M. Dubnikovas: valdžia bando pratęsti LJL agoniją ir toliau degina pinigus


BNS

2015-07-24 17:41

 Vyriausybės sprendimas gelbėti valstybės valdomą bendrovę „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) tik pratęs įmonės agoniją, valstybei toliau neprasmiškai leidžiant pinigus, sako finansų analitikas. Anot Mariaus Dubnikovo, bandymas gaivinti LJL tik atitolins jos bankrotą, nes rinka ir toliau išlieka nepalanki, joje yra laivų perteklius.

„Sunku pasverti, ar sprendimas turės kažkokios apčiuopiamos naudos. Yra milžiniška rizika, kad tiesiog bus sudeginta dar papildomai pinigų šiame lauže, kuris rusena pakankamai stipriai ir pakankamai ilgą laiką. Tai (LJL - BNS) jau seniai valstybėjeyra zombis, kuris iš esmės degina pinigus. Dabar bandoma pratęsti jo agoniją ir toliau deginti pinigus toje įmonėje“, - BNS sakė Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas M.Dubnikovas.

Anot jo, LJL turėjo būti privatizuota mažiausiai prieš dešimtmetį, nes valstybė neturėtų užsiimti krovinių pervežimais. „Tai nėra kažkokia strateginė šaka. „Lietuvos geležinkeliai“ gali būti pripažinti strategine įmone, bet laivyba užsienyje, kur netenkinami jokie specifiniai Lietuvos poreikiai, yra visiškai ne valstybės verslas“, - kalbėjo analitikas.

M.Dubnikovo teigimu, įprastai įmonė turėtų bankrutuoti, o bandymas ją gaivinti tik atitolins šią neišvengiamą pasekmę.

„Dirbtinis jos gaivinimas gali lemti, kad tiesiog bus padaryti papildomi nuostoliai valstybei ir gali būti, kad vėliau bus prieita prie to paties bankroto. Šiandien pirkėjo surasti turbūt neįmanoma, nes pirkėjas tuos pačius ar panašius laivus gali nusipirkti rinkoje, kur yra perteklius. Apskritai įmonė išlieka nepalankioje rinkoje, nes rinka šiandien yra perkrauta laivais, o pervežimo kainos yra nukritusios. Sunku tikėtis, kad kažkas bus kitaip“, - sakė analitikas.

Jo teigimu, valstybės ketinimai gelbėti LJL, kuriant transporto įmonių holdingą yra pavėluotas.

„Jei kuriamas holdingas, turint kažkokią viziją, tai yra geras dalykas, bet jei yra kuriama tam, kad išgelbėtų laivininkystę, kuri yra neefektyvi ir beviltiška, tai tada sunku surasti tą teigiamą aspektą. Panašu, kad sprendimai daromi paskubomis, veikiama post factum, ne matant įmonės situaciją ir bandant ją spręsti, o tiesiog įpuolus į didelę bėdą“, - svarstė M.Dubnikovas.

Vyriausybė penktadienį nusprendė neinicijuoti LJL bankroto, o įmonę gelbėti, suteikiant jai naują 3 mln. eurų paskolą bei ateityje kuriant transporto įmonių holdingą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas