„Made in China“: kaip kiniški prekės ženklai bando užkariauti pasaulį (1)

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2012-05-14 11:44

Pastaruoju metu Kinija plečia savo ekonominės įtakos zoną. Kinai iš užsienio valstybių perka modernias technologijas, vilioja vadybos specialistus ir įsigyja tarptautinius prekės ženklus, rašo BBC.

Kinijos bendrovėms nesiseka tarptautiniu mastu populiarinti savo prekės ženklų, todėl joms tenka rinktis vieną iš dviejų išeičių: įsigyti žinomą prekės ženklą arba gaminti beveidę produkciją, kurią nusipirkusios žinomos korporacijos susišluos didžiąją dalį pridėtinės vertės.

Kinijos prekybos ministerijos duomenimis vien tik šių metų vasario mėnesį Kinijos užsienio investicijos siekė 4,4 mlrd. JAV dolerių. Nepaisant įspūdingų investicijų, tarp šimto žinomiausių pasaulyje prekės ženklų nerasime nė vieno kiniško produkto.

Nuo pat praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio ne viena Kinijos bendrovė bandė žengti į tarptautinių prekės ženklų vandenis. Gėrimų gamintoja „Jianlibao“ ketino lygiuotis į „Coca Cola“ ir „Pepsi“. Kinijos „Nike“ atitikmuo „Li Ning“ bandė jėgas JAV rinkoje, tačiau liko nusivylusi rezultatais.

Vis dėlto egzistuoja ir kelios išskirtys. Tai Kinijos bendrovės, kurias žino užsienio vartotojai. Viena jų – „Lenovo“, gaminanti kompiuterius ir elektros įrangą.

Trys kinų bendrovės yra puikus pavyzdys, atskleidžiantis tarptautinio prekės ženklo sėkmės ir nusivylimo priežastis.

„Jianlibao“

Kinijoje „Jianlibao“ tapo pirmaujančia gaiviųjų gėrimų gamintoja. Beveik prieš dvidešimt metų bendrovė nutarė išbandyti savo jėgas užsienio rinkose. 1994 metais „Jianlibao“ nusitaikė į Šiaurės Amerikos vartotojus.

Pagrindinė „Jianlibao“ nesėkmės priežastis – pavadinimas, kuris vidutiniam amerikiečiui buvo visiškai svetimas ir nepriimtinas. Nepaisant geros kokybės ir skonio, „Jianlibao“ nepavyko užkariauti amerikiečių skonio receptorių.

Tuo tarpu „Coca Cola“ plėtodama verslą Kinijoje pervadino savo gėrimą į „kekou kele“. Tokiu būdų bendrovė pritaikė gėrimo pavadinimo skambesį kinų vartotojo ausiai. „Kekou kele“ skamba panašiai kaip ir „Coca Cola“, be to, vietine kalba šie žodžiai reiškia „gardi laimė“.

„Jianlibao“ užsienio rinkose neskyrė pakankami dėmesio reklamai ir tikėjosi pirkėjus sugundyti vien tik gera kokybe. Bandydama išsikovoti vietą po Šiaurės Amerikos saule bendrovė ėmė prarasti pozicijas gimtinėje, į kurią įžengė tokie prekės ženklai kaip „Coca Cola“.

„Jianlibao“ nutarė nepasiduoti ir pradėjo kainų karą prieš „Coca Colą“. Bėda ta, kad „Jianlibao“ gamybos kaštai buvo didesni nei „Coca Cola“, be to, bendrovė nepajėgė kariauti dviem frontais JAV ir namų rinkoje.

Straipsnio puslapiai:

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas