„Milk“: reklama, kuri šiaušia prieš plauką (4)

(Puslapis 1 iš 3)


Ekonomika.lt nuotr.

Gabija Sabaliauskaitė / Ekonomika.lt

2013-04-23 07:05

 Reklamos agentūra „Milk“: baltas pienas ir baltos sienos – jokių geriausių darbų ekspozicijos, o prie klientų sąrašo, kuriame rikiuojasi „Teo“, „Kalnapilis“, „Čili“, „Omnitel“, ką tik prisidėjo ir „Ikea“.

Nepaisant pagyrų, jokio susireikšminimo, o vietoj martinio ar viskio, apdainuoto populiariose juostose apie reklamos industriją, – pienas. Tokiomis nuotaikomis pasikalbėti apie skoningą reklamą ir skonį praradusius vartotojus pasitinka „Milk“ kūrybininkų tandemas – agentūros vadovas Marius Petrukaitis ir kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius.

Pašnekovų duetas skuba paneigti ar bent sumažinti idealizuotus įvaizdžius apie reklamos industriją, sukurtus serialo „Mad Men“ ar romano „99 francs“ – romantikos arba atsipalaidavimo privilegijos reklama neturėjo niekada. Kūrybiniai sprendimai iš pradžių pamatuojami logiškai, tiesa, R. Stanevičius patikina, kad laiko sugalvoti kažką nauja reikia, kitaip idėjos bus paviršutiniškos, neliks nieko, kas pakeistų pasaulį.

„Lietuvoje idėjos kūrimas visur vyksta vienodai: žmogus gauna užduotį, logiškai viską apmąsto, bet sukurti kol kas nieko negali, taigi jo pasąmonėje vyksta kiti dalykai, o naujai informacijai susijungus su užduotimi, atsiranda kibirkštis – toji kūryba”, – aiškina M. Petrukaitis.

Jie tikina, kad klientui reikia toli gražu ne kūrybininko saviraiškos, o kūrybingo verslo problemų ar galimybių sprendimo, bet nuo to neturėtų atsiriboti nei verslas, nei rinkodara. Klientas neretai turi savo kultūrą, o į reklamos agentūrą ateina šviežių idėjų – kad toji kultūra kurtųsi toliau, būtų dinamiška ir nesužlugdytų įdirbio.

„Reklamos pasaulyje yra gal kiek ciniškas posakis, kad kiekvienas klientas gauna tokią reklamą, kurios „nusipelnė“. Jam priklauso galutinis sprendimas, kuri iš idėjų, pasiūlytų reklamos agentūros, tinkama“, – aiškina „Milk“ vadovas.

Pamiršti, kas sukurta

Svarbiausia, jokių senstelėjusių idėjų – iš vienos varpinės dešimt metų nežiūrėsi, taigi agentūra pasidalija užduotimis su klientu: vieni pažįsta vartotoją, kad reklama „šiauštų prieš plauką“, kiti – žino viską apie savo produktą.

„Kai susipažįstame su nauju klientu, šis neretai klausia, ar turime patirties tame sektoriuje, ką panašaus darėme, – pasakoja R. Stanevičius. – Kartais pasakome, kad nereikia pažinoti bankų ar prekybos centrų sektoriaus – net jei esame dirbę su tokiais klientais, bandysime pamiršti viską, kad tik idėja būtų nauja, o ne paremta senomis mąstymo struktūromis.“

Klasikinis scenarijus pasitaiko, kai nedera norima perduoti žinia ir išvada, kurios tikimasi, nes jei skiriasi vizija, įvyko techninė klaida, kūrybininkas ir klientas vienas kito neklausė. Kai verslas nori kreiptis į vartotoją tiesiogiai, atsiranda kūrybininkų, primenančių, kad nuomonei susidaryti reikia subtilių, nebūtinai akivaizdžių užuominų. Kitaip tariant, jei nori, kad tave laikytų juokingu, ne prisipažink, o pasakok anekdotus. Tokia ir reklama – ne skelbimas, kurio žmogus sąmoningai ieško, priešingai, jis to natūraliai vengia, todėl visomis išgalėmis reklama siekia atkreipti dėmesį, jei pavyksta – lieka galvoje ilgiau nei „sukramtyta“ žinia, kurios vartojui suprasti jau kaip ir nebereikia.

Straipsnio puslapiai:

- Gabija Sabaliauskaitė

Close

Penki eksperto patarimai padės padaryti svajonių karjerą

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti, jei šioje srityje turi mažai patirties arba jos visai nėra? „Viskas įmanoma, svarbiausia turėti noro, užsidegimo ir tinkamai ...

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas