Maršrutinių taksi atsisako ne tik Vilnius

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Mindaugas Laurinaitis / Šiaulių naujienos

2013-10-27 09:21

Ateinantį trečiadienį turėtų būti pristatyta Šiaulių miesto viešojo transporto esamos būklės studija, kurią Šiaulių miesto savivaldybės administracijos užsakymu atliko Kauno technologijų universiteto mokslininkai. Joje parengti ir siūlymai, kaip pertvarkyti šią sistemą – maršrutiniai taksi keleivius vežtų iš atokesnių miesto teritorijų bei priemiesčio. Preliminariais duomenimis, pertvarka leistų generuoti iki trijų milijonų litų pelno per metus.

Parengė studiją

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos posėdžių salėje kitą trečiadienį (spalio 30 d.) vyks Šiaulių miesto keleivių vežimo reguliaraus susisiekimo maršrutais esamos situacijos vertinimo ir siūlymų geresniam viešojo transporto sistemos organizavimui pristatymas. Studiją pristatys paslaugą atlikę Kauno technologijos universiteto Mechanikos ir mechatronikos fakulteto atstovai. Apie šią studiją miesto valdžios atstovai buvo prasitarę jau anksčiau.

Šešiasdešimties puslapių studijoje Kauno mokslininkai analizuoja esamą miesto viešojo susisiekimo būklę, pateikia siūlymus, ką būtų geriausia daryti ateityje. Išvados nedviprasmiškos – skirtingų transportų rūšių tinklai („Busturo“ autobusai ir maršrutiniai taksi) dubliuoja vienas kitą nuo 67 iki 100 procentų, priklausomai nuo maršruto, o tai prieštarauja Europos Sąjungos nuostatoms. „Be to, dabartinis jų eksploatavimo pobūdis (sustojimai pagal poreikį, konkuravimas greičiu) nėra saugus kitų eismo dalyvių atžvilgiu“, - teigiama išvadose.

Dubliuoti negali

Europos Sąjungos nuostatose numatyta, kad du ar daugiau skirtingų vežėjų negali dubliuoti didžiosios dalies maršruto. Taip pat nedviprasmiškai studijos išvadose nurodoma, kas turbūt daugumai šiauliečių buvo aišku ir taip – maršrutiniai taksi kelia grėsmę eismo saugumui. Miesto valdžia iki šiol oficialiai nesutarė, ką daryti su maršrutiniais taksi – nuo kitų metų baigiasi sutartys tarp Savivaldybės ir vežėjų, tad buvo pasigirdę kalbų, kad bus pasiremta kitų miestų patirtimi, t. y. sutarčių nepratęsiant ir taip eliminuojant maršrutinius taksi iš viešojo susisiekimo sistemos.

„Šiauliuose, kaip ir kituose Lietuvos miestuose, esamas maršrutinių taksi tinklas buvo sukurtas pereinamuoju laikotarpiu, tačiau šiuo metu jis neatitinka vieningos susisiekimo sistemos poreikių ir turi būti modernizuotas. Šiuose miestuose maršrutiniai taksi nėra pilnai integruoti į bendras informacines ir apmokėjimo sistemas“, - rašoma studijos išvadose.

Tikisi pelno

Studijos rengėjų išvados byloja ir tai, kad nors Šiauliuose viešojo susisiekimo tinklas aptarnauja didžiąją dalį miesto (80 proc. užstatytos teritorijos), tačiau trūksta greitųjų ir ekspresinių maršrutų. Studijos rengėjai greitaisiais maršrutais laikytų esamus maršrutinius taksi, kurių tinklas dabar dubliuoja kitų transporto rūšių tinklą.

Straipsnio puslapiai:

- Mindaugas Laurinaitis

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas