Naujoji pervežimų sistema veikia, bet su trūkumais

(Puslapis 1 iš 2)


Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-12-12 16:02

Naujoji tranzito tvarka Rusijoje įnešė daug sumaišties į vežėjų ir ekspeditorių darbą. Po to, kai lapkričio 19 d. TIR knygelės nebebuvo priimamos Šiaurės Vakarų muitinės apygardai priklausančiose muitinėse, Baltijos šalių vežėjai buvo priversti prisitaikyti prie naujų taisyklių.

TIR knygelių galiojimas palaipsniui buvo panaikintas beveik visoje Rusijos teritorijoje. Šiuo metu , kaip muito ir kitų mokesčių mokėjimo užtikrinimo priemonė, TIR knygelės priimamos tik 3 muitinėse – Vyborgo, Karelijos ir Murmansko. Visose kitose muitinėse vežėjai privalo pateikti kitus muito mokesčių sumokėjimą garantuojančius dokumentus.

Sistema veikia

Vienas iš būdų, užtikrinančių minėtų mokesčių sumokėjimą yra laidavimas. Šiuo metu jo įforminimą atlieka Lietuvos, Latvijos ir kitų šalių įmonės. Jų atstovai CargoNEWS papasakojo apie kasdienę šios procedūros taikymo praktiką.

Pasak ekspertų, laidavimo kaina kroviniui nuo draudimo sumos iki 3 milijonų rublių, svyruoja nuo 80 iki 150 eurų, priklausomai nuo pervežamų prekių rizikos grupės ir pervežimo trukmės. Laidavimo įforminimo paslaugas teikiančių kompanijų atstovai teigia, kad naujoji sistema veikia, tačiau vis dar turi nemažai trūkumų.

UAB „Tranzito paslaugų centras“, teikiančios muitines tarpininko paslaugas direktorius Giedrius Lubas pabrėžia, kad naujoji sistema veikia, tačiau turi tam tikrų trūkumų. Anot jo, iki šiol nėra aiškios muitų mokesčių vertės nustatymo tvarkos ir kartais sunku nustatyti ar kroviniui būtina skirti konvojų, ar dar galima važiuoti su laidavimu. „Ne visi yra patenkinti šita sistema, nes prie bet kurios naujos tvarkos reikia priprast. Problemos iškyla tada, kai krovinių vertė balansuoja ties leistina riba ir reikia spęsti dėl konvojaus skirimo. Žmonės dirbantys pasienyje turi didelį darbo krūvį. Kvalifikuotų žmonių, kurie sugebėtų atsakyti į klausimus labai trūksta arba visai nėra“, – pasakoja jis .

UAB „Tranzito paslaugų centras“ direktoriaus pavaduotojas Eugenijus Malakauskas papildo, kad šiuo metu trūksta susikalbėjimo su Rusijos organizacija, teikiančia garantijas. „Neaiški politika, o ir reikalavimai ne visada yra suprantami. Kai krovinys gabenamas, pavyzdžiui, iki Maskvos ir yra nustatytas aiškus maršrutas bei gavėjas, tai problemų pasienyje nekyla. Problemos atsiranda tada, kai krovinį reikia gabenti toliau, pavyzdžiui, už 3 tūkst. km. arba kai krovinio vertė yra labai didelė. Tokiais atvejais kyla problemų dėl garantijos suteikimo ir norima automobiliui skirti konvojų. Yra neaiškių sprendimų ir iki šiol mes neturime logiško paaiškinimo kodėl tai vyksta“, – sako jis.

Latvijos transporto sąjungos valdybos pirmininkas Vladimiras Zvonarevas pabrėžia, kad laidavimo įforminimas, atitinkantis Rusijos muitinės teisės aktus, lapkričio 19 d. prasidėjo be problemų tiems vežėjams, kurie su įvairiais tiekėjais sudarė atitinkamas sutartis tokios paslaugos teikimui. Jo nuomone, pasienio punktuose nebuvo jokio kolapso, kuriuo kai kurios tarptautinių vežėjų asociacijos gąsdino savo narius.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas