiūlymais siųsdavęs prekybos centras pasiūlymus perkėlė ir į specialius terminalus – dabar visi prekybos centro lojalumo kortelių turėtojai atėję prie terminalų su lojalumo kortelėmis juose gali pamatyti pagal jų pirkimo įpročius suformuotus pasiūlymus.

„Kaip mėgstame sakyti – jei nelaikai kanarėlės, nuolaida paukščių lesalui tavęs nedomina. Nesiekiame užversti savo pirkėjų kalnu nuolaidų ir pasiūlymų, iš kurių dalis galbūt jam visai neaktuali“, – prekybos centro požiūrį į rinkodarą apibūdino „Rimi Lietuvos“ viešųjų ryšių skyriaus vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė. Pasak jos, prekybos centras klientams siunčia ir elektroninius, ir paprastus laiškus su specialiais pasiūlymais, tačiau jie ne visada pasiekia pirkėjus, o prie terminalo pasiūlymus gauti gali visi turintys lojalumo korteles.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas