Metai po „Lidl“ atėjimo: kokia lemtis kitų prekybos tinklų?

(Puslapis 1 iš 6)


Lidl (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Viktorija Chockevičiūtė

2017-06-02 17:47

Prieš metus Lietuvoje atsidarė pirmoji „Lidl“ parduotuvė sukėlusi ne vieną savaitę trukusį ažiotažą: žmonės į eilę stodavosi nuo pat ryto, bananai būdavo išperkami per kelias valandas. Tačiau kaip visa tai paveikė rinką ir kitų prekybos tinklų reakcijas?

Patys prekybos tinklai neslepia – konkurencija šiais metais buvo aršesnė. Tai pastebi ir mažmeninės prekybos ekspertai suintensyvėjusioje reklamoje.

Tikina, kad lojalius pirkėjus išlaiko

Prekybos tinklų atstovai spaudai naujienų portalui tv3.lt patvirtina, kad „Lidl“ atėjus į Lietuvą teko pasitempti ir konkurencija suintensyvėjo. Visgi visi patikina, kad didelių praradimų nepatyrė.

Štai „Iki“ prekybos tinklas nurodo, sumažėjo nelojalių klientų srautas.

„Mažmeninės prekybos rinkoje kiekvienais metais konkurencija vis aštresnė. Daugiausiai ją lemia savo pozicijas stiprinantys žaidėjai, nuolat investuojantys į plėtrą. Žinoma, prie didesnės konkurencijos prisidėjo ir naujo žaidėjo atėjimas. Nepaisant to, prekybos tinklas „Iki“ 2016 metais sėkmingai įgyvendino plėtros planus ir papildomai investavo į veiklos efektyvumą.

Negalime vertinti, kokį poveikį naujo žaidėjo atėjimas padarė mūsų konkurentams, tačiau „Iki“ parduotuvės tikrai išlaikė savo lojalų klientą. Pirkėjai, besirenkantys „Iki“, visų pirma vertina tinklo dėmesį maistui, šviežioms daržovėms ir patogiam apsipirkimui. Šiek tiek rečiau mūsų parduotuvėse ėmė lankytis nelojalūs klientai – nuolaidų medžiotojai. Nepaisant to, pardavimų mažėjimo „Iki“ parduotuvėse nefiksavome, todėl galime pagrįstai sakyti, kad išlaikėme savo pozicijas ir po naujo žaidėjo atėjimo“, – komentuoja prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė

„Maximos“ prekybos tinklo Korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas pažymi, kad Lietuvos prekybos sektoriuje šiuo metu susidarė paradoksali situacija – prekybos vietų ir prekybos ploto daugėja, o gyventojų – mažėja. Dėl to ir konkurencija tarp rinkos dalyvių stiprėja.

„Lietuvoje išliekant panašioms tendencijoms konkurencinės kovos lauku ateityje apskritai vis dažniau gali būti jau nebe pelnas ar antkainis, bet į parduotuvę atėjęs klientas. Dėl kliento labiausiai ir stengiamės – tiek ieškodami naujų, kokybiškų produktų, plėsdami jau ir taip turtingą lietuviškų prekių asortimentą, tiek ieškodami galimybių mažinti kainas ir amortizuodami nuo „Maximos“ visiškai nepriklausantį, bet kartais neišvengiamą kai kurių produktų brangimą, klientui „pakišant savotišką pagalvę“. Bendrovės viduje netgi naudojame vidinį žargoną ir kalbėdami apie ką tik aprašytą reiškinį save vadiname pirkėjų advokatais.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas