Naudoto automobilio pirkimas prilygsta loterijai
(Puslapis 1 iš 2)

Ruslano Kondratjevo nuotr. Spūstys Vilniuje
2016-03-31 10:37
6 iš 10 vairuotojų, pirkę senesnį nei 5 metų naudotą automobilį, teigė nusvilę nuo paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktos reprezentatyvios vairuotojų apklausos duomenimis, naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai nutyli apie atsuktą ridą, kad automobilis buvo daužtas ar turi kėbulo defektų.
Atsukta rida skundėsi beveik ketvirtadalis visų apklaustų senesnių nei 5 metų automobilių pirkėjų. Maždaug penktadalio vairuotojų įsigytų naudotų automobilių būna daužti, tuo tarpu apie avarijos faktą pardavėjai būna nutylėję. Tokia pati dalis respondentų teigė, jog nusipirkę naudotą automobilį pastebėjo paslėptų kėbulo defektų. Variklio gedimų per pusmetį nuo automobilio įsigijimo teigė aptikę 17 proc. vairuotojų, kiek mažiau, po 16 proc. apklaustųjų, skundėsi važiuoklės ar elektronikos defektais. Rečiausiai minėti paslėpti defektai – stabdžių sistemos problemos, automobilio salono defektai, greičio dėžės gedimai ir netvarkinga elektros instaliacija.
„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius Aurimas Kunca teigė, jog senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl neretai iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad turint ribotą santaupų sumą, toks pirkinys yra finansiškai geriausias variantas. Tačiau pirkdamas seną automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai išlįs po pusmečio ar dar vėliau. Paslėpti defektai ir gedimai dėl daugiametės eksploatacijos gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pasitaiko atvejų, kuomet itin dažnai gendantis automobilis dėl patirtų išlaidų galiausiai pirkėjui kainuoja tiek, kiek būtų kainavęs apynaujis.
„Prieš perkant automobilį rekomenduojama paskaičiuoti, kas finansiškai naudingiau: pirkti seną, apynaujį, t.y. iki penkerių metų senumo, ar naują automobilį. Būtina įvertinti šiuos aspektus: kokio remonto reikės, kad senesniu automobiliu būtų galima pradėti važiuoti, kokios bus išlaidos kurui, padangoms, techninėms apžiūroms. Būtina atkreipti dėmesį ir į tai, kokia automobilio likutinė vertė bus po kelerių metų. Galiausiai, ne viskas matuojama pinigais ar skaičiais. Nereikia pamiršti tokių svarbių aspektų, kaip didesnis naujo automobilio saugumas. Pirkdami naują automobilį visuomet būsite tikri, kad nelaimės atveju saugos pagalvės iššaus. Panašu, kad gyventojai Lietuvoje pradeda įvertinti šiuos dalykus ir vis dažniau renkasi pirkti apynaujus ar naujus automobilius lizingu nei senesnius iš turimų santaupų“, – sako pardavimų direktorius Aurimas Kunca.
Tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, naudotų automobilių pardavimai lizingu 2015 m., lyginant su 2014 m., augo 4,5 proc. Iš viso lizingu pernai įsigyta daugiau nei 6 tūkst. naudotų automobilių. Naujų automobilių pardavimai lizingu pernai taip pat augo. Augimas sudarė net 19 proc. ir tai buvo sparčiausias augimas nuo 2009 metų. Iš viso 2015 m. parduota 19,5 tūkst. naujų automobilių, dažniau nei kas antras įsigytas lizingu.