Nauji iššūkiai Lietuvos vežėjams


SCANPIX nuotr.

Žinių radijas

2014-08-12 12:55

Transporto įmonių vadovai teigia, kad vežėjai pirmieji pajuto Rusijos sankcijas. Tuo metu Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mečislovas Atroškevičius „Žinių radijo“ laidoje „Žaliavų rinkos pulsas“ sakė, kad sankcijos pirmiausiai skaudžiai palies Rusijos verslininkus:

– Tie apribojimai Rusijos verslininkams sukėlė šoką. Juk didelė dalis produkcijos užsakoma iš anksto. Iš anksto ir apmoka. Yra tokios produkcijos, kuri keliauja ne tik automobiliais. Ji keliauja ir konteineriais iš Australijos, Kanados ar JAV. Taigi, milijoniniai nuostoliai smogs patiems Rusijos verslininkams. Ką jie darys toliau, čia jau kita kalba. Mes šitoj grandinėje esam vieni pagrindinių veikėjų. Žinoma, jeigu mažės pervežimų apimtys, nukentėsim ir mes.

– Galbūt, išaugus konkurencijai, dar labiau nukris paslaugų kainos?

– Tai aksioma. Šito įrodinėti nereikia. Dalis šaldytuvų tikrai atsilaisvins. Dėl to nežinojimo, ką toliau daryti, jie ir stovės be darbo. Gal jie bus permesti į kokią nors kitą rinką. Suprantama, kai pasiūla viršija paklausą, kaina krenta.

– Kokia situacija transporto paslaugų rinkoje formavosi metų pradžioje? Teigiama, kad su Rytais dirbančios įmonės sunkumų pajuto kur kas anksčiau.

– Jau nuo praėjusių metų pabaigos tie srautai šiek tiek sumažėjo. Ir paslaugų kainos sumažėjo 10-15 procentų. Tai nebuvo kažkokių sankcijų pasekmė. Galbūt tai įvyko dėl sumažėjusio vartojimo, galbūt tai lėmė vidinės Rusijos problemos. Nenoriu daryti kažkokios gilios analizės, bet galiu konstatuoti, kad krovinių buvo mažiau.

– Galbūt vežėjams padės diversifikavimas, vežėjai iš Rytų pasuks į Vakarus?

– Diversifikavimas – gražus žodis. Bet ne visada viskas priklauso tik nuo mūsų. Tarkim, yra tam tikros problemos, kodėl mes negalime važiuoti į Vakarus su savo transporto priemonėmis. Jeigu automobiliai atitinka ekologinius reikalavimus Euro 2 ar Euro 3, su tokiomis transporto priemonėmis į Vakarus važiuoti jau nevertėtų. Dabar įsigaliojo ekologiniai Euro 5, Euro 6 reikalavimai. Taigi, ne visi vežėjai, kurie buvo orientuoti į Rytus, galės taip greitai persiorientuoti į Vakarus. Čia irgi sava specifika. Net tie vežėjai, kurie turėjo naujoviškas transporto priemones, atitinkančias, sakykim, Euro 6 standartą, ne visi važiavo į Rytus, nes ten nėra tokiems automobiliams tinkančio kuro, – sakė M. Atroškevičius.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas