Milijonas už tvarką pasienyje

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Dalia Byčienė / Respublika.lt

2011-02-04 14:06

Kybartų automobilių aikštelės prie pasienio kontrolės punkto problema jau pusantrų metų tampoma lyg kokia paklodė. Politikai į savo pusę ją traukia dėl ambicijų ir progos pasirodyti, kad daro tvarką. Naudos iš aikštelės anksčiau turėję verslininkai grumiasi dėl slystančių iš rankų pinigų. Vilkaviškio savivaldybė nenori pasiduoti. Vairuotojai, iš aikštelės išvaryti laukti į šalikelę ir gatves, pyksta, kad kentėti turi jie. Piktinasi ir ūkininkai, kad važiuodami savo technika negali prasilenkti su siaurame kelyje laukiančiais krovininiais vilkikais.

Bet daugiausiai pagrindo pykti turbūt turi tie, kurie niekada nevažiavo ir nevažiuoja į Rusiją nei benzino, nei cigarečių. Už eismo reguliavimą per valstybės sieną privačiai bendrovei Susisiekimo ministerija sumoka iš visų kišenės net neatsiklaususi, ar su tuo sutinka dauguma mokesčių mokėtojų. Kiek ilgai mokės, niekas negali pasakyti. Gal kol baigsis teismai, o gal - kol ateis rinkimai į Seimą.

Užsitęsusi problema - brangi

“Per metus už lengvojo ir krovininio transporto priemonių, kertančių valstybės sieną per Kybartų, Ramoniškių ir Panemunės kelio pasienio punktus konkursą laimėjusiai bendrovei sumokame apie 1 milijoną litų. Mes neskirstome, kiek iš to tenka Kybartams”, - pripažino Susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas. Neskirsto tai neskirsto, bet reikia sutikti, kad ta tvarka nuo praėjusių metų kaip tik buvo įvesta dėl Kybartų. Neapsikentusi Virbalio, Kybartų gyventojų skundų, kai kurių Seimo narių nepasitenkinimo Susisiekimo ministerija privalėjo ko nors imtis. Paprasčiausia ir pigiausia priemonė pasirodė rikiuoti krovininius automobilius kelyje prie Virbalio miestelio bei registruoti į eilę atvažiavusius, kad jie nekeltų netvarkos.

Lengvieji automobiliai kaip buvo, taip ir liko Kybartuose, dviejose gatvėse. Tvarką eilėse taip pat reguliuoja operatorius. Vairuotojai sako, kad taip yra geriau, bet ne taip gerai, kaip buvusiame terminale. Atvažiavai, susimokėjai ir lauki, kol gauni teisę važiuoti į pasienio kontrolės punktą. Dauguma vairuotojų neslepia, kad buvusi tvarka jiems labiau tiko ir atsipirko. Stovėdami “gyvoje” eilėje, jie išdegina ne mažiau degalų. “Kada ta aikštelė bus ir ar apkritai kada nors bus?” - klausinėja žmonės. Daugiausia klausinėja žurnalistų, nes niekas kitas su jais nekalba.

Kas atsikvėpė, o kas - ne

“Mums visai tos aikštelės netrūksta. Mieste daug švariau pasidarė, kai krovininiai automobiliai tolokai už miesto sustoja. Sutinku, kad kelyje jiems rikiuotis ne vieta, trūksta erdvės kitoms transporto priemonėms, bet ir telktis mieste - ne išeitis. Mano galva, reikėtų kanalizuoti griovį tame kelio ruože, kuris dabar numatytas krovininiams automobiliams, įrengti automobiliams sustoti ir stovėti juostą, ir problemos neliks”, - ūkiškai svarstė Kybartų miesto seniūnas Audrius Balbierius.

Straipsnio puslapiai:

- Dalia Byčienė

Respublika.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas