„Maximos“ generalinė direktorė atskleidė, kaip teko reaguoti į „Lidl“ atėjimą

(Puslapis 1 iš 3)


Parduotuvėje (nuotr. 123rf.com)

Viktorija Chockevičiūtė

2018-05-31 16:12

Lojalūs klientai ne tik svarbūs mažiesiems verslams, tačiau ir didžiuosius verčia pasitempti. Tai konferencijoje atskleidė ir „Maxima LT“ generalinė direktorė, pasakodama kokį poveikį patyrė didžiausias prekybos tinklas Lietuvoje, atėjus naujiems mažų kainų žaidėjams, kaip „Lidl“ ir „Pepco“.

Verslo žinių organizuotoje konferencijoje „Retail 2018“ „Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė kalbėjo, kad prekybos sektoriuje – nuolatinė konkurencija. Tai verčia pasitempti ir dėl to tikrai nepasidaro nuobodu. Ji pastebėjo, kad naujų prekybininkų atėjimas į Lietuvą kartais išjudina visą rinką. Pavyzdžiui, atėjus „Ikea“ žmonės ne tik ėmė pirkti naujus baldus, naują buitinę techniką, bet ir pradėjo keisti savo gyvenimo būdą.

Tiesa, pasak jos lietuviai vis dar gana konservatyvūs pirkėjai. Nors net ir Vilniaus skirtinguose mikrorajonuose randami skirtingi pirkėjų poreikiai, iš esmės dauguma pirkėjų nori pažįstamų produktų.

„2017 metų apklausos duomenys rodo, kad 85 proc. pirkėjų svarbiausias kriterijus yra kaina, 63 proc. – sudėtis, 47 proc. – svarbus skonis, 33 proc. – nauda sveikatai. Jaučiam tuos trendus ir suprantame. Kalbant apie naudą sveikatai, tai produktų veganams kategorija dvigubai išsiplėtė. 31 kartą šių produktų pardavimas išaugo palyginus su pernai.

Lietuviai labai konservatyvūs ir ką jie sako, ir kaip elgiasi būna skirtingai. Tai reikia girdėti, nes yra pirkėjų, kurie išbando naujoves. Bet didžioji dalis, kalbant apie maistą, jie yra prisirišę prie pakuotės ir pan.“, – konferencijoje kalbėjo K. Meidė.

„Mažos kainos garantijos“ atsiradimas

„Maxima LT“ generalinė direktorė K. Meidė patikino, kad atėjus naujiems prekybos tinklams į Lietuvą, vadinamiesiems mažų kainų prekybos tinklams (angl. discounters), didiesiems žaidėjimas reikėjo peržiūrėti savo strategiją.

„Turėjome tam tikrų pamokų. Pasimatė ir mūsų skaičiuose, ir apyvartoje, ir klientų apsilankymo dažnyje. Ką tai reiškia klientų apsilankymo dažnis –0,3 apsilankymo per mėnesį? Kai tu turi 550 tūkst. per dieną, tai iš karto yra keli proc. rinkos dalyje. Tad labai stipriai pajautėme. Tai rodo, kad tavo klientas kartą arba kitą nueina kitur apsipirkti, tai reiškia tu negali užtikrinti ar neturi to, ką siūlo konkurentas. Tai pirmiausia išmokome, kad ką sakydavo klientas 25 metus vertinęs geriausią kainą ir geriausią produktą bei šalia akcijinius pasiūlymus, atėjo laikas kad įžengė naujas žaidėjas ir tada staiga viskas pabrango: ir kas buvo brangu, ir kas ne. Vadinasi per mažai šnekėjome apie reguliarią kainą. Apie tai kad pas mus geri akcijiniai pasiūlymai klientai žinojo. Bet kad ir reguliari kaina gera, pamiršome komunikuoti“, – kalbėjo K. Meidė.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas