Netrukus gatvėmis pradės kursuoti lietuvių rankomis surinkti troleibusai

(Puslapis 1 iš 2)


Eltos nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2011-11-29 15:19

Jau kitų metų pradžioje Lietuvos keliais turėtų pradėti kursuoti Lietuvoje surinkti troleibusai. Projektui pasiteisinus juos ketinama eksportuoti ir į užsienį, o ateityje kalbama apie galimybę pradėti ir savarankišką elektra važiuojančių autobusų surinkimą.

Ne per seniausiai troleibusų parkui švenčiant 55 metų gimtadienį buvo pristatytas lietuvių surinktas troleibusas „Amber 204T“. Įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai žada, kad šios serijos troleibusai bus kur kas modernesni nei šiuo metu Vilniaus gatvėmis riedantieji – esą „Amber 204T“ galės aplenkti kliūtis nenaudodami energijos šaltinio, troleibusuose turės būti įdiegtos filmavimo kameros. Naujieji troleibusai vienu metu galės vežti iki 100 keleivių.

Konkurse dalyvaus

Vilniaus meras Artūras Zuokas per troleibuso pristatymą sakė, kad naujus troleibusus surinkti Lietuvoje turėtų kainuoti 30–50 proc. pigiau nei importuoti. Tiesa, buvusios įmonės „Vilniaus troleibusai“ vadovas, dabartinis „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Romualdas Striška šiuos skaičius kiek patikslina: „Na, gal 50 proc. kiek per skambiai pasakyta. Manau, realiau kalbėti apie trečdaliu mažesnę kainą.“ Vieno sostinėje surinkto troleibuso kaina siekia maždaug 720 tūkst. litų.

Kaip teigia R. Striška, kol kas neaišku, ar „Amber 204T“ bus eksportuojami į užsienį: „Kadangi esame ne privati, o valstybinė įmonė, pas mus viskas vyksta viešųjų pirkimų būdu. Nežinau, ar juos eksportuosime, tačiau galiu pasakyti, kad tikrai mėginsime dalyvauti konkurse.“

Surinkti galėtų

Kiek anksčiau buvo užsiminta, kad svarstoma ateityje pradėti ir analogišką elektrinių autobusų surinkimą Lietuvoje. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, perspektyvų tokiam projektui matoma, tačiau kol kas plačiau apie tai kalbėti dar anksti – pirma esą reikia baigti troleibusų parko atnaujinimo projektą. Todėl vargu ar galima greitai tikėtis Lietuvoje išvysti ir Lietuvoje surinktus elektrinius autobusus.

Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininko Lauryno Jokužio nuomone, reikėtų gerai apskaičiuoti, ar tokias transporto priemones surinkti Lietuvoje pasiteisintų – dauguma elektrinių autobusų šiuo metu surenkama Kinijoje, o ten pigi darbo jėga: „Surinkti tokius autobusus galėtų bet kas – tai nėra sudėtinga. Galima būtų autobusus Lietuvoje ne tik surinkti, tačiau ir pagaminti kai kurias dalis, pavyzdžiui, variklius, o kitas dalis eksportuoti. Tačiau ar Lietuvoje surinkti elektriniai autobusai būtų pigesni negu Kinijoje, neaišku.“

Pasak pašnekovo, Kinijoje įkurtas ir atskiras elektrinių autobusų parkas, kuriame yra apie du šimtus elektrinių autobusų. Tačiau Europoje tokie autobusai nėra populiarūs. Europoje, pasak pašnekovo, dažniau sutinkami vandeniliniai autobusai.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas