Mažųjų aludarių revoliucija Lietuvoje (2)

(Puslapis 1 iš 4)


Bendrovės nuotr.

Alisa Bulybenko / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2013-04-17 17:56

Vos prieš kelerius metus būtų buvę keista išgirsti ką nors užsisakant alaus neįprastais lietuviškais pavadinimais „Varniukai“ ar „Dundulis“. Dabar tai nustebintų retą. Nuopelnai už šiuos pokyčius tenka pasaulinei mažųjų aludarių revoliucijai.

Esame aludarių kraštas ir šį gėrimą verdame dar nuo XVII amžiaus, tačiau gilias tradicijas ir turtingą istoriją turinčios mūsų kaimų alaus daryklos dar visai neseniai nebuvo matomos toliau savo vietovės ribų.

Kaip teigia alaus ekspertas Vidmantas Laurinavičius, mažųjų aludarių visą laiką buvo daug, tiesiog niekas apie juos nežinojo.

„Gamintojai bijojo eiti į didmiesčius. Jie nesitikėjo, kad miestiečiai rinksis kaimišką alų, tačiau smarkiai apsiriko. Situacija ėmė keistis maždaug prieš penkerius metus, kai mažieji aludariai pradėjo žengti į didžiąją rinką“, – sako specialistas.

Išskirtinė niša

Įėjimas į itin konkurencingą alaus rinką mažiesiems aludariams nebuvo lengvas. Jie tapo matomesni tik atradę išskirtines nišas.

„Mažųjų aludarių gaminiai tapo labiau pastebimi, kai buvo pradėti tiekti specializuotose parduotuvėse ir baruose. Neišsigandusios rizikos, šios prekybos vietos tapo savotiškais alaus rinkos revoliucijos pradininkais“, − pasakoja V. Laurinavičius.

Mažųjų alaus daryklų asociacijos (MADA) vadovė Lina Šileikienė pastebi, kad per pastaruosius metus vis daugiau pirkėjų renkasi natūraliu būdu virtą mažųjų aludarių alų.

„Tokių gamintojų alus sparčiai populiarėja ir tai vyksta dėl prekybos vietų, išimtinai siūlančių mažųjų daryklų virtą alų. Šios tendencijos jaučiamos ir visoje Europoje, todėl stambieji alaus gamintojai, naudojantys „High gravity“ technologiją, netruko pajusti naujųjų veikėjų įėjimo į rinką pasekmes“, – teigia L. Šileikiėnė.

Populiarinimo modelis – iš britų

Vilniaus baruose prasidėjusi alaus revoliucija, kuomet klientams pradėta siūlyti išimtinai lietuviško kapitalo alaus daryklų produkciją – tai 1971 metais Anglijoje pradėto judėjimo CAMRA („Campaign for Real Ale“ liet. „Kampanija už tikrą alų“) modelio lietuviško pritaikymo rezultatas.

„Kaip ir Lietuvoje, alaus rinką Anglijoje buvo užėmę didieji alaus gamintojai. Įsibrauti į ją mažiesiems buvo ne menkas iššūkis, kuriam pasiekti pasirinkta populiarinimo bei ugdymo taktika. Ji pasiteisino ir mūsų šalyje. Kaip ir britai, įsteigėme alaus broliją, organizuojančią nemokamas paskaitas, teikiančią pagalbą mažiesiems aludariams rinkodaros klausimais bei tarpininkaujančią užmezgant naudingus bendradarbiavimo ryšius“, – sako alaus specialistas V. Laurinavičius.

Straipsnio puslapiai:

- Alisa Bulybenko

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas