Nori importuojamiems automobiliams taikyti 500 litų mokestį


Bendrovės nuotr.

Ekonomika.lt

2012-10-23 11:24

Automobilių importuotojai turi mokėti bent 500 litų aplinkos teršimo eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis mokestį už kiekvieną į Lietuvą įvežamą automobilį, kitaip Lietuva pavirs senų automobilių kapinynu, teigia Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos pirmininkas Gerardas Penikas.

Tokią mintį G.Penikas antradienį išsakė Vilniuje vykusiame Asociacijos ir eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) tvarkytojų susitikime, kurio metu buvo apžvelgta esama ENTP tvarkymo situacija ir aptarti nauji aplinkosaugos reikalavimai, nustatyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojams bei gamintojams ir importuotojams.

G.Penikas mano, kad 500 litų mokesčio įvedimas yra vienintelė išeitis iš katastrofiškos situacijos, nes dabar vos keli procentai į Lietuvą įvežamų automobilių yra sutvarkomi ar pakartotinai panaudojami taip, kad į aplinką nepatektų automobilių dalys ar pavojingos medžiagos. Didžiuliai automobilių kiekiai arba lieka stovėti kieme, arba yra išardomi nelegaliuose servisuose, kurie išsirenka tik vertingas dalis, visas kitas išmesdami tiesiog į aplinką – taip pamiškėse ar kitose nuošalesnėse vietose atsiranda nelegalūs sąvartynai.

VĮ „Regitra“ duomenimis, pernai Lietuvoje įregistruota 224 tūkst. lengvųjų automobilių. Per tą patį laiką nurašyta (legaliai išardyta, išduodant pažymą) 36 tūkst. automobilių.

Susitikime savo poziciją taip pat pristatęs Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos direktorius Alfredas Skinulis nesutiko, kad problemą būtų galima išspręsti įvedant drakoniškus mokesčius. Anot jo, vienas iš geriausių būdų sutvarkyti šią sritį – užtikrinti, kad visi transporto priemonių gamintojai ir importuotojai vykdytų numatytas pareigas. Importuotojų asociacijos atstovo teigimu, reikia sukurti sistemą, kuri užtikrintų senų automobilių surinkimą ir tinkamą sutvarkymą.

Gamintojų ir importuotojų sąvade registruoti importuotojai, kurių šiuo metu yra 402, vidaus rinkai pernai pateikė tik 24 tūkst. automobilių, tai yra vos 11 proc. nuo bendro Lietuvoje registruotų automobilių skaičiaus. Likusią dalį, - beveik 90 proc.,- automobilių į Lietuvą atgabeno neregistruoti (arba nelegalūs) importuotojai, kurie nefinansuoja ENTP tvarkymo ir visuomenės informavimo ir švietimo.

Kaip žinoma, naudojimui netinkamas, nevažiuojantis automobilis yra taršos šaltinis: iš jo į dirvožemį gali ištekėti aplinkai žalą darantys skysčiai (kuro, alyvos likučiai, įvairios rūgštys), išdaužyti automobilio stiklai ne tik teršia aplinką, bet ir gali sužeisti greta žaidžiančius vaikus. Plastikas, guma ar kitos automobilyje esančios medžiagos, pakliuvę į aplinką, ilgai nesuyra, o netinkamai deginamos dar ir užteršia orą. Gyventojai ir įmonės, dėl įvairių priežasčių kiemuose laikantys nebenaudojamus, nebevažiuojančius automobilius, nusižengia teisės aktų reikalavimams ir gali būti baudžiami už aplinkos taršą.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas