Naujas ES susitarimas į Lietuvą atgabens pigesnių tam tikrų markių automobilių

(Puslapis 1 iš 2)


Esimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)

Viktorija Chockevičiūtė

2017-12-15 14:28

 Itin ambicingomis vadintos derybos tarp Europos Sąjungos (ES) ir Japonijos baigtos. Ši sutartis ne tik dar plačiau atvers Japonijos rinką Lietuvos gamintojams, bet ir leis į Europą pigiau įvežti japoniškų markių automobilius.

Kaip rašo nytimes.com, susitarimo esmė – padidinti Japonijos automobilių Europoje ir Europos maisto produktų į Japoniją srautus. Tai ypač svarbu Japonijos automobilių gigantams „Toyotai“ ir „Hondai“, kurie Europoje užima mažesnę rinkos dalį nei kitose pagrindinėse rinkose, tokiose kaip JAV.

Lietuvos Užsienio reikalų ministerija (URM) tv3.lt informuoja, kad tai didžiausias iki šiol sutartas ES laisvosios prekybos susitarimas, nes abi sutarties šalys kartu sukuria 30 proc. pasaulio BVP.

„Susitarimui įsigaliojus, Japonija panaikins 97 proc. muitų, o ES – 99 proc. Tarifai bus visiškai panaikinami visoms pramoninėms prekėms, apsaugant jautriausius kiekvienos pusės sektorius. Iš ES pusės muitai per pereinamuosius laikotarpius bus panaikinami kai kuriems jautriems žemės ūkio produktams, automobiliams, automobilių dalims ir kai kurioms elektronikos prekėms“, – komentuoja URM.

Europa įsipareigoja, per 7 metus visiškai panaikinti muitus automobilių pramonei – tiek patiems automobiliams, tiek jų dalims .

Tačiau numatyti ir apsaugos mechanizmai, kurie leidžia grąžinti ES tarifus, jeigu Japonija nustotų taikyti tarptautinius UNECE (Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos) standartus.

Poveikis „Hondai“ bus didesnis nei „Toyotai“

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Rokas Knyva naujienų portalui tv3.lt teigia, kad kainodara – sudėtingas procesas ir priklauso nuo daugybės aplinkybių, tad negalima tikėtis, jog sumažintas muito mokestis tiesiogiai persiduotų į kainą ir automobiliai kainuotų 10–20 proc. mažiau.

Tačiau, jog kažkokios įtakos galutiniai pokyčiai kainai turės – garantuota. Ypač tai atsilieps „Hondos“ markės automobiliams.

„Jei apie visa Europą kalbame tai ta dalis japoniškų automobilių nėra tokia ypatingai maža. Jei apie Baltijos šalis kalbėtume, tai „Toyotos“ geros pozicijos, o „Honda“ – nišinis žaidėjas. Skirtingose ES šalyse skirtingas ir jų pasiekiamumas. Panaši statistika, jei kalbėsime apie naujų automobilių pardavimą Lietuvoje. „Toyota“ lenktyniauja su „Volkswagen“, kuri pirmą poziciją pardavimuose užims. „Toyota“ visada pirmame trejetuke. „Hondos“ padėtis rinkoje gana sudėtinga, bet tikėtina, kad kažkiek pagerėtų.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas