„LostFriday“: kasdien – lyg penktadienį


Asmeninio archyvo nuotr.

Giedrė Sankauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2014-01-14 07:00

Laukti penktadienio – kiekvienam pažįstamas jausmas, o prabėga ši diena visada itin greitai. Savaitraščio „Ekonomika.lt“ kalbinti vyriškų drabužių linijos „LostFriday“ kūrėjai Agnieta Jonikienė ir Darius Jonikas teigė kuriantys drabužius, kuriuos kasdien vilkėdami vyrai jaustųsi kaip penktadienį – pakiliai, lengvai ir džiugiai.

Paprasta ekonominė tiesa, kad, esant paklausai, reikėtų ir pasiūlos, kuriant vyriškus drabužius nepasiteisina. Sutuoktiniai, kartu plėtojantys prekės ženklą „LostFriday“, tvirtino, kad Lietuvoje stipriosios lyties atstovai dar nėra pratę daug dėmesio skirti savo aprangai.

„Įrodinėdami vyrams reikiamybę, kartu kuriame ir paklausą“, – kalbėjo šiuo metu Vilniaus Gedimino technikos universitete kūrybines industrijas studijuojanti A. Jonikienė.

Vis dėlto pamažu pokyčiai vyksta ir, rodos, Lietuvoje sustabarėjusioje vyriškų drabužių rinkoje. Nuo 2011 metų veikianti bendrovė, kūrėjų teigimu, sulaukia vis daugiau nuolatinių klientų.

Atsisakė butikų

Norėdami išgryninti savo koncepciją jaunieji kūrėjai teigė bent jau laikinai atsisakę butikų paslaugų. „Kai kurie butikai, kuriuose prekiavome savo produkcija veiklos pradžioje, buvo visiškai ne mūsų stiliaus“, – kalbėjo A. Jonikienė. Jos vyras pridūrė, kad dizaineriams, kurie savo drabužius parduoda butikuose, sunkiau finansiškai, nes pastarieji pasiima gana didelę pelno dalį. Kaip pasakojo kūrėjai, pelnas, gautas iš kelias dienas trunkančio mados festivalio, kartais yra netgi tolygus pelnui, gaunamam iš butikų per kelis mėnesius.

„Kolkas planuojame drabužius parduoti patys ir kontaktuoti su žmogumi tiesiogiai“, – teigė D. Jonikas. Būtent todėl „LostFriday“ nuo pavasario ketina atidaryti interneto parduotuvę, kurioje bus galima įsigyti drabužių be tarpininkų.

Kita vertus, kūrėjai butikų anaiptol nenuvertina. Pasak jų, tai yra puiki galimybė jauniesiems dizaineriams žmones supažindinti su savo produkcija. „Butikai suteikia terpę jauniesiems dizaineriams veikti“, – tikino A. Jonikienė.

„LostFriday“ ateities planai neapsiriboja tik interneto parduotuvės kūrimu. Kūrėjų planuose – plėtra užsienio rinkose.

„Lietuvoje labai sunku vyrams parduoti, užsienyje – kitaip“, – apie skirtumus tarp skirtingų šalių vyriškų drabužių rinkos kalbėjo verslininkė.

Žvalgosi į užsienio rinkas

Apibūdindami skirtumus tarp Lietuvoje ir, pavyzdžiui, Skandinavijoje esančių butikų, kūrėjai pasakojo, kad svetur galima jų aptikti kur kas daugiau. „Skandinavijos ir kitose Vakarų Europos šalyse galima rasti ištisas gatves butikų, jie tarpusavyje bendradarbiauja, o kainos svyruoja nuo pigių iki itin brangių“, – kalbėjo D. Jonikas.

Pasak kūrėjų, Lietuvoje vyrai nėra tokie drąsūs ir savo apranga nesiekia išsiskirti.

„Dažnai mūsų klientės yra moterys, kurios savo vyrams perka drabužius“, – apie lietuvių pirkimo subtilybes kalbėjo A. Jonikienė.

- Giedrė Sankauskaitė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas