„Mikriukininkai“ nenori būti išvaryti iš kiemo (3)

(Puslapis 1 iš 2)


Roko Medonio (Fotodiena) nuotr.

Julius Majauskas / technologijos.lt

2011-10-24 13:53

 Sostinės valdžia stojo į kovą su maršrutiniais taksi keleivius Vilniuje pervežančiomis įmonėmis – jau sustoję ratu bando uždegti morę ir ruošiasi vaikyti piktąsias jėgas iš miesto. Bet pastarosios tam priešinasi ir sako, kad turi būti lygios teisės keleivių pervežimo rinkoje.

Žiniasklaidoje vis pasirodo žinia apie atsinaujinančias diskusijas Vilniuje statyti metro arba tramvajaus linijas, norint suvaldyti didėjančius individualaus transporto srautus. Tačiau kylant kalboms apie sostinės viešojo transporto sistemos atnaujinimą, pamirštama, kad čia vis dar chaotiškai ir kenkdami savivaldybės vežėjams – autobusų ir troleibusų parkų įmonėms – keleivius iš stotelių renka maršrutiniai taksi.

Logiška, kad pastarieji vežėjai, dėl mažesnės transporto priemonės, turėtų važinėti tik tose miesto vietose, kur keleivių srautai yra maži. Juk organizuoti autobusų ar troleibusų eismą miesto pakraščiuose – neapsimoka. Dėl tos pačios priežasties, pakraščių gyventojams užtikrinti gerą susisiekimo autobusais su miesto centrine dalimi – neįmanoma. Taigi maršrutiniai taksi šiuose maršrutuose atliktų pačią reikalingiausią funkciją – būtų pagrindinis viešasis transportas mažai apgyvendintose miesto vietose. O integravimas į bendrą viešojo transporto sistemą užtikrintų keleiviams patogų naudojimąsi – galiotų bendri bilietai, būtų taikomos lengvatinės nuolaidos, o tvarkaraščiai pateikiami šalia autobusų ir troleibusų maršrutų. Maršrutiniai taksi taptų privačių įmonių aptarnaujami mažieji autobusai, dirbantys ne prieš, bet kartu su visa miesto viešojo transporto sistema.

Deja, mikroautobusais keleivius sostinėje pervežančios įmonės mieliau konkuruos su savivaldybės vežėjais – ir toliau renkasi ne integravimą į bendrą viešojo transporto sistemą, bet konkuravimą, kuriant chaosą mieste.

Vilniaus savivaldybei išreiškus norą visą tai pažaboti – išgrūsti privatininkus iš miesto gatvių, pastarieji stojo piestu – bendrovės „Transrevis“ mikroautobusuose Vilniuje atsirado segtuvai, kuriuose jau renkami vilniečių parašai už maršrutų išsaugojimą. Taip įmonė tikisi perkalbėti miesto valdžią.

„Transrevio“ direktorius Vladas Dapkus DELFI teigė, kad taip įmonė tikisi perkalbėti miesto valdžią ir išsaugoti maršrutus, kertančius miesto centrą. Anot įmonės vadovo, savivaldybė užsimojo pakeisti 5 iš 6 „Transrevio“ maršrutų, miesto centre sudarant išskirtines sąlygas savivaldybės viešojo transporto kompanijoms.

Privatininkai žaidžia monopolio korta, o į viešojo transporto sistemos veikimą miestuose neįsigilinę keleiviai, baimindamiesi, kad susisiekimas suprastės, raizgo parašus ir patys savo miestui kasa didėjančių spūsčių ir netvarkos visoje sistemoje duobę.

Straipsnio puslapiai:

- Julius Majauskas

technologijos.lt

Close

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas