Naftininkai privalės keisti kryptį (1)

(Puslapis 1 iš 4)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Laura Juozaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2014-04-23 06:55

Jau kelerius pastaruosius metus stiprių pokyčių užsienio rinkose patirianti naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ atsidūrė aklavietėje. Kaip gelbėsime Lietuvos ekonomikos milžiną?

Praėjusį pirmadienį premjerui Algirdui Butkevičiui apsilankius Mažeikiuose, kilo didžiulis sąmyšis dėl padėties didžiausioje Lietuvos bendrovėje „Orlen Lietuva“. Bendrovės ir Vyriausybės derybose didžiausias dėmesys skiriamas trumpalaikėms priemonėms, o ekspertai teigia, kad problemos šaknys glūdi kur kas giliau.

2013 metais jau patyrusi 240 mln. litų nuostolių, Lietuvos naftos perdirbimo milžinė vargu ar šiemet galės džiaugtis bent kiek geresniais rezultatais ir jau priėmė sprendimą atleisti apie 130 darbuotojų. Eksporto mastas mažėja kas mėnesį, todėl šiuo metu bendrovė dirba 60 proc. gamybiniu pajėgumu – tai visiškas minimumas. Jei pajėgumai būtų dar nors kiek mažinami, gamyklą tektų uždaryti. Tad sudėtingoje padėtyje atsidūrusiai bendrovei sprendimas reikalingas čia ir dabar.

„Pastaraisiais metais „Orlen Lietuva“ įgyvendino daug veiklos optimizavimo priemonių, kurios leido padidinti gamybos ir pardavimo efektyvumą, optimizuoti sąnaudas ir darbuotojų skaičių. Tai padaryta siekiant pagerinti bendrovės finansinius rezultatus. Tačiau vidinio optimizavimo priemonių galimybės jau išseko. Gamyklos problemos glūdi kitur – kalbant apie logistiką, bendrovės dislokacija yra prasčiausia tarp 11 naftos perdirbimo įmonių, veikiančių šiame regione“, – savaitraščiui „Ekonomika.lt“ sakė „Orlen Lietuvos“ viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

Logistika – didžiulė problema

Logistikos prasme nepatogioje vietoje įsikūrusios lenkiško kapitalo koncernui „PKN Orlen“ priklausančios įmonės vadovai prie derybų stalo premjero prašė nedelsiant spręsti didelių logistikos išlaidų problemą.

„Kreipėmės į premjerą dėl geležinkelių tarifo sumažinimo. Nežinome, kodėl „Lietuvos geležinkeliai“ mūsų konkurentams iš Baltarusijos ir Rusijos siūlo mažesnius tarifus nei mums. Todėl vienintelė Lietuvoje naftos produktų gamintoja negali būti konkurencinga ir tęsti veiklą naftos perdirbėjams itin nepalankioje makroekonominėje aplinkoje“, – teigia A. Stasiulaitis.

Paprašytas pakomentuoti situaciją, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka teigė suprantantis padėtį, į kurią dėl pasaulinių naftos kainų yra patekusi „Orlen Lietuva“, tačiau pabrėžė, kad reikalavimai neturėtų prasilenkti su elementaria verslo etika. „Informavome premjerą, kad mūsų taikomi tarifai – beveik mažiausi Europoje, todėl sąlygos vežti krovinius tikrai yra geros. „Orlen Lietuvos“ atstovų teiginiai, neva mes Baltarusijos tranzitui taikome mažesnius tarifus, nėra korektiški. Negalima lyginti vietos krovinių vežimo tarifų su tranzitu į Klaipėdą“, – sakė S. Dailydka.

Straipsnio puslapiai:

- Laura Juozaitytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas